موفقیت در کنکور 99

امروز میخواهیم در مورد موفقیت در کنکور 99 صحبت کنم. خیلی از دانش آموزان از الان در تکاپوی موفقیت در کنکور 99 و در تلاش برای کسب رتبه برتر و قبولی در رشته های عالی هستند. خانواده ها بیشتر از دانش آموزان به فکر این ماراتن سنگین و نفس گیرند.به همین دلیل میخواهیم در این مقاله به صورت کلی به موفقیت در کنکور 99 بپردازیم و بررسی کنیم چه عواملی در این موفقیت سهیم هستند.

موفقیت در کنکور 99

آزمون سراسری یا کنکور نقطه عطف و رویداد بزرگی در زندگی تحصیلی هر دانش آموزی است که زندگی آینده، شخصیت اجتماعی و کاری، رسیدن به آرزوها و رویاها و غیره به عبور موفقیت آمیز از سد کنکور گره خورده است. زندگی و آینده دانش آموزان به شدت تحت تاثیر قبولی در کنکور است. به همین دلیل نباید به راحتی از کنار آن بگذرند. دست یافتن به موفقیت در کنکور 99 بی شک پارامترهای دارد که باید رعایت شود به آن توجه کرد.که میخواهیم به نفصیل به شرح آن بپردازیم.

 

موفقیت در کنکور 99

داشتن هدف

دانش آموزان برای قبولی در کنکور 99 باید تلاش، ذهن برنده و مثبت خود را به یک هدف بزرگ که همانا کسب رتبه برتر و قبولی در رشته مورد علاقه شان است گره بزنند. عدم وجود هدف باعث میشود انگیزه و رغبتی برای تلاش باقی نماند و بدون انگیزه و فقط برحسب عادت و یا جبر خانواده کنکور را بخواند. بنابراین هدف خود را مشخص کنید و تلاش و پشتکارتان را به هدفتان گره بزنید.

برنامه ریزی

بعد از اینکه هدفتان مشخص شد و تمام تمرکز و توانتان را روی هدفتان گذاشتی، نوبت برنامه ریزی و روشن کردن مسیر حرکت است. چون برای مسیر پرازتلاطم، استرس، اضطراب و دشوار کنکور بدون برنامه ریزی نمیشود حرکت کرد. برنامه ریزی مدون و دقیق و متناسب با شرایط روحی و توانایتان، مسیر و جهت حرکت را مشخص میکند. عدم برنامه ریزی باعث سردرگمی، اتلاف وقت و زمان و انرژی شما میشود. اگر برنامه ریزی مدون نداشته باشید مدام شاخه به شاخه میپرید و نتیجه آن ناکامی و شکست است.

 

 

موفقیت در کنکور 99

 

 

چند نکته در مورد برنامه ریزی وجود دارد که حتما باید رعایت شود و به آن توجه کرد.

  • بهترین مشاوره و برنامه ریز برای کنکور تان خود شما هستید. مشاورین کنکوری و تحصیلی میتوانند به شما کمک کنند اما نهایتا خود شما هستید که می توانید با توجه به توانایی های که در وجوتان هست برنامه ریزی کنید.
  • برنامه ریزی باید دارای انعطاف باشد. تا دچار خستگی و روزمره گی نشوید. سعی کنید به صورت هفتگی ساعت مطالعه دروس را جابجا کنید.
  • نهایتا اینکه نقطه قوت مطالعه خود را سریع پیدا کنید و براساس نقطه قوت درونتان برنامه ریزی کنید. خیلی از دانش آموزان اگر همایشی دروس را مطالعه کنند بازدهی بیشتر دارند و خیلی هم به صورت ساعتی میتوانند پیش بروند. بنابراین با توجه به نقطه قوت و توانایی خودتان برنامه ریزی کنید.

تهیه منابع درسی مناسب

منابع درسی مناسب برای کنکور یکی دیگر از شروط اساسی برای موفقیت در کنکور 99 است. بسیاری از دانش آموزان بعد از چند ماه مطالعه و تلاش شاکی میشوند که نمی توانند تست بزنند و نا امید میشوند. علت اصلی آن این است که دانش آموز به منبع خوب دسترسی نداشته و علیرغم تلاش زیاد پیشرفت چشم گیری ملاحظه نمیشود. منبع درسی برای کنکور نقطه قوت در کسب موفقیت است چون باعث ایجاد انگیزه، افزایش تلاش، افزایش اعتماد به نفس و تسلط کامل روی مطالب میشود. دسترسی به منبع خوب برای کنکور، از سوی دیگر باعث بهینه سازی در زمان و وقت داوطلبان میشود. بجای اینکه ماهها وقت خود را صرف یک درس کنند میتوانند با یک منبع مناسب برای کنکور در زمان کمتری به سطح بالاتری از آمادگی برسند.

تلاش و پشتکار

وقفه های مداوم در خواندن و مطالعه درسی برای کنکور، آفت بزرگ موفقیت و کسب رتبه برتر در آزمون سراسری است. متاسفانه خیلی از دانش آموزان روزها و هفته های اول کنکور را با جدیت شروع میکنند اما برای چند ماه در خواندن و مطالعه وقفه ایجاد میکنند که این امر باعث میشود از حیث روحی و آمادگی برای آزمون سراسری به نازلترین سطح ممکن سقوط کنند و به کلی تسلیم شکست و ناکامی بشوند. تلاش و پشتکار مداوم پله دوم در موفقیت شما است. به قولی موفقیت 99 درصد مدیون تلاش و پشتکار است و فقط 1 درصد هوش و ذکاوت.

بنابراین پله چهارم در موفقیت کنکور 99 تلاش و پشتکار است.

 

موفقیت در کنکور 99

تست و حل سوالات

بسیاری از دانش آموزان زمان تست زنی با آموزش را درگیر میکنند و متاسفانه باعث کندی پیشرفت و هدر رفتن زمان میشود. خیلی از داوطلبان قبل از کسب آمادگی در حد نرمال آزمونهای آزمایشی شرکت میکنند و یا اینکه مبحثی را تمام کردند وارد فرآیند تست زدن میشوند. بی شک نمیتوانند همه تست ها را درست بزنند. و این امر باعث نا امیدی و دلسری از تلاش و هدفتان میشود.

  1. تست های سراسری
  2. تست های کنکور خارج از کشور
  3. تست های تالیفی

که در این ارتباط  تاکید روی چند نکته لازم است

  • حتما دانش آموزان توجه داشته باشند که در روزهای اول و ماهها اول نمیتوانند همه دروس را بالای 80 درصد بزنند بنابراین به اندازه تلاش و زمانتان انتظار از خودتان داشته باشید.
  • در ماهها اول مطالعه برای کنکور بیشتر از آنکه به فکر پاسخ صحیح تست ها باشید حتما روی صورت سوالات تمرکز کنید و یاد بگیرید که صورت سوال را از اول خوب بفهمید و نکته آن را پیدا کنید.
  • وقتی به سطح آمادگی در حد 70 الی 80 درصد رسیدید تست زدن در حد کلان را شروع کنید.

بنابراین قبل از آمادگی لازم به تست زدن در سطح کلان ورود پیدا نکنید و تحت تاثیر تبلیغات گسترده موسسات مرتبط با آزمونهای آزمایشی قرار نگیرید. چون در چرخه کسب تراز و رقابت بر سر ارتقاء تراز، هدفتان را گم خواهید کرد که نتیجه آن شکست و ناکامی است.

زمان مرور و جمعبندی

داوطلبان کنکور عموما از مهر هر سال شروع به خواندن کنکور میکنند که این  امر برای کسب رتبه برتر بسیار دیر است چون زمان مرور و جمعبندی را عقب میندازد. شما بعد از اتمام دوره آموزش باید وارد فاز مرور و جمعبندی شوید که این فاز باید حتما قبل از عید اتفاق بیفتد. 70 درصد داوطلبان کنکور از اردیبهشت ماه و 2 ماه قبل کنکور مرور و جمعبندی را شروع میکنند که متاسفانه این روند نتیجه عالی به دست نمیدهد. بنابراین حتما زمان آموزش را زود شروع کنید تا همپای آن زود وارد دوران مرور و جمعبندی شوید.

نقش موسسه حرف آخر در کسب موفقیت در کنکور 99

موسسه حرف آخر اولین موسسه کنکوری در زمینه تولید انتشارات کنکوری به صورت دیجیتال و پویانمایی است که به طور اختصار به مهمترین ویژگی های آن اشاره خواهیم کرد.

  1. آموزش مفهومی و شهودی
  2. تدریس با روش پویانمایی و تصاویر سه بعدی
  3. ارائه راهکارهای کوتاه تحت عنوان الگو
  4. زمان تدریس مناسب
  5. حل تست های کنکوری و تالیفی
  6. ایجاد داربست ذهنی و درک کلی از مفاهیم
  7. تعریف کلی یا جزئی برای ویژگی ها
  8. تقویت متن با ایجاد ارتباط و انسجام
  9. ارتقای خلاقیت
  10. تقویت حافظه بلندت مدت و تصویری
  11. تدریس دو استاده
  12. ارائه نقشه راه
  13. برنامه ریزی

محصولات کنکوری حرف آخر برای کسب موفقیت در کنکور 99

محصولات حرف آخر برای کسب موفقیت در کنکور 99 شامل دروس عمومی و تخصصی است که به طور کامل و جامع با ویژگی های که ذکر شد تدریس شده است.

زیست شناسی حرف آخر

که شامل زیست دهم حرف آخر، زیست یازدهم حرف آخر، زیست دوازدهم حرف آخر و زیست گیاهی حرف آخر است. شیوه تدریس به صورت انیمیشن و پویانمایی، همراه با توضیحات شیوا و روان به زبان ساده است. که دانش آموزان میتوانند تمام جزئیات زیبست شناسی را به صورت مفهومی و شهودی یاد بگیرند.

ریاضی حرف آخر

ریاضی حرف آخر با تدریس استاد منتظری به صورت کاملا الگو محور و مفهومی همراه با تست در یک زمان کم تدریس شده است. و شامل ریاضی دهم و یازدهم حرف آخر و ریاضی دوازدهم حرف آخر است.

شیمی حرف آخر

شیمی حرف آخر در دو بخش مجزای مفاهیم و مسایل شاملمفاهیم شیمی دهم و یازدهم حرف آخر، مسایل شیمی دهم و یازدهم حرف آخر، مفاهیم شیمی دوازدهم حرف آخر و مسایل شیمی دوازدهم حرف آخر، توسط دکتر شیروانی تدریس شده است.

فیزیک حرف آخر

با تدریس استاد کامیار که شامل فیزیک دهم حرف آخر، فیزیک یازدهم حرف آخر و فیزیک دوازدهم حرف آخر است.

دروس عمومی حرف آخر

  1. دین و زندگی دهم حرف آخر
  2. دین و زندگی یازدهم حرف آخر
  3. دین و زندگی دوازدهم حرف آخر
  4. عربی جامع حرف آخر
  5. زبان دهم و یازدهم حرف آخر
  6. زبان دوزادهم حرف آخر
  7. ادبیات جامع حرف آخر

موفقیت در کنکور 99

اساتید مجموعه حرف آخر

  1. استاد منتظری مدرس ریاضی
  2. دکتر شیروانی مدرس شیمی
  3. استاد کامیار مدرس فیزیک
  4. استاد شعبانی و روان مدرس زیست
  5. استاد واعظی مدرس عربی
  6. استاد یوسفیان پور مدرس دین و زندگی
  7. استاد محسن منتظری مدرس ادبیات
  8. استاد محمودی مدرس زبان

مشاوره و برنامه ریزی رایگان

دانش آموزان کنکوری برای کسب موفقیت در کنکور 99 میتواتید با مشاورین دپارتمان رتبه برتر 09106620394 در تماس باشید.

  1. مشاوره کنکوری
  2. مشاوره تخصصی
  3. مشاوره انگیزشی
  4. برنامه ریزی
  5. پشتیبانی
  6. ارتباط با مشاورین رتبه برتر 

حرف اخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *