خود باوری و اعتماد به نفس – خود باوری در کنکور

خود باوری و اعتماد به نفس

خود باوری و اعتماد به نفس یکی از مولفه­ های مهم برای تحقق موفقیت در هر کاری است، مثلا برای همه ما اتفاق افتاده که می­خواهیم کاری را انجام دهیم یا درسی که در آن ضعیف هستیم تصمیم میگیریم که با قدرت بخوانیم اما در مرحله عمل به خودمان به اندازه کافی اعتماد نداریم و از انجام آن دلسرد می­­شویم. کلا انجامش نمی­دهیم. افکار هایی که در ذهنمان ایجاد ممانعت می­کنند؛ از قبیل اینکه آیا من می­توانم این کار را انجام بدهم وقتی کسی که از من بهتر است از نظر هوشی و توانایی در این کار، یا نکند فلان درس را بخوانم بعد یاد نگیرم، اصلا ارزش تلاش کردن ندارد من هر وقت تلاش کردم نتوانسته ­ام الان چطور می­توانم، این افکار تماما مانع ­های بسیار مهمی برای موفقیت ما محسوب می­شود و برای رد شدن از آنها  تنها راه حل خودباوری و اعتماد به نفس است.

 

خود باوری و اعتماد به نفس

اشتباهی که برخی از ما داریم این تصور است که اعتماد به نفس یک ویژگی ثابت است و اگر آن را نداشته باشیم نمی­توانیم آن را کسب کنیم. خود باوری مهارت است و می­توان با تمرین آن را به دست آورد و یا تقویت کرد. برای افزایش اعتماد به نفس نکاتی را باید رعایت کرد در زیر به برخی از آنها اشاره میکنیم.

 

عدم توجه به افکار منفی

به صداها و افکار منفی که در ذهنتان مدام تکرار می­شود اهمیت ندهید و همیشه سعی کنید افعال مثبت به کار ببرید و جملات پر انرژی و مثبت در حرف زدن عامیانه­تان استفده کنید.

 

تقسیم بندی اهداف و کارهایتان

تقسیم بندی کنیم مسیر هر هدفمان را تقسیم بندی کنیم به این معنا که در طول کنکور که برنامه ریزی بلند مدت داریم برنامه کوتاه مدت هم داشته باشیم و با هر قدمی که برمی داریم  و پیشرفتی که از این تقسیم بندی خواهیم داشت احساس خوبی داشته باشیم.

عدم ترس از مواجه با شکست

تمام موفقیت­های کوچک و بزرگت را جزئی از شخصیتت بدان و همیشه آن­ها را بولد کن و برای دیگران بگو و هیچ هراسی برای گفتن آنها نداشته باش و بالعکس به شکست­هایت اهمیت نده و خودتان را از چیزی که هستید کمتر نشان ندهید.

 

خود باوری و اعتماد به نفس

دور افراد منفی باف را خط قرمز بکشید

درباره تصمیم­هایتان و کارهایی که می­خواهید انجام بدهید از دیگران نظر بپرسید اگر انرژی منفی از کسانی دریافت کردید دیگر از آنها نظر نپرسید چون تاثیر زیادی در احساس و تفکر شما خواهند داشت.

 

فاز مثبت را دنبال کن

 احساساتتان را اولویت بندی کنید، احساس های مثبت و قویتان را در اولویت اول قرار بدهید و سعی در انجام کارهایی که باعث تقویت آن می­شود، داشته باشید.

دست از مقایسه بردار؛ خود باش

مقایسه کردن خودتان با دیگران بسیار باعث کاهش اعتماد به نفس شما خواهد شد. مطمئنا شما توانایی­هایی دارید که دیگران در آن ضعف دارند و همچنین دارای ضعف­هایی هم هستید و این نقاط قوت و ضعف در هر کسی متفاوت است. تلاش کنید روی توانایی­هایتان تمرکز کنید و خودتان را باور داشته باشید که از خیلی افراد در آن زمینه با مهارت هستید. بهترین کار برای افزایش اعتماد به نفس خلق موفقیت ­های پی در پی در قدم های کوچک ومداوم است.

 

ارتباط با ما

دانش آموز و داوطلب گرامی، برای ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری

سفارش پکیج های بی نظیر حرف آخر

برنامه ریزی

پشتیبانی

 

سوالات احتمالی کنکور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *