علت نا امیدی در کنکوری ها

از این درس متنفرم

داشتن انگیزه و روحیه مثبت نیرو محرکه حرکت به سمت موفقیت در کنکور است براین اساس قصد داریم به علت نا امیدی در کنکوری ها بپردازیم. ببینیم چه عاملی باعث ایجاد احساس نا امیدی در کنکوری های میشود؟ اصلا چرا باید نا امیدی به سراغ داوطلبان کنکوری بیاید؟ با خیلی از داوطلبان، رتبه برترها، پشت کنکوری ها و دانش آموزان مشاوره و صحبت کرده ایم و قصد داریم در این مقاله به علت نا امیدی در کنکوری ها بپردازیم پس همراه ما باشید.

 

تماس با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 09120085450

علت نا امیدی در کنکوری ها

کنکور فرآیندی چالش برانگیز و هیجانی است که تمام روح و روان دانش آموز و داوطلب کنکوری را درگیر میکند. برهمین اساس داشتن روحیه مثبت و انرژی و انگیزه برای ماندن در صف رقابت و کسب رتبه برتر الزامی و ضروری است. فرو رفتن در حالت نا امیدی  بزرگترین مانع پیشرفت داوطلبان در کنکور محسوب میشود و اگر علت معقول آن و راه چاره ای برای آن پیدا نشود تاثیرات بزرگی روی بقیه زندگی دانش آموز می گذارد. برخورداری از روحیه برنده شدن و داشتن انگیزه باعث ایجاد پشتکار و تلاش بیشتر برای ادامه راه و حرکت به سوی موفقیت میشود.  نا امیدی علت اصلی و اساسی عدم پشتکار در زمان و فرآیند کنکور محسوب میشود که به کلی دانش آموز را از دور موفقیت خارج میکند.

 

علت اصلی نا امیدی در کنکوری ها

ترس از شکست

دلیل اصلی نا امیدی در کنکوری ترس از شکست و مواجه شدن با ضعف های درسی و آموزشی است. این عمل باعث ایجاد خود فریبی در داوطلبان میشود و مدام رفع مشکلات درسی را به زمان و وقت دیگر موکول میکنند که نتیجه ای نخواهد داشت. هر چه قدر دایره زمانی کنکور تنگتر میشود به دلیل انباشت مشکلات درسی استرس و نا امیدی بیشتر میشود و در ماه های منتهی به کنکور داوطلب فقط بر حسب عادت و گاها از روی اجبار کنکور را ادامه میدهد. بنابراین برای اینکه به روحیه و انگیزه مثبت دست پیدا کنید اول باید روی مشکلات درسی غلبه کنید. رفع مشکلات درسی باعث تقویت و افزایش انگیزه رقابت میشود.

 

علت نا امیدی در کنکوری ها

 

تعجیل در انتخاب راه درست

تعجیل دانش آموز و داوطلب کنکوری باعث عدم انتخاب راه درست میشود. بعضا خیلی از دانش آموزان بدون کسب آمادگی آموزشی و درسی در کنکورهای آزمایشی شرکت میکنند که متاسفانه فاقد هر گونه اثر بخشی مثبت در درس و روحیه داوطلب کنکوری است. حضور بدون آمادگی کافی و لازم در کنکور های آزمایشی باعث ایجاد نا امیدی و تلف شدن زمان طلایی میشود. زمینه رقابتی که این قبیل آزمون ها ایجاد میکنند باعث مقایسه کردن داوطلب با دیگران میشود که عدم کسب انتظار از خود موجی از نا امید و عدم انگیزه برای داوطلب به بار می آورد. بنابراین لازم است که قبل از شرکت در آزمون ها به سطح کافی از آمادگی رسیده باشید.

 

تماس با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 09120085450

عدم انتخاب هدف

هدف گذاری برای کنکور باعث ایجاد مشوق های درونی از حیث روحی و روانی در داوطلب میشود. گروهی از داوطلبان بدون هیچ گونه هدفی شروع به مطالعه برای کنکور میکنند. در مدت کوتاهی به دلیل عدم انتخاب هدف از هیجانات کنکوری خالی میشوند و حس نا امیدی به آنها دست خواهد داد. بنابراین سعی کنید هدف گذاری درستی برای کنکور داشته باشید تا بتوانید با موفقیت راه کنکور را طی کنید.

 

ارتباط با ما

برای دریافت شماره رایگان و بهره مندی از تجربه مشاورین رتبه برتر حرف آخر میتوانید با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری و تحصیلی
  • سفارش محصولات کنکوری حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین رتبه برتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *