روزی چند ساعت مطالعه داشته باشیم؟

من باید در روز چند ساعت مطالعه داشته باشم

من باید در روز چند ساعت مطالعه داشته باشم ؟! سوالی که از ابتدای سال کنکور تا اواخر آن با داوطلبان کنکور همراه است میزان ساعت مطالعه شان در طول روز هستش و هر زمان به کنکوری های موفق سالهای قبل میرسند حتما این سوال که, چقدر در طول روز مطالعه داشتید, را می پرسند و تا زمانی که به ساعات مطالعاتی بالا نرسند دست برنمیدارند. در صورتی که ما تمایل داشته باشیم در رشته خوب و عالی کنکور سراسری قبول شویم باید زمان مطالعاتی زیادی هم داشته باشیم و برای رسیدن به این هدف تلاش مدیریتی لازم است.

 

من باید در روز چند ساعت مطالعه داشته باشم

برای اینکه بدانیم در طول روز باید چند ساعت مطالعه داشته باشیم نیاز به یکسری محاسبه داریم. زمان موجود در طول شبانه روز ما 24ساعت است اگر 8 ساعت آن را به خواب و 5,4 ساعتی را هم به خوراک و استراحت و …. اختصاص دهیم 10 الی 12ساعت برایمان باقی میماند که باید به مطالعه تخصیص بدهیم. برای بالا بردن میزان ساعات مطالعه مان ابتدا باید با خودمان صادق باشیم که واقعاً چه تایمی را مطالعه داریم. حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در حال درس خواندن هستید که غرق در خیال و رویا میشوید و زمان از دستتان خارج میشود پس منظور از صادق بودن این هست که چند ساعت را با تمرکز درس میخوانیم, بعد از آنکه مشخص کردیم که چقدر در طول روز مطالعه داریم باید برای هر واحد آن هم مشخص کنیم که چند تست یا چند صفحه از چه کتابی را میتوانیم بخوانیم.

 

افزایش کیفیت مطالعه

در بالا بردن زمان مطالعه علاوه بر افزایش ساعت مطالعه ما باید کیفیت مطالعه یمان را هم در واحد زمان بالا ببریم یعنی در مثال بالا در یک ساعت بتوانیم شصت تست و بیشتر را حل کنیم و تعداد صفحات بیشتری را بخوانیم. میزان کمّی ساعت مطالعه مهم است اما تا زمانی که کیفیت آن حفظ شود یعنی اگر دانش آموزی میگوید در روز چهار ساعت را به فلان درس اختصاص میدهم خالص کارایی آن زمان دو ساعت نباشد اگر اینطور است پس همان دو ساعت را برای آن درس بگذارد چرا که کمتر خسته میشود و بازدهی هم همان قدر هست و میتواند در دو ساعت باقی مانده درس دیگری را بخواند.

 

برنامه ریزی برای زمانتان

توصیه که به داوطلبان از ابتدای سال کنکور داریم و در تمامی مطالب به آن اشاره کرده ایم این است که حتما برای زمان تان برنامه ریزی کنید اینطور شما حتما میتوانید اهداف تان را دنبال کنید و نقاط ضعف و قوت تان را سریع تر تشخیص دهید. در بحث میزان ساعت مطالعه هم برنامه کمک میکند تا شما میزان دقیق درس خواندن در طول روز و هفته را بدانید و وقتهای مرده در طول روز را بیابید و از آنها هم استفاده کنید برای افزایش تایم مطالعاتی تان , با نزدیک شدن به تاریخ کنکور قطعا این تایم را باید زیادتر کنید برای این کار باید به صورت تدریجی از الان هر روز چند دقیقه ای به زمان اصلی تان اضافه کنید.

 

من باید در روز چند ساعت مطالعه داشته باشم

تایم مطالعه رتبه برترها

در نهایت اکثر رتبه برتر های سالهای قبل در مصاحبه هایی که داشتند میزان ساعت مطالعه شان را اینطور بیان کرده اند که در طول روزهای تعطیل 10 تا12 ساعت و روزهای که در دبیرستان بوده اند حداکثر 6 ساعت مطالعه داشته اند البته باید اشاره به این موضوع هم داشت که هر فرد منحصر به فرد است ذهن و هوش و توانایی هر فرد متفاوت است و این شما هستید که از میزان دقیق این توانایی مطلع هستید و چهار چوبی برای کسی نباید تعیین کرد انسانها موجودات خارق العاده ایی هستند و توانایی انجام هر کاری را دارند البته با تلاش ….

 

ارتباط با ما

برای کسب مشاوره رایگان و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری

سفارش پکیج های حرف آخر

برنامه ریزی

پشتیبانی

 

پکیج ویژه دوران طلایی کنکور

سوالات احتمالی حرف آخر

 

6 نظر در “روزی چند ساعت مطالعه داشته باشیم؟

  1. arsam گفت:

    از مطالب خوبتون ممنونم

    1. تیم رتبه برتر حرف آخر گفت:

      با سلام
      تشکر از توجه شما

  2. AxA گفت:

    مطالب سایتتون مفیده ممنون

    1. تیم رتبه برتر حرف آخر گفت:

      با سلام
      تشکر از توجه شما

  3. sara گفت:

    روزی ۱۲ ساعت مطالعه دارم اما باز احساس میکنم نمیرسم تموم کنم و تست زیاد بزنم چکار کنم ب نظر شما؟؟

    1. تیم رتبه برتر حرف آخر گفت:

      باسلام
      بستگی دارد که شما از چه زمانی شروع کردی. مطالعه روزانه 12 ساعت آیده آل است. باید در زمان باقی مانده شما ابتدا باید مباحثی را که از حیث آموزشی مشکل دارید را رفع یادگیری کنید و سعی شود از اول سال 99 مرور و تست زدن را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *