تاثیر نکته برداری در کنکور – اهمیت نکته برداری در کنکور

تاثیر نکته برداری در کنکور

تاثیر نکته برداری در کنکور را رتبه برترها به خوبی درک میکنند. اما گاها خیلی از داوطلبان نه تنها از این مهم به خوبی استفاده نمیکنند بلکه با خلاصه نویسی زمان طلایی کنکور را از بین میبرند. در هر درس یک سری نکات مهم وجود دارد که باید به صورت خلاصه نویسی یاداشت شود اما خلاصه نویسی اصول دارد که در این مقاله قصد داریم به تشریح آن بپردازیم.

 

تاثیر نکته برداری در کنکور

حجم زیاد مطالب درسی برای کنکور ایجاب میکند که داوطلب کنکوری برای استفاده از زمان، خلاصه نویسی را به عنوان مدیریت زمان به کار گیرد. نکته مهم در خلاصه نویسی این است که داوطلب نباید هر مطلبی را یاداشت کند. تنوع دروس کنکوری و سلیقه ها متفاوت است، اما در حالت کلی داوطلبان باید نکاتی را یاداشت کنند که احساس میکنند زود فراموش میکنند. خلاصه باید به صورت کوتاه و مختصر باشد و سعی شود که از خلاصه نویسی به صورت نکته وار پرهیز شود چون این امر باعث میشود که داوطلب احساس کند مطالب را نمیتواند یاد بگیرد. در خلاصه نویسی تنوع به خرج دهید و از حالت نکته وار پرهیز کنید و به صورت کلید واژه خلاصه نویسی را انجام دهید.

 

مشخص کردن نکات مهم

در اولین مرور سعی کنید که نکات مهم را مشخص کنید و با علامت زدن یا های لایت این موارد را مشخص کنید تا در مرور های بعدی به سرعت نکات مهم را پیدا کنید و زمان زیادی برای مطالب کم اهمیت تلف نکنید.اما همه مواردی که دارای اهمیت است را به صورت نکته یاداشت کنید چون گاها با این کار داوطلب احساس میکند که باید کل کتاب را کنار بگذارد و بی نیاز از کتاب است. همانگونه که اشاره شد نکته برداری باید کوتاه باشد، نوشتن زیاد با متن کتاب فرقی نخواهد داشت و باعث اتلاف وقت شما خواهد شد.

 

تاثیر نکته برداری در کنکور

چگونه و کجا از نکته برداری هامون استفاده کنیم

گاها داوطلبان بعد از گذشت مدت زیاد و نوشتن مطالب زیاد نکته برداری شده به سراغ آنها میروند. این امر اشتباه است. سعی کنید مطالعه نکته برداری ها به صورت روزانه باشد. وقت مشخصی در روز را به مطالعه نکته های یاداشت شده اختصاص بدهید این امر باعث مرور کل مطالب میشود. در رفت و آمد های روزانه، اوقات فراغت، قبل از خوابیدن، در حین مسافرت و سایر زمانهای که شما از زمان مطالعه دور میکند برای مرور و مطالعه نکته استفاده کنید. این امر به افزایش سطح آمادگی شما بسیار کمک میکند. با رعایت اصول خلاصه نویسی تاثیر نکته برداری در کنکور را در موفقیت خود درک خواهید کرد.

 

ارتباط با ما

برای کسب مشاوره رایگان تلفنی، ارتباط با مشاورین ارشد و سفارش محصولات اورجینال حرف آخر از دفتر مرکزی این انتشارات با شماره های 09106620394 و 09100584851 با دپارتمان رتبه برتر در ارتباط باشید.

مشاوره تحصیلی و کنکوری

برنامه ریزی

پشتیبانی

ارتباط با رتبه برترهای حرف آخر

 

2 نظر در “تاثیر نکته برداری در کنکور – اهمیت نکته برداری در کنکور

  1. بنده خدا گفت:

    شما حرف آخری ها وااااااااقعا بهترین هستید

    اصلا واااااقعا عاااالی بود این مقاله واقعا بهم کمک کرد
    اجرکم عند الله

    1. فواد شهسواری گفت:

      سلام
      خوشحالیم که مفید و مورد رضایت شما واقع شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *