ویژگی منبع خوب برای کنکور

امروز قصد داریم در مورد ویژگی منبع خوب برای کنکور صحبت کنیم. چرا که یکی از تاثیر گذار ترین آیتم های مهم موفقیت در کنکور منابع مناسب و خوب است. رقابت در کنکور با یک دهه پیش بسیار فرق کرده است. سوالات مفهومی و سخت کنکور از یک طرف و وجود منابع متفاوت کنکوری باعث ایجاد این مشکل شده است که رقابت یکسان دیگر وجود نداشته باشد. امروزه تب و تاب کنکور باعث ایجاد و شکل گیری موسسات مختلف کنکوری شده است. این امر اسباب سر درگمی بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکور را فراهم کرده است. زمان محدود و طلایی کنکور فرصت آزمون و خطا کردن نیست و داوطلبان باید با انتخاب یک منبع مناسب کنکوری از فرصت نهایت استفاده را بکنند. قصد داریم ویژگی منبع خوب برای کنکور را بررسی کنیم تا کمکی به انتخاب منبع کنکوری شما داوطلبان کنکو شده باشد.

ویژگی منبع خوب برای کنکور

همانگونه که اشاره شد زمان طلایی کنکور وقت آزمون و خطا برای منابع مختلف نیست. بنابراین داوطلبان باید با چشم باز یک منابع مناسب و قوی برای کنکورشان انتخاب کنند تا بتوانند در رقابت نفس گیر کنکور با اعتماد به نفس پیش بروند.

آموزش مفهومی

با توجه به طراحی سوالات مفهومی در کنکور، منبع کنکوری باید آموزش مفهومی و شهودی را برای داوطلبان فراهم کرده باشد. تدریس و آموزش مفهومی کمک میکند که داوطلبان برخلاف گذشته مطالب را حفظ نکنند و به صورت مفهومی بسیار سریع فرآیند یادگیری را طی کنند. در دروس تخصصی بخصوص در درس زیست شناسی رشته تجربی وجود و انتخاب یک منبع مفهومی کاملا لازم و ضروری به نظر میرسد. چون مطالب این درس بسیار مهم، فرار و ریز است و جدا از این مباحث، سوالات کنکور در درس زیست شناسی در کنکور سالهای اخیر بسیار مفهومی طرح میشود و این امر باعث شده داوطلب درصد بسیار پایین در زیست شناسی کسب کنند.

حجم مناسب و متناسب با توانایی داوطلبان

یکی دیگر از ویژگی منبع خوب برای کنکور حجم مناسب و متناسب با توانایی داوطلبان است. زمان آمادگی قبل از کنکور برای خیلی از داوطلبان محدود است. بیش از 90 درصد از داوطلبان یکسال قبل از کنکور مطالعه برای آزمون سراسری را شروع میکنند. و در این بین تعدادی از شرکت کننده ها در آزمون سراسری شاغل، خانه دار و یا به دلایلی، زمان محدودی در اختیار دارند. بنابراین لازم است که از این زمان محدود نهایت استفاده را ببرند. خیلی از منابع کنکوری در بازار کنکور حجیم و زیاد است که با فرصت و توانایی دانش آموزان و داوطلبان کنکور مغایرت دارد. مطالب باید بصورت مفهومی و مفید در حجم کم در اختیار داوطلبان قرار گیرد.

آموزش با راهکارهای ساده

خیلی از منابع کنکوری متاسفاته فاقد نو آوری در ارائه راهکار و روش های ساده آموزشی هستند. مطالب کتاب درسی را نیز چندین برابر برای داوطلبان سنگین تر میکنند. زمان محدود سر جلسه کنکور اجازه استفاده از روش های قدیمی و طولانی تست زدن را نمیدهد. داوطلبان باید در زمان مقرر شده برای هر درس تست ها را پاسخ دهند. گاها خیلی از دانش آموزان علیرغم تلاش زیاد و آمادگی خوب به دلیل روش های دست و پا گیر تست زنی و وقت گیر نمیتوانند نتیجه مطلوب را کسب کنند و وقت کم می آورند.بنابراین میتوان ارائه راهکاری سریع تست زنی و حلیات را یکی از ویژگی منبع خوب برای کنکور نام برد. داوطلبان عزیز منبعی را برای کنکور تان انتخاب کنید که در دروس محاسبات مانند ریاضی، فیزیک و شیمی دارای راهکارهای سریع تست زنی باشد.

مشاوره و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

داوطلبان و دانش آموزان برای مشاوره و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف اخر میتوانید با شماره 09106620394 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • ارتباط با رتبه برترهای حرف آخر
  • جزوات رتبه برترهای حرف آخر
  • پشتیبانی

 ویژگی منبع خوب برای کنکور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *