دو درس رتبه آور کنکور – کدام دروس باعث رتبه آوری میشوند

دو درس رتبه آور کنکور

همه دروس رتبه آور کنکور انسانی، تجربی، ریاضی برای کسب رتبه تاثیر گذار هستند اما در گروه تجربی دو درس رتبه آور کنکور فیزیک و ریاضی میباشد. هرچند بر حسب ضریب دو درس فیزیک و ریاضی به نسبت شیمی و زیست شناسی در مراتب پایین تری قرار دارند اما به دلایلی که در ادامه این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد کسب درصد بالا در دو درس فیزیک و ریاضی باعث کسب رتبه بالا میشود و میتواند داوطلب را به رتبه برتر نزدیک تر کند. اما چرا این دو درس را بعنوان رتبه آور معرفی کرده اند به تشریح و توضیح آن خواهیم پرداخت.

 

دو درس رتبه آور کنکور

ضریب بالا و تعداد سوالات بیشتر در زیست شناسی باعث شده که داوطلبان گروه تجربی بیشتر وقت و زمان برنامه خود را به این درس اختصاص بدهند. از سوی دیگر ماهیت زیست شناسی کمک میکند داوطلبانی که در دروس محاسباتی مشکل و ترس دارند بیشتر زمان خود را صرف زیست شناسی کنند. در درس شیمی نیز مبحث مفاهیم کمک میکند که تمرکز داوطلب روی شیمی باقی بماند و اکثریت داوطلبان با بخش مسایل شیمی به سختی کنار میایند. اما کنکوری ها به دلیل ماهیت کاملا محاسباتی با دو درس فیزیک و ریاضی به سختی کنار می آیند و این عامل ضربه بزرگی به داوطلبان میزند.

 

 

دو درس رتبه آور کنکور

منشا مشکل کجاست؟

عدم آموزش مناسب برای دو درس فیزیک و ریاضی و عدم دسترسی داوطلبان به منابع کمک کنکور خوب در این دو درس باعث شده که داوطلب به رغم تلاش زیاد نتواند نتیجه دلخواه را کسب کند. ترس و عدم ارتباط قوی با این دو درس باعث شده که کنکوری ها مدام از مواجه شدن و کسب آموزش و یادگیری وحشت و واهمه داشته باشند و مدام در برنامه ریزی این دو درس را به زمانهای بعد موکول کنند و در واقع خود فریبی را تشدید کنند. با محدود شدن زمان طلایی کنکور ترس داوطلب از درس فیزیک و ریاضی به وحشت؛ استرس، اضطراب و نا امیدی تبدیل میشود و داوطلب با بازنگری در توان کنکوری خود، سطح انتظارش را از رشته های برتر به رشته های سطح دوم و سوم کاهش میدهد.

 

ضعف شما نقطه قوت رقیب است

آزمون سراسری به دلیل ماهیت رقابتی و تلاش برای احتساب رتبه برتر جای ریسک برای داوطلبانی که خواهان موفقیت در این آزمون هستند باقی نمی گذارد. ضعف آموزشی در دروس فیزیک و ریاضی میتواند شما را از رسیدن به آرزویتان باز دارد. داوطلبانی که در این دو درس ضعف آموزشی دارند برای جبران وقت خود را صرف زیست و شیمی میکنند. داوطلب رقیب با تلاش در ضعف شما و کسب درصد متوسط در فیزیک و ریاضی به طور چشمگیری از شما پیشه خواهد گرفت و بی شک شما را از رسیدن به هدفتان ناکام میگذارد.

 

چاره کار کجاست؟

پیشتر اشاره شد که ضعف آموزشی یکی از دلایل ترس داوطلبان از دروس محاسباتی است. موسسه حرف آخر برای این دسته از داوطلبان دروس فیزیک و ریاضی را برای اولین بار در کشور با روش ها و تکنیک های کاملا مفهومی و شهودی در قالب” الگو محور” تدریس کرده است. تکنیک های به کار گرفته شده در آموزش محاسباتی حرف آخر کمک میکند داوطلب نیازی به حفظ کردن فرمول های متعدد دروس فیزیک و ریاضی نداشته باشد. داوطلبان میتوان در کمترین زمان درصد آمادگی خود در این دروس را به بالاترین سطح ممکن برسانند.

 

ویژگی های فیزیک و ریاضی حرف آخر

  • تدریس کامل درسنامه با روش های نوین
  • ارائه راهکارهای ساده محاسباتی در قالب الگو
  • آموزش تکنیک های تست زنی
  • حل تست های کنکوری و تالیفی

 

پکیج های فیزیک و ریاضی حرف آخر

 

ارتباط و مشاوره

 کسب آموزش مناسب در دو درس رتبه آور کنکور میتواند کسب رتبه برتر را برای شما رقم بزند. میتوانید جهت مشاوره رایگان و کسب اطاعات بیشتر با شماره های 09106620394 و 09100584851 تماس حاصل فرماید.

  1. مشاوره کنکور
  2. سفارش محصولات حرف آخر
  3. برنامه ریزی
  4. ارتباط با مشاورین رتبه برتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *