چگونه برای کنکور درس بخوانیم

چگونه برای کنکور درس بخوانیم سوال اکثریت دانش آموزان و داوطلبان کنکور است. دانش آموزانی این سوال را می پرسند که با اشکلات مهم آموزشی، برنامه ریزی و عدم پشتکار لازم برای آزمون سراسری مواجه هستند. در این مقاله سعی خواهیم کرد که به نکات و مواردی که لازمه موفقیت در کنکور است بپردازیم. هر چند سلیقه مطالعاتی و درس خواندن داوطلبان متفاوت است اما راهنمای و اطلاعات به صورت کلی میتواند رهگشای دغدغه و مشکلات شما باشد.

چگونه برای کنکور درس بخوانیم

اگر به نحوه درس خواندن رتبه برترهای کنکور دقت کرده باشید و یا بعدا از خود آنها شیوه مطالعه روزانه را پرسیده باشید می فهمید که کار خاص یا خارق العاده ای انجام نداده اند. فقط موفقیت انها در نکاتی بوده است که شما هم میدانید اما به راحتی از آن گذر میکنید و به خودتان زحمت نمیدهد.

  • تعیین هدف
  • مواجه شدن با ترس های آموزشی
  • تلاش مستمر
  • برنامه ریزی منطبق با توانایی خودتان
  • استفاده از زمان

 

 

چطور کنکور را بخوانیم

گام اول – چگونه برای کنکور درس بخوانیم

تعیین هدف: لازمه دستیابی به موفقیت تعیین هدف است. هدف شما از خریدن این همه زحمت و استرس کنکور چیست؟ میخواهید به چه هدفی دست پیدا کنید؟ آیا به صورت روزمره و برحسب عادت و یا صرفا رقابت میخواهید کنکور را تجربه کنید؟ برای آیندتان در پشتبند هدفتان چه آروزهای را تعیین کرده اید؟ برای خشنودی خانوادت میخواهید کنکور را تجربه کنید؟… خیلی موارد دیگر. هر کدام از این خواسته ها ارزشمند و معقول است اما زمانی ارزش پیدا میکند که شما به آن ایمان داشته باشید و بخواهید برای آن مبارزه کنید. پس قبل از شروع هدفتان را تعیین کنید و برای رسیدن به آن تمامی توانتان را به کار بگیرید.

 

گام دوم

مواجه شدن با ترس های آموزشی: خیلی از داوطلبان برای شروع کنکور سروقت دروسی که نقطه قوت دارند میروند و از آنها شروع میکنند و این کار بزرگترین اشتباه آنهاست. داوطلبان باید توجه داشته باشند که در قدم اول آموزش و یادگیری سروقت ضعف های و ترسهایشان بروند. به طور مثال اگر در درس شیمی ضعیف هستید، از درس شیمی شروع کنید و بزرگترین سنگ های سر راه موفقیت خود را بردارید.

 

گام سوم

تلاش مستمر: تلاش مستمر و مداوم رمز موفقیت در کنکور است. بسیاری از داوطلبان فاقد توان تلاش مستمرهستند. این امر باعث میشود که داوطلب مدام در استرس و اضطراب اتمام منابع باشد. در ماههای منتهی به کنکور به دلیل عدم پشتکار، داوطلب دچار سردرگمی و اضطراب میشود و این امر باعث میشود که به کلی از هدف و آرزوهای خود دور و به کمترین ها قانع شود. بنابراین سعی کنید بعد از تعیین هدف مسیر و تلاش مستمر را برای رسیدن به خواسته خود تعیین کنید.

 

گام چهارم

برنامه ریزی منطبق با توانایی خودتان: برای اینکه بتوانید به هدفتان دست پیدا کنید نیازمند برنامه ریزی مدون هستید. باید در برنامه ریزی استراتژی داشته باشید. نقاط ضعف را شناسایی کنید و با اختصاص زمان کافی ضعف ها را رفع کنید. برای پیشبرد برنامه ریزی باید وقت کافی اختصاص داده شود و برنامه را به صورت هفتگی تغییر بدهید و تنوع ایجاد کنید.

 

گام پنجم

استفاده از زمان: گذشت زمان کند آهسته ولی مداوم طی میشود که گذر زمان را احساس نخواهید کرد. کنکور تاریخ انقا دارد و برای کسب رتبه برتر باید قبل از رسیدن به شرایط بحرانی، بحث آموزش و یادگیری را به پایان برسانید. در صورتی که آموزش شما در بهمن ماه و قبل از عید به اتمام برسد به دلیل داشتن زمان کافی برای مرور و جمعبندی شانس زیادی برای قبولی دارید. چگونه برای کنکور درس بخوانیم بسیار ساده تر از آن است که تصور میکنید. کافیست اصول کلی که توضیح داده شد را رعایت کنید. منتظر معجزه و اتفاق خاص نباشید و از همین امروز شروع کنید چون در سرنوشت ساز ترین سالهای زندگی تان قرار دارد و فرصت سوزی را کنار بگذارید.

 

ارتباط با ما

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری میتوانند برای مشاوره و تهیه محصولات حرف آخر با شماره های 09106620394 و 09100584851 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • تهیه محصولات حرف آخر
  • ثبت نام طرح نخبگان

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *