عوامل تعیین کننده موفقیت در کنکور

عوامل تعیین کننده موفقیت در کنکور

در این مطلب عوامل تعیین کننده موفقیت در کنکور را بررسی می­کنیم. موفقیت از آن انسان­های است که دست از تلاش بر نمی­دارند اما تلاشی که در مسیردرست و برنامه ریزی شده باشد دانش آموزان زیادی می­گویند که ما واقعا تلاش می­کنیم اما نتیجه ­ای نمی­گیریم، واقعیت هم همین است تلاش می­کنند اما راهکار و عوامل دیگری لازم است تا به نتیجه خوبی دست یافت و رسیدن به موفقیت در کنکور را تسریع بخشد.

 

عوامل تعیین کننده موفقیت در کنکور

عوامل تعیین کننده موفقیت در کنکور را به سه دسته تقسیم بندی می­کنیم یک قسمت به روان و روحیه ما بستگی دارد و بخشی به محیط و اطرافیان و بخش مهم آن  راهبرد و راهکارهایی که به کار میگیریم اشاره دارد. در زیر به تحلیل هر بخش می­پردازیم.

 

دسته اول

در دسته اول، ما باید به طرز فکر ، روحیه و انگیزه ­یمان دقت داشته باشیم و به این نکته که آیا به چنان خود باوری دست یافته­ایم که لیاقت رتبه برتر بودن و موفقیت را در خود ببینیم نکته مهم دیگری که هست این که قدرت تفکر را دست کم نگیریم امروزه اندیشمندان روانشناسی و قدرت جذب به این نکته که هر آنچه که شما در ذهن تجسم می­کنید و آن را در ذهنتان متصور می­شوید، اتفاق خواهد افتاد.بنابراین به شکست فکر نکنید تا به موفقیت بیشتر نزدیک شوید. روحیه داشتن و انگیزه برای این زمان باقی مانده تا کنکور بسیار مهم است اینکه بتوانید حالت استمرار بر تلاشتان را حفظ کنید و کنار نکشید و راه را تا جایی که در توان دارید ادامه بدهید. روحیه بالا داشتن وخود باوری یکی از عوامل مهم موفقیت­ رتبه­های  برتر سال­های گذشته بوده است.

 

عوامل تعیین کننده موفقیت در کنکور

دسته دوم

از عوامل دیگر همانطور که در بالا اشاره کردیم محیط و اطرافیان است این بخش شامل افراد و امکانات می­شود. خانواده بسیار نقش مهم و بسزایی در ایجاد شرایطی مناسب و درک داوطلب دارند. درک از این لحاظ که نباید او را در جریان تمام اتفاقات پر حاشیه خانواده قرار داد و مشغله ذهنی برای او ایجاد کرد زمانی که داوطلب برای استراحت پیش شما می­آید سعی نکنید تمام اخبار روز را به او انتقال دهید چرا که مطمئنا ذهن او به واکاویی دوباره آن اخبار می­پردازد و این باعث کاهش تمرکز فرد می­شود و کیفیت مطالعه­اش پایین می­یاید. از دیگر عوامل محیطی می­توان به امکانات آموزشی و معلمان اشاره کرد. مطمئنا وجود دبیران عالی برای تدریس و یا امکانات آموزشی مانند آزمایشگاه مجهز برای تحلیل آزمایشات کتاب می­تواند قدرت تحلیل درسی دانش­آموزان را بیشتر کرده و بار علمی آنها را افزایش داده باشد.

 

دسته سوم

استفاده از منابعی که کاملا مطالب کتاب را با تصویر به صورت کامل تشریح کرده باشد تست های پر مفهوم را تحلیل کرده باشد  هم می­توان جزء این بخش به حساب آورد و از عوامل مهم می­باشد. در نهایت راهبرد و برنامه ریزی درست ما را به موفقیت نزدیک خواهد کرد تصمیم گرفتن به انجام کاری و برنامه ریزی بر اساس توانایی و فرصتمان تنها کافی نیست، عمل کردن و باقی ماندن بر سر انجام تصمیم و برنامه با اهمیت­تر است حتما از مشاورانی که از نظر و توانایی و شرایط محیطی و درسی شما مطلع هستند برای این برنامه راهنمایی بگیرید اگر براساس برنامه تان پیش بروید و در مسیر به اهداف کوتاه مدتتان نرسیدید حتما درآن برنامه تجدید نظر بکنید و پیگیری کنید که کجای برنامه ریزیتان با چه مشکلی مواجه شده آن را حل کنید.

 

ارتباط با ما

برای کسب مشاوره رایگان و سفارش پکیج های کنکوری حرف آخر، میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری

سفارش پکیج های حرف آخر

برنامه ریزی

پشتیبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *