اشتباهات کنکوری ها – اشتباه رایج داوطلبان

اشتباهات رایج کنکوری ­ها

اشتباهات کنکوری ها هر چند ریزه اما کار دست داوطلبان میدهد. خیلی از اشتباهات شاید پیش پا افتاده باشد و در نگاه اول اصلا اهمیت نداشته باشد اما تصور کنید این اشتباهات کوچک و پیش پا افتاده را 360 روز تکرار کنید، استمرار در اشتباهات کوچک در بعد زمانی زیاد، عامل مهمی برای بازدارنده بودن در موفقیت ما خواهد بود. در زیر به برخی اشتباهات رایج کنکوری­ها اشاره می­کنیم.

 

اشتباهات رایج کنکوری ­ها

بلند خواندن

بلند خواندن :  صدای شما علاوه بر اذیت کردن خانواده­تان، خودتان را بیشتر اذیت خواهد کرد. بلند خوانی عامل کند خوانی و کند خوانی یکی از عوامل نداشتن تمرکز بود. در بلند خوانی حنجره خسته می­شود و انرژی زیادی از شما گرفته خواهد شد و بازدهی که در طول روز می­بایست داشته باشید را ندارید.

 

تعدد منابع

چند منبعی بودن برای یک درس: استفاده از منابع متنوع به صورت همزمان برای آموزش یا تست، اشتباه بزرگی است که باعث سردرگمی و عدم انسجام در یادگیری شما می­شود.

اشتباهات رایج کنکوری ­ها

 

اشتباهات رایج کنکوری ­ها

استفاده از روش های سنتی

اشتباه دیگری که برخی از کنکوری­ها دارند به دنبال روش­های ساده تست زنی نمی­روند یا مهارت­ها و تکنیک های تست زنی را یاد نمی­گیرند و از یک روش بسیار طولانی و روال کتاب استفاده می­کنند و این باعث می­شود در آزمون کنکور زمان کافی برای پاسخگویی به تمام سوالات را نداشته باشند و سوالات کمی را هم پاسخ دهند.

 

غفلت از موضوع اصلی

کلمه خوانی: کلمه خوانی یعنی بچه­ها به هر کلمه خاصی در یک متن می­رسند اول تمام خصوصیات مربوط به آن را به خاطر می­آورند بعد ادامه مطلب را می­­خوانند، این باعث می­شود شما از اصل موضوع غافل شوید و مفهوم کلی پاراگراف را نفهمید.مثلا برای درس زیست که بسیار باید با جزئیات خواند ابتدا کل موضوع را بدانید در مورد چه چیزی  است، بعد سعی کنید کلیدواژه ­ها و خصوصیات دیگر را کشف کنید.

 

اشتباهات رایج کنکوری ­ها

راه رفتن زیاد ممنوع

راه رفتن هنگام مطالعه: شما قرار است یکسال درس بخوانید برای کنکور، قرار است هر روز زمان زیادی درس بخوانید، مگر چقدر انرژی خواهید داشت. این عادت اشتباه باعث کاهش تمرکز شما می­شود چرا که مغز باید همزمان با مطالعه شما، به عضلات هم فرمان بده راه بروند و اینکه تعادل شما را هنگام راه رفتن حفظ کند و با چیزی برخورد نکنید و آسیب نبینید، این­ها همگی باعث می­شود انرژی زیادی مصرف کنید همچنین با عث کاهش کمیت و کیفیت مطالعه شما می­شود و آن را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

از حفظ کردن مطالب پرهیز کنید

تکرار و حفظ کردن شاید برای برخی بحث­ها در کنکور جواب بدهد اما اصل آزمون کنکور آزمونی کاملا مفهومی است و در این امتحان سطح اطلاعات عمومی شما را می­خواهد، مثل امتحانات مدرسه یا نهایی نیست که به شما نمره بدهند در ازای پاسخ  سوالی که برای شما مشخص است که پاسخ آن درکدام قسمت کتاب قرار دارد، سوالات کنکور جوری طرح می­شوند که کاری ندارد از کجا تا کجای کتاب درسی است هدف از طرح این سوالات سنجش شما از دریافت مفهوم و اصل موضوع سوال شده، است.

 

وسواس را کنار بگذارید

وسواس مطالعاتی که قبلا به آن پرداختیم هم یکی از اشتباهات کنکوری­ها است چرا که عامل بسیار مهم در رشد نکردن داوطلبانی که به این موضوع دچار هستند. تنها سعی کنید به این فکر، که شما چیزی که خوانده اید را فراموش کردید، میدان ندهید. تکرار این اشتباه باعث می­شود شما نتوانید بخش اعظم از مطالب کنکور را مطالعه کنید و در جلسه کنکور نتوانید پاسخگو سوالات باشید.

اشتباهات رایج کنکوری ­ها

عادت فاقد نتیجه

گوش دادن به موزیک هنگام درس خواندن، نداشتن برنامه درست با خصوصیات شخصی شما یا نبود انعطاف در برنامه درسی شما یا استراحت نداشتن و به طور مطلق مطالعه داشتن و… اینها همگی شاید در طول زمان یک هفته تا ده روز به چشم نیایند اما در دراز مدت حتما باعث اشکال در روند پیشرفت شما خواهند بود.

 

کنار گذاشتن عادت بد

ما می­توانیم عادت­های بدمان را ترک کنیم چرا که از اول که این عادت­ها را نداشته­ایم. قدم اول پذیرفتن اشتباهاتمان بعد تکرار نکردن و اصلاح اشتباهاتمان در هر جای مسیر حرکتمان می­تواند ما را به اهدافمان نزدیکتر کند.

 

ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

مشاورین رتبه برتر ما در حرف آخر منتظر راهنمایی و ارائه مشاوره به شما کنکوری ها هستند برای ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری

برنامه ریزی

سفارش محصولات حرف آخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *