افزایش ساعت مطالعه برای کنکور

افزایش ساعت مطالعه برای کنکور

در این مطلب به افزایش ساعت مطالعه برای کنکور می­پردازیم و بعضی دلایل کم بودن زمان مطالعه و روش­های برای افزایش آن بحث می­کنیم. اما چرا باید ساعت مطالعه مان را افزایش بدهیم؟ ببینید موفقیت در کنکور مثل این می­ماند که ما یه کش داشته باشیم قطعا در ابتد به راحتی کشیده خواهد شد اما به مرور که طول آن زیاد بشود کشیدن آن هم به سختی اتفاق می­افتد موفقیت در کنکور هم همینطور است برای رسیدن به رتبه زیر 6000 با کمی تلاش میسر است اما رسیدن به رتبه های زیر 1000یا زیر 100 نیاز به تلاش بیشتر دارد چرا که فشردگی رقابت بیشتری دارد و کمیت و کیفیت بیشتری برای این موفقیت خاص لازم است. راهکار هایی برای افزایش کمیت میزان مطالعه در زیر بیشتر توضیح می­دهیم.

 

افزایش ساعت مطالعه برای کنکور

اولین راه این است که بدانیم الان چقدر مطالعه می­کنیم و در آینده می­خواهیم چقدر مطالعه داشته باشیم. زمان مشاوره با بعضی دانش آموزان وقتی از آن­ها میپرسیم که در روز چقدر مطالعه دارید جواب میدهند که هشت تا ده ساعت اما زمانی که از آنها می­خواهیم که برای هفته آینده تمام ساعت­های مطالعه و استراحتشان را یادداشت کنند می­بینیم که میانگین مطالعه آنها بیشتر از شش ساعت نبوده و دانش آموزان وقتی با این آمار رو به رو می­شود ذهن­شان از ابهام خارج می­شود و واقع بینانه تر می­توان برنامه ریزی کنند، پس ثبت زمان مطالعه و دانستن دقیق آن بسیار می­تواند کمک کند تا شما برای افزایش این زمان تلاش کنید.

 

 

استفاده بهینه از زمان

از زمان­های مرده به بهترین شکل استفاده کنیم،زمان­های که در انتظار انجام کاری یا مثلا ساعت­ها در صف یا در ترافیک هستیم می­توان از این زمان ها برای مرور برخی درس­های حفظی و مرور لغات عربی و زبان یا خواندن تاریخ ادبیات و فرمول­های حفظی استفاده کرد و همچنین زمان های که در مسیر رفت و آمد هستیم و نمی­توان جزوه­ای را خواند می­توانید از فایل­های صوتی آموزشی استفاده کنید. زمان­های مرده هم یکی دیگر از راه­های افزایش تایم مطالعاتی شما می­تواند باشد.

 

شناسایی زمان مناسب

یکسری زمان­ها هستند در طول روز که ما بیشترین انرژی را داریم و کسی در این تایم مزاحم ما نمی­شود و ما آماده­ایم کارها و درس­های مهم­مان را انجام دهیم، شناسایی این زمان­ها و اختصاص آن به درس­های مهم و سخت می­تواند بازدهی و راندمان مطالعه ما را افزایش دهد چرا که این زمان­ها چند برابر ساعات دیگر در طول روز ارزشمند هستند و باید بهینه سازی کنیم.

 

افزایش ساعت مطالعه برای کنکور

تایم ممنوعه

لطفا در زمان­های خاکستری کار نکنید، ما سه نوع زمان داریم زمان­های سیاه خاکستری و سفید. زمانی که تنها کاری را انجام می­دهیم را زمان سیاه­ می­نامیم و زمانی که استراحت می­کنیم زمان سفید و برزخ میان این دو تایم خاکستری هست  که همزمان استراحت و درس با هم صورت می­گیرد به این صورت که مثلا گوشی کنار دستمان هست کتاب جلویمان و ظرف میوه یا مواد خوراکی هم میل می­کنیم در این حالت نه استراحت درست حسابی داریم نه بازدهی مفیدی از درسی که خوانده­ایم، داریم بنابراین یا زنگی زنگ یا رومی  روم.

 

دشمن کیفیت و کمیت مطالعه

زما­ن­های خاکستری هم کمیت مطالعه و هم کیفیت آن را تحت تاثیر قرار می­دهد و برای رهایی از این زمان­ها باید زمان مورد استفادیمان را  تقسیم بندی کنیم و زمانی که قرار است درس بخوانیم را تنها اختصاص بدهیم به درس و تا تمام نکردن تایم مطالعه به خودمان اجازه هیچ کار دیگری نباید بدهیم و زمان استراحت فقط استراحت. بحث زمان خاکستری از این جهت با افزایش زمان مطالعه مرتبط است که در این زمان­ها ذهن مشغول چند کار است و در واقع از درس خواندن بیشتر فرار می­کند و ما باید کنترل ان را در دست بگیریم اگر بتوانیم کنترلش کنیم، در دراز مدت خواهیم دید که چقدر در همان زمان مطالعه پیشین راندمان ما افزایش پیدا کرده با تعداد تست بیشتر و تراز بهتری با همان زمان کسب کرده ­ایم.

نکته

نکته­ای که هست نباید به یکباره زمان مطالعه­مان چند برابر کنیم برای این کار به تدریج و در طول یک تا دو هفته تایم مطالعه­یتان را افزایش دهید.

 

ارتباط با ما

دانش آموزان و داوطلبان گرامی برای کسب مشاوره رایگان و سفارش محصولات حرف آخر میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری

سفارش محصولات حرف آخر

برنامه ریزی

پشتیانی

 

سوالات احتمالی کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *