آزمون و خطا

کمتر از 160 روز تا کنکور سراسری باقی مانده است. این فرصت کم زمان آزمون و خطا نیست و جای برای ریسک کردن باقی نگذاشته است. بسیاری از داوطلبان عزیز کنکوری با وجود این فرصت کم، مدام منابع مختلف را تست میکنند و از این شاخه به آن شاخه میپرند. تعدد منابع درسی ضامن قبولی و کسب رتبه عالی نیست. متاسفانه داوطلبان و دانش آموزان برای هر کتب درسی چندین منبع تهیه میکنند که به دلیل عدم زمان کافی وقت لازم برای مطالعه آنها ندارند این امر سوا از هزینه های مادی، باعث  ایجاد استرس، سر درگمی و کاهش راندمان دوستان کنکوری میشود. یکی از آفت های کنکوری درک نکردن زمان طلایی کنکور و دست به آزمون و خطا است. شرایط زمانی را باید سنجید و متناسب با آن اقدام و عمل کرد. تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

آزمون و خطا

وجود انتشارات و مراکزی کنکوری زیادی باعث ایجاد وسواس مطالعاتی در خیلی از دانش آموزان شده است. توصیه ای که میتوان در مرحله اول داشت این است که دوستان کنکوری با چشم باز منبع کنکوری خود را انتخاب کنند. این امر باعث میشود که تمام تلاش و  دقت شما فقط روی یک منبع اصلی متمرکز شود و مطالعه منابع حاشیه ای باعث هدر رفتن وقت و زمان شما و از سوی باعث خستگی و سردرگمی به دلیل روش های مختلف آموزشی میشود.  آزمون و خطا  و تست کردن منابع رشته تلاش و پشتکار شما را از هم جدا میکند.  داوطلبان باید یک منبع اصلی برای مطالعه و آموزش داشته باشند و از سایر منابع جهت تکمیل نکات کنکوری و تست استفاده کنند. پس منبع اصلی خود برای یادگیری را مشخص کنید.

 

اشتباه رایج

اشتباه رایج دیگری که بین داوطلبان کنکور وجود دارد ثبت نام در آزمون های آزمایشی بدون داشتن آمادگی و مطالعه از قبل است. دوستان کنکوری توجه داشته باشند که ثبت نام در آزمون های آزمایشی تضمین قبولی شما نیست. چون در آزمون ها آموزش و یادگیری وجود ندارد و فقط تست است. شما باید به آمادگی 60 الی 70 درصد در همه منابع برسید بعد در آزمون های آزمایشی شرکت کنید و ضعف و نقاط قوت خود را پیدا کنید.

 

مشاوره و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکور برای مشاوره رایگان و تهیه محصولات کنکوری حرف آخر از انتشارات مرکزی این دفتر در تهران با شماره 09106620394 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • تهیه محصولات حرف آخر از دفتر مرکزی
  • ارتباط با دپارتمان رتبه برتر 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *