بزرگترین اشتباهات کنکوری

امروز در این مقاله قصد داریم به بزرگترین اشتباهات کنکوری بپردازیم. خیلی از داوطلبان علیرغم زحمت و تلاش چند ساله و چند ماهه، با انجام بعضی اشتباهات آینده تحصیلی خود را بسیار تضعیف و گاها کلا از بین میبرند. به همین دلیل میخواهیم به مهمترین این اشتباهات بپردازیم تا دوستان کنکوری با رعایت آن بتوانند درصد های بالای در آزمون سراسری کسب کنند.

بزرگترین اشتباهات کنکوری

 

آموزش و یادگیری در روزهای پایانی کنکور

یکی از بزرگترین اشتباهات کنکوری بحث یادگیری و آموزش است. داوطلبان سعی کنند در روزهای پایانی آموزش مبحث جدید را شروع نکنند و فقط به مباحثی که مطالعه شده اکتفا کنند. این خطا باعث ایجاد استرس، از دست دادن زمان و کاهش مرور سایر مباحث میشود. بنابراین به هیچ وجه آموزش و یادگیری مباحث جدید بحث در دروس اختصاصی توصیه نمیشود. سعی کنید هر اندازه و مقداری از مباحث را که مطالعه کرده اید اکتفا کنید و تست و جمعبندی همین مقدار از مباحث را به سرانجام برسانید.

 

کنکور قابل پیش بینی نیست

گاها داوطلبان برحسب بودجه بندی سالانه برخی مباحث که سوال کمتری را نسبت به یقیه به خود اختصاص میدهد، کمتر مطالعه میکنند و سرجلسه کنکور ورق برمیگردد و مبحث مورد نظر سوالات زیادی را به خود اختصاص داده است. بنابراین سعی شود همه مباحث کامل مطالعه شود.

 

نبض کنکورهای آزمایشی

گاها داوطلبان در ماه پایانی کنکور با درصد های کسب شده در آزمون های آزمایشی دچار ناامیدی و یاس میشوند.توجه داشته باشید که آزمون سراسری با آزمایشی تفاوت چشم گیری دارد. تا روز پایانی به تلاش خود ادامه دهید و نا امید نشوید.

بزرگترین اشتباهات کنکوری

بزرگترین اشتباهات کنکوری

زدن کل تست ها

زدن کل تست های کنکور جز بزرگترین اشتباهات کنکوری است. داوطلب احساس میکند برای موفقیت باید کل تست های همه دروس را بزند. این امر باعث کسب نمره منفی میشود و رتبه داوطلب را به کلی دگرگون میکند. سعی شود که فقط تست های را که از جواب آنها اطمینان کامل دارید پاسخ دهد حتی اگر یک سوم تست های یک درس باشد.همچنین برخی از اشتباهات ناشی از عدم توجه گزینه درست در دفترچه و انتخاب آن در پاسخنامه است. برای جلوگیری از این اشتباه دور گزینه درست را در دفترچه خط بکشید که گزینه درست به روشنی محرض شود و در پاسخنامه به درستی انتخاب شود.

ارتباط با ما

داوطلبان کنکوری برای کسب مشاوره رایگان میتوانند با شماره های 09106620394 و 09100584851 با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر تماس حاصل فرمایند.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره تحصیلی
  • تهیه محصولات کنکوری حرف آخر
  • ثبت نام در طرح نخبگان
  • ارتباط با مشاورین ارشد 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *