ترمیم معدل کنکور 98

امروزه دغدغه بسیاری از دانش آموزان نظام قدیم و خانواده های آنها، کنکور و بحث تاثیر معدل در نتیجه کنکور است. به همین دلیل میخواهیم راجب به ترمیم معدل کنکور 98 و بحث های پیرامون آن جهت آگاهی دانش آموزان و داوطلبان صحبت کنیم.

  1. ترمیم معدل کنکور 98
  2. اقدامات لازم برای ترمیم معدل کنکور 98
  3. جزئیات کنکور 98
  4. کنکور 99 و 1400

ترمیم معدل کنکور 98

تغییر و تحولات در نظام آموزشی کشور و تغیی از کسب و سیاق نظام قدیم به نظام جدید باعث نگرانی های زیادی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور شد. یکی از آنها تاثیر معدل در قبول است. سازمان سنجش و وزارت آموزش پرورش اعلام کردند که برای کنکور 98 تاثیر 30 درصد معدل قطعی شده است و این امر ناراحتی و حاشیه های زیادی را به دنبال داشت.

تا جای که کمیسیون آموزشی مجلس وارد بحث شد و تاثیر 30 درصدی معدل را منوط به عدالت آموزشی در کشور دانست. هنوز به طور قطع تاثیر معدل تایید و یا رد نشده است. هرچند که در روزهای اخیر خبرهای در شبکه مجازی دست به دست می شد که حکایت از به رای گذاشتن تاثیر قطعی معدل در کنکور 98 از طریق صدا و سیماست.

 

ترمیم معدل کنکور 98

اقدامات لازم برای ترمیم معدل کنکور 98

داوطلبانی که از سال 84 به بعد دیپلم گرفته اند و معدل آنها پایین است، آموزش و پرورش برای آنها راهکار ترمیم معدل ارائه داده کرده است که به شرح زیل میباشد.

  1. ترمیم معدل در سه نوبت شهریور ماه، دی ماه و خرداد ماه  برگزار میشود.
  2. هر داوطلب کنکوری میتوان فقط یکبار در ترمیم معدل شرکت کند.
  3. هر داوطلب میتواند فقط در یکی از ماههای تعیین شده برای ترمیم معدل شرکت کند. انتخاب دو ماه برای آزمون مورد قبول نیست.
  4. مراکز برگزاری آزمون ترمیم معدل ندارس بزرگسال دولتی است.
  5. محدودیتی در انتخاب درس برای ترمیم معدل وجود ندارد و مبلغ 20 هزار تومان الی 30 هزارتومان هزینه بابت آزمون باید پرداخت شود.
  6. لازم به ذکر است که این قانون فقط شامل دانش آموزانی میشود که سال 1384 و به بعد دیپلم گرفته اند است میشود.
  7.  نهایتا نکته بسیار مهم اینکه این معدل در کارنامه کتبی داوطلبان درج نمیشود بلکه فقط برای تاثیر گذاری در کنکور سراسری است.

جزئیات کنکور 98

آیا کنکور 98 حذف میشود؟

سهم نظام قدیم و نظام جدید در پذیرش کنکور 98 چگونه است؟

طبق اعلام سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش کنکور 98 به صورت دو آزمونه برگزار میشود و داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید کنار هم کنکور 98 را تجربه میکنند.هر کدام از نظام های درسی براساس منابع خود برای کنکور سراسری رقابت خواهند کرد. ولی در حال حاضر هیچگونه اظهار نظری راجب به سهم هر نظام درسی در پذیرش رشته ها از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است. به نظر میرسد بعد از ثبت نام داوطلبان در بهمن ماه و مشخص شدن تعداد شرکت کنندگان هر گروه، سهم نظام قدیم و نظام جدید در گرفتن صندلی های دانشگاه ها مشخص میشود.

کنکور 99 و 1400

آیا کنکور ادامه دارد؟

کنکور تا کی ادامه دارد؟

چندین سال از خبر و شایعات حذف کنکور میگذرد و کنکور کماکان برسرجای خود باقی است. به نظر میرسد این برنامه عملی و اجر نشود.چون در حال حاضر هیچگونه زیر ساختی برای حذف کنکور در کشور وجود ندارد. که مهمترین و بزرگترین آن عدالت آموزشی میباشد. متاسفانه خیلی از دانش آموزان در سراسر کشور به آموزش سطح عالی و درخور و مناسب دسترسی ندارند و از خیلی جهت هنوز در محرومیت آموزشی به سر میبرند.

برنامه ریزی و مشاوره کنکوری و درسی توسط تیم رتبه برتر حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری میتوانند برای مشاوره کنکوری و درسی با شماره 09106620394 با تیم رتبه برتر حرف آخر در ارتباط و تماس باشند.

  • مشاوره درسی
  • مشاوره کنکوری
  • برنامه ریزی
  • مشاوره انگیزشی
  • پشتیبانی
  • ارتباط با دانش آموزان رتبه برتر
  • رفع مشکلات کنکوری

 

ترمیم معدل کنکور 98

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *