توصیه برای پشت کنکوری ها – قابل توجه پشت کنکوری ها

توصیه هایی برای پشت کنکوری ها

توصیه هایی برای پشت کنکوری ها و افرادی که قصد دارند خود را در این آزمون جدی، محک بزنند به اندازه خواندن و مطالعه کتاب ها و جزوات می تواند موثر باشد. همانطور که می دانید این روزها، موفقیت در کنکور برای اکثر دانش آموزان و خانواده های آنها به یک هدف مبدل شده است. دغدغه امروز بیشتر خانواده ها، موفقیت تحصیلی دانش آموزان میباشد. در حالی که می بایست در این رابطه یک فرهنگسازی جدی و اساسی صورت بگیرد. تا موفق بودن یک فرد، تنها منوط به دانشگاه رفتن او نباشد. اما در حال حاضر و با توجه به این تفکر غالب در جامعه، ضروری است به فکر راهکارهایی برای کاستن از چالش های موجود برای پشت کنکوری ها و خانواده هایشان باشیم. به همین منظور این مطلب را به ارائه توصیه هایی برای پشت کنکوری ها اختصاص داده ایم.

 

 

توصیه برای پشت کنکوری ها

اولین موضوعی که از شرایط پشت کنکوری ها در ذهن متبلور میشود، داشتن وقت کافی برای رسیدن به هدفشان است… زمان خوب و مناسب جهت اینکه برنامه هایشان را عملی کنند. داوطلب پشت کنکوری نسبت به دانش آموز سال دوازدهم، دغدغه تحصیلی کمتری دارد. چنانچه به دلایلی نتوانسته اید که سال اول موفق به کسب رتبه شوید، فرصت پشت کنکوری بودن را از دست ندهید.

 

کارهای که پشت کنکوری ها باید انجام دهند

ساعات مطالعه خود را افزایش دهید

اگر تصور می کنید با یکبار مرور درس ها و مطالعه کتاب های خود، توانایی پاسخگویی به هر نوع تست یا سوال را کنکور دارید، سخت در اشتباهید. تمام پشت کنکوری ها، باید در حد امکان، ساعات مطالعه خود را بیشتر کنند. مثلا روزانه به طور مداوم، 7 تا 10 ساعت از وقت خود را صرف خواندن و مطالعه دروس نمائید. البته توجه داشته باشید که تنوع مطالعاتی در افزایش کیفیت یادگیری شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. مثلا این شیوه کاملا اشتباهه که با شروع یک درس و تا انتهای آن، به سراغ سایر دروس نمی روید. بنابراین همواره در توصیه هایی برای پشت کنکوری ها بر مرور متنوع دروس در طول سال تاکید زیادی می شود. نصیحت پشت کنکوری ها

 

تست زنی را در برنامه خود قرار دهید

انجام هریک از روش های آماده سازی برای کنکور به تنهایی نمی تواند جوابگو باشد. مثلا خواندن دروس و یا زدن تست در کنار یکدیگر می تواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد. معمولا رتبه های برتر کنکور، معمولا چیزی در حدود 1500 تا 2000 تست در طول هفته حل می کنند. اما اگر شما هنوز تست زنی را شروع نکرده اید… بهتر است روزانه 100 تا و هفتگی بین 700 تا 800 تست آموزشی را در برنامه خود قرار بدهید. بنابراین در توصیه هایی برای پشت کنکوری ها ، زدن تست نیز از ضروری ترین امور به حساب می آید.

 

تهیه چک لیست امورات ممنوعه

همه ما از تمام ساعات و اوقات خود، بهترین استفاده را نمی کنیم … همیشه یک سری اقدامات و کارهای بیهوده در خلال برنامه ها و اموراتمان وجود دارند. واقعیت این است که اگر بخواهید به همان رویه گذشته به کارهای دلخواه خود پرداخته و از طرفی هم انتظار موفقیت و قبولی در کنکور را داشته باشید، یقینأ اینطور نخواهد بود. با دقت در زندگی و برنامه های روزانه ، این دسته از کارهای بیهوده را شناسایی و آنها را فهرست کنید. در توصیه هایی برای پشت کنکوری ها معمولا گفته می شود که اموری مانند خوابیدن طولانی، بازی های موبایلی و کامپیوتری، استفاده افراطی از فضای مجازی، گردش با دوستان، بی حوصلگی در اجرای برنامه درسی و… از جمله کارهایی هستند که سد راه شما برای رسیدن به دانشگاه خواهند بود.

 

شرکت در یک آزمون آزمایشی خوب

ثبت نام در آزمون های آزمایشی معتبر و تحلیل نتایج آن، یکی از راه های موفقیت در آزمون سراسری است. کنکورهای آزمایشی کمک می کنند تا شما ایرادات و اشکالات درسی خود را پیش از شروع جلسه آزمون، برطرف کنید. شناخت نقاط قوت و ضعف نیز از مزایای شرکت در این آزمون ها به حساب می آید. البته این نتایج در صورتی محقق می شوند که در تمام جلسات آزمون، حضوری جدی داشته باشید. و حتی یک جلسه را نیز از دست ندهید.

 

قراردادن ورزش و تفریح در برنامه خود

مطالعه مداوم و تست زنی روزانه و هفتگی و یا سایر روش هایی که همواره در توصیه هایی برای پشت کنکوری ها مطرح می شود، به شرطی تاثیرگذار خواهند بود که شرایط روحی داوطلب، مناسب باشد. تقویت روحیه پشت کنکوری ها یکی از مسائل مهمی است که خوانواده ها بایستی به آن توجه ویژه نشان دهند. چراکه خیلی زود ممکن است دچار یأس و نا امیدی شده و با دیدن موفقیت دوستانشان در کنکور، احساس یکنواختی و خستگی کنند. برای جلوگیری از بروز چنین وضعیتی، توصیه می شود در برنامه ریزی های خود، حتمأ زمانی را نیز برای ورزش و تفریج با دوستان در نظر بگیرید.
هفته ای 6 ساعت برای انجام کارهای مورد علاقه  و ورزش، تاثیر فوق العاده ای در بازدهی داوطلب خواهد داشت. در این صورت ضمن افزایش اعتماد به نفس و بهبود گردش خون در بدن، روحیه آنها نیز بهتر می شود.

 

ارتباط با ما 

برای کسب مشاوره رایگان و ارتباط دپارتمان رتبه برتر، سفارش محصولات حرف آخر و ثبت نام طرح نخبگان میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید. مشاورین ارشد ما 24 ساعت هفته پاسخگوی سوالات شما هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *