آیا من در کنکور قبول می شوم؟ باید و نباید های قبولی در کنکور

آیادر کنکور قبول میشوم؟

آیا من در کنکور قبول می شوم؟ افکار و سوالات زیادی ذهن داوطلبان را به خود مشغول میکند, آیا من در بین این تعداد زیاد داوطلب میتوانم رتبه خوبی کسب کنم آیا اصلا من در کنکور قبول میشوم؟  سوالات و دل مشغولی های زیاد دیگر و استرس های خاص این دوره عامل جا ماندن از موفیقت در اغلب داوطلبان درگیر با این مسئله,است. در این مطلب اشاره ای به میزان شانس قبولی در دانشگاه و عوامل موفقیت در کنکور, داریم. قبولی در آزمون سرنوشت ساز کنکور دغدغه بسیاری از بچه هاست, با توجه به آمارهایی که سازمان سنجش در رابطه با میزان پذیرش دانشگاهای کل کشور در هر رشته نظری اعلام کرد برای کنکور سال 98 میتوان به این آمار رسید که قبول شدن یا شانس قبولی برای رشته ریاضی و انسانی 100 درصد و برای رشته علوم تجربی 48 درصد هست.

 

آیا من در کنکور قبول می شوم؟

 این آمار نسبت به شاخه های زیر مجموعه این رشته هاست و کل صندلی های موجود در تمام دانشگاهای  و همه داوطلبان این آزمون برآورد شده, به این معنی نیست که شانس قبول شدن در رشته پزشکی برای همه داوطلبان رشته تجربی 48 درصد است این کاملا اشتباه است یا اگر میگویم شانس قبولی بچه های رشته ریاضی 100درصد است به این معنا نیست که  100%   احتمال قبولی در رشته مهندسی نرم افزار صنعتی شریف را دارند بلکه این معنی را دارد که تمام داوطلبان کنکور سراسری میتوانند وارد دانشگاه شوند اما چه رشته و چه دانشگاهی خدا داند, و دانشگاهای برتر کشور شانس قبولی در آنها بسیار کم است چرا رتبه های برتر را قطعا قبول میکنند و برای رسیدن به این هدف دیگر کار شانس نیست و باید مولفه های موفقیت را رعایت کرد تا به آن دست یافت.

کنکور قابل پیش بینی نیست

تاکنون شنیده یا دیده ای که دانش آموزی که در مدرسه قوی بوده و نمرات بالایی همیشه داشته در کنکور نتوانسته قبول شود و بالعکس دانش آموزی که معدل متوسط رو به پایینی داشته و دانشگاه و رشته خوبی هم قبول شده باشد؟! اگر هم تا حالا با این موارد برخورد نداشته اید خاطرات دانشمندان بزرگی را خوانده اید که از مدرسه بیرون شده اند و بعد ها مخترعان و کاشفان بزرگی شده اند. چرا چه چیزی باعث میشود افراد موفق شوند؟

 

آیا من در کنکور قبول میشوم؟

شرط اول

از عوامل مهم موفقیت میتوان اعتماد به نفس و خود باوری باشد استرس این که من نمیرسم من زمان کم دارم من شرایط محیطی و روحی لازم رو ندارم همه این مسائل و گاهی اوقات بهانه را میتوان با خود باوری حل کرد

شرط دوم

رسیدن به موفقیت آسان نبوده و نیست و نیازمند تلاش و هدفمند بودن است برای موفقیت از هر زمانی به صورت جدی شروع کنید وقت هست اما با برنامه شروع کنید برنامه مشخص میکند شما در کجای مسیر قرار دارید در چه مطالبی ضعف دارید میزان تلاش تان را مشخص میکند. تلاش و پشتکار شما باید پایدار و مستمر باشد، به قولی یکی از اساتید باید برای کسب رتبه برتر سماجت به خرج داد و میدان را خالی نکنید.

شرط سوم

منابع کنکوری برای هر فرد با توجه به سطح علمی او متفاوت است ویادگیری روش ها و اصول تست زنی هم میتواند ما را در قبول شدن کنکور یاری کند. منبع خوب کنکوری کمک میکند در بازه زمانی کم به نتایج عالی برسید.

 

ارتباط با ما

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری برای کسب مشاوره رایگان، و ارتباط با موسسه حرف آخر میتوانند با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرمایند.

مشاوره کنکوری

خرید پکیج های حرف آخر

برنامه ریزی

 

پکیج ویژه فرصت طلایی کنکور

سوالات احتمالی کنکور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *