تاثیر روش پویانمایی در آموزش دروس کنکوری

تاثیر روش پویانمایی در آموزش دروس کنکوری به تازگی در کشور سر به رشد گذاشته است و موسسات کنکوری، مدارس و مراکز آموزشی سعی در به کار گیری و استفاده از این تکنیک نوین در دروس کنکوری را دارند. اما بکار و استفاده از روش پویا نمایی در آموزش دروس کنکوری چه مزایایی دارد، قصد داریم به تفصیل به تشریح آن بپردازیم و شما را بیشتر با این روش نوین آموزشی آشنا کنیم.

تاثیر روش پویانمایی در آموزش دروس کنکوری

پیشرفت های روز افزون فناوری های ارتباطی باعث به کار گیری تکنولوژی های جدید کامپیوتری در مراکز آموزشی شده است. به کار گیری این ابزار بخشی از تغییر و دگوگونی در مدارس محسوب میشود که امروزه با توجه به پیدایش آن و تاثیر مثبت بر یاددهی و یادگیری به صورت یک ضرورت خودنمایی میکند. بکار گیری روش های نوین تصویری به شیوه پویانمایی و انیمیشن در تدریس دروس کنکوری باعث بالابردن سطح فهم و یادگیری داوطلب از مباحث آموزشی و درک مفهومی و شهودی از موضوع میشود. این روش همچنین کمک میکند تا در زمان مطالعه و یادگیری صرفه جویی شود و از طرفی بسیار دیرتر از روش های سنتی فراموش میشود. زیست یازدهم حرف آخر نمونه ای از دروس کنکوری دوره نظام جدید است که با روش پویانمایی تدریس شده است.

یادگیری سریع

استفاده از روش پویانمایی در آموزش به دلیل جذابیت و سادگی باعث درک بهتر موضوعات انتزاعی میشود. داوطلب یا دانش آموز دیگر نیازی به حفظ کردن مطالب ندارند بلکه میتوانند به صورت شهودی کلیه جزئیات را یاد بگیرند. چون برخلاف روش های سنتی که دانش آموزان با تصاویر و متن های ایستا و ثابت مواجه هستند در این روش کلیه تصاویر متحرک، سیال و پویا هستند و تمامی احساس های یادگیری داوطلب اعم از شنوایی و بینایی و تجزیه و تحلیل متون را به کار میگیرد. در زیست دهم حرف آخر در 55 ساعت تدریس کلیه جزئیات زیست شناسی به روش پویانمایی به صورت مفهومی و شهودی تدریس شده است.

انتقال راحت مطالب درسی

تاثیر روش پویانمایی در آموزش دروس کنکوری بسیار موثر و وسیع است که جنبه های زیادی از یادگیری را پوشش میدهد. استفاده از روش پویانمایی به سان یک آزمایشگاه مجازی عمل میکند که میتواند همه جزئیات را در اختیار داوطلب قرار بدهد. این اما باعث تقویت حافظه تصویری، تقویت نیمکره سمت راست مغز و حافظه بلندمدت میشود. استفاده از روش های سنتی مانند حفظ کردن مطالب در کوتاه مدت فراموش سریع را به دنبال دارد و این امر باعث تشدید تنش های درونی قبل از کنکور مانند استرس شدید، اضطراب و اختلال در تمرکز داوطلب میشود. فیزیک یازدهم حرف آخر نمونه ای از دروس محاسباتی است که با الگوهای مفهومی و شهودی تدریس شده و روش های به کار گرفته شده باعث انتقال راحت مطالب درسی شده است.

ارتباط با موسسه حرف آخر

برای مشاوره رایگان قبل از تهیه پکیج های کنکوری میتوانید با شماره های 09106620394 و 09100584851 تماس حاصل فرماید. مشاورین ارشد موسسه حرف آخر با ارائه مشاوره رایگان کنکوری شما را در انتخاب بهترین پکیج های کنکوری راهنمایی میکنند.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • تهیه محصولات حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین ارشد

تاثیر روش پویانمایی در آموزش دروس کنکوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *