مدیریت امتحانات دوران کنکور – برای امتحانات کنکور چکار کنیم

مدیریت امتحانات دوران کنکور

مدیریت امتحانات دوران کنکور یک نوع مدیریت زمان است. که طبق آن همراه مطالعه دروس، آمادگی برای آزمون سراسری نیز باید حفظ شود. مدیریت امتحانات دوران کنکور باید به نحوه ای طرح ریزی شده باشد. که هم نوع مطالعه را در نظر داشته باشد و هم برنامه ریزی درسی را در زمان آمادگی کنکور سراسری را در خود گنجانده باشد. پذیرش در دانشگاه های دولتی رتبه یک کشوری نیازمند موفقیت و نمره قبولی شما در آزمون سراسری است.  این امر بر پایه برنامه ی مدیریت زمان و مطالعه شما بنا نهاده شده است.

 

 

مدیریت امتحانات دوران کنکور

برای آنکه بتوانید مدیریت امتحانات دوران کنکور خود را به دست داشته باشید و از کنترل تان خارج نشوند لازم است که موارد زیر را رعایت کنید. ما توجه شما را به این واقعیت جلب می کنیم که بسیار مهم است.  شما در مطالعات متناسب با علایق و خواسته های شخصی خود شرکت کنید. و آنها را با اراده راسخ برای موفقیت در کل برنامه تحصیلی انجام دهید.

 

قدم اول : نوشتن برنامه ها

بهتر است این بخش را به دو زیر بخش تقسیم کنید تا بتوانید یک برنامه کامل را بنویسید .

در ابتدا می بایست مشخص کنید که چه مواردی نیاز دارند تا مطالعه شوند. در واقع اولین گام برای مدیریت امتحانات دوران کنکور، تهیه‌ی فهرستی کامل از دروسی است که شما مطالعه میکنید. حتما این مرحله می بایست بر روی کاغذ نوشته شود. چون پرورش ایده های ناب از طریق نوشتن میسر خواهد شد. با این امر از پراکندگی ذهنی جلوگیری می شود. به عبارتی یک اولویت بندی را برای امتحانات که زمانشان فرا رسیده یا نزدیک شده است فراهم خواهید کرد. در زیر بخش دوم شما می بایست تعیین کنید که هر درس و یا هرکتابی را که می خواهید امتحان دهید به چه مواردی از بعد زمان و منبع نیاز خواهد داشت؟ و این نیاز را چگونه با چه چیزی می توان رفع و رجوع کرد؟

 

 گام دوم : منظم بودن

شما می بایست هم سبک مطالعه ی خود را پیدا کنید و هم خودتان را ملزم به رعایت و اجرایی آن کنید.

 

گام  سوم :  توجه به توان و انرژی خود

در مدیریت امتحانات دوران کنکور، برنامه ای برای خود طراحی کنید، که حتما وقت استراحت و زنگ تفریحی را  جای داده باشید. چون می بایست در برنامه ی مدیریتی تان همه ی موارد در نظر گرفته شود تا بتوان عملکرد موفق تری را کسب کنید.

 

مدیریت امتحانات دوران کنکور

کنکور با امتحانات نهایی دانش آموزان سال دوازدهم همزمان خواهد بود. واین همزمانی و موازی کاری بی شک پر استرس زا خواهد بود. چون همزمان دانش آموز می بایست مدیریت امتحانات را رهبری کند و از طرفی می بایست برای کنکور خود را آماده کند. علت اشتباه دانش آموزان در برنامه ریزی و مدیریت زمان کنکور، به همزمانی امتحانات نهایی و آزمون سراسری برمیگردد. 

آنچه که دانش آموز بعنوان یک اصل مهم و اساسی می بایست بداند این است، که، او محکوم به موفقیت است. تا هم امتحانات خود را با موفقیت پشت سر بگذارد و هم اینکه رتبه خوبی در کنکور کسب کند.

 

تبدیل تهدید به فرصت

هر فردی سطحی از هوشیاری را دارا می باشد. بدن و ذهن در آن سطح از هوشیاری از یک بازدهی منحصر بفرد برخوردار است. این سطح  از هوشیاری به سطح عملکرد استرس مشهور است.  مدیریت استرس منجر به مدیریت برنامه ریزی های تحصیلی و زندگی شخصی تان می شود. پس نیاز است تا بکوشید در جهت پیشرفت بهره وری توان تان را با دوری کردن از استرس های بیش از حد را افزایش دهید. مدیریت امتحانات دوران کنکور فرصتی است برای ایجاد پلی که فرصت های باقی مانده را به موفقیت تبدیل کنید.

 

 

نتیجه گیری

مدیریت امتحانات دوران کنکور همراه خواهد بود با دلشوره های امتحانات و کنکور که همه ی افراد و دانش آموزان دیروز و امروز آن را درک کرده اند و از این دایره هیچ دانش آموز کنکوری خارج نخواهد بود. وقتی شرایط اینگونه برای همه یکسان بوده است و افراد بسیاری از قبل این روزها و مسائل را با موفقیت پشت سر گذاشته اند باید چراغ امیدی برای ادامه مسیر و راهتان باشد تا این صفات سردرگمی و استرس را از خودتان دور کنید و هدف والای خودتان را ببینید.

 

ارتباط با ما

برای کسب اطلاعات بیشتر کنکوری و استفاده از تجربیات مشاورین ارشد حرف آخر میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

سفارش بسته های کنکوری و آموزشی

مشاوره کنکوری و درسی

پشتیبانی آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *