مکان مطالعه در کنکور – اهمیت مکان مطالعه – کجا مطالعه کنم

مکان مطالعه در کنکور

یکی دیگر از آیتم های مهم و تاثیرگذار مکان مطالعه در کنکور است که نه تنها در کنکور بلکه در کل سال های تحصیل بر کیفیت یادگیری و میزان یادگیری تاثیر بسزای دارد، مهیا کردن چنین مکانی لازمه و پیش زمینه مطالعه است که فراهم کردن آن نیاز به شناخت کافی در این مورد دارد و ما در این پست قصد داریم به توضیحات کامل وجامع در این مورد بپردازیم.

 

تماس با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 09120085450

مکان مطالعه در کنکور

تاثیر محیط بر زندگی و پیشرفت انسان آنقد مهم و اثر گذار است که روانشناسان انسان را ساخته و پرداخته دست محیط میدانند. شرایط محیطی مناسب در هر زمینه کاری باعث ایجاد جو روانی پایدار و پیشرفت در آن امر میشود. مطالعه عمل فکری و از سایر امورات مانند کارهای یدی سنگین تر و سخت تر است. این مطالعه اگر برای رقابت در آزمون سراسری هم باشد بی شک سخت و پر از هیجان و استرس است که انتخاب مکان مطالعه در کنکور میتواند در ایجاد آرامش و پیشرفت درسی مثمر ثمر واقع شود.

ویژگی های مکان مطالعه کنکور

ساکت و آرام بودن

 ساکت و آرام بودن مکان مطالعه از مواردی است که بتوانیم در چنین مکانی تمرکز کافی داشته باشیم البته بعضی از افراد میتوانند در مکان شلوغ هم مطالعه کنند و این ویژگی بین افراد مختاف متفاوت است .خانواده ها باید سعی کنند که چنین شرایطی را در سال کنکور برای داوطلبان فراهم کنند که کمک شایانی به داوطلبان میکند. سکوت مکان مطالعه باعث تمرکز بیشتر میشود.

 

مکان مطالعه در کنکور

 

تنوع مکان مطالعه

 تنوع مکان مطالعه هم بین اشخاص مختلف متفاوت است، مثلا کتابخانه ، اتاق مطالعه ، پارک ، و جاهای دیگر که هر کسی جای میتوانند بیشترین بازدهی را در مطالعه داشت باشد و باید افراد مکان مختص به خود را بشناسند و از تغییر زیاد مکان مطالعه پرهیز کنند. مکانی که ما در آن قرار میگیریم برای مطالعه در کیفیت و بازدهی مطالعه ما خیلی موثر است.

تماس با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 09120085450

نور مناسب

 نور مناسب از لازمه های یک مکان مطالعه مناسب است که در صورت کم یا زیاد بودن آن شرایط مطلوب مطالعه را از بین خواهد برد و عدم تمرکز را به دنبال خواد داشت پس حتما باید به این مسئله دقت شود.

 

 مرتب و منظم بودن

 مرتب و منظم بودن مکان مطالعه از مواردی است که به طور مستقیم بر روی تمرکز اثر میگذارد، آشفته بودن و نامرتب بودن مکان مطالعه احساس سردرگمی و عدم تمرکز ما را به دنبال دارد که حتما مکان مطالعه در کنکور که قرار است زمان زیادی را در انجا سپری کنیم باید به دور از هر گونه آشفتگی باشد که تمرکز و یادگیری ما را تا حد امکان افزایش بدهد.

 

عدم استفاده از اتاق خواب به عنوان مکانی برای مطالعه

 تا حد امکان از اتاق خواب به عنوان مکانی برای مطالعه استفاده نکنید چرا که اتاق خواب اتاق استراحت میباشد و همیشه احساس و حس و حال خواب را به ما میدهد، اما اگر بنا به هر دلیلی اتاق خواب را برای مطالعه انتخاب کردید حتما یک میز مطالعه در تاق خواب در نظر بگیرید و سعی کنید پشت آن میز را به عنوان مکان مطالعه در نظر بگیرید. نشستن در پشت میز مطالعه تسلط بر درس و کتاب را به دنبال دارد و از نظر سلامت نیز بدن در بهترین حالت قرار میگیرد و عوارضی را نیز به دنبال نخواهد داشت.

 

مکان مطالعه در کنکور

 

همه این موارد که ذکر شد به صورت کلی بر روند مطالعه ما بسیار تاثیر گذار خواهد بود پس باید با دقت و آگاهی کافی نسبت به این موارد پیش بریم و تا جای که امکان دارد مطالعه را با کیفیت بهتر و بالاتر انجام بدهیم و موفقیت در کنکور را برای خود رقم بزنیم.

 

ارتباط با ما

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری برای دریافت مشاوره رایگان و تهیه محصولات حرف آخر میتوانند با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرمایند.

  • مشاوره کنکوری
  • سفارش محصولات حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین رتبه برتر
  • برنامه ریزی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *