خواب لازم در دوران کنکور – توجه به استراحت در وقت کنکور

خواب لازم در دوران کنکور برای خیلی از دانش آموزان و داوطلبان کنکوری به یک بحث چالش برانگیز تبدیل شده است. سیستم خواب و بیداری داوطلبان بهم میریزد و نوعی عدم هماهنگی و بی نظمی در برنامه کنکور آنها پیش می آید. در این مقاله قصد داریم به خواب لازم در دوران کنکور بپردازیم. در دوران کنکور باید چقد استراحت کرد؟؟ چه ساعتی را باید خوابید؟ تا آخر مقاله همراه ما باشید.

 

خواب لازم در دوران کنکور

کنکور فرآیند و برنامه طولانی و فرسایشی است در طول این برنامه و ایام کنکور بسیاری از داوطلبان به صورت کلی یا موقت از رقابت کنار میکشند و انگیزه و هدف شان را از دست میدهند. یکی از علل کنار کشی از رقابت کنکور، احساس خستگی، کسالت و عدم انرژی است. احساس کسالت و خستگی باعث میشود که داوطلب کنکوری از هدف خود دور شود و انگیزه لازم برای رقابت را از دست بدهد. یکی از علل این امر بی برنامگی و عدم خواب مناسب و به موقع است. خواب لازم در دوران کنکور از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث تجدید قوا و انرژی میشود.

خواب لازم در دوران کنکور

چقد در طول شبانه روز بخوابیم؟؟

خواب کافی و لازم برای تجدید قوا 5/6 الی 8 ساعت است. بیشر و کمتر از این باعث خواب آلودگی، کسالت و تنبلی در افراد میشود. این زمان خواب کافی برای بدن تلقی میشود که با اختصاص این مقدار از زمان خود برای خواب دیگر دچار خستگی و کسالت نمیشود و  میتوانید به همه کارهاتان برسید. عده ای از داوطلبان کنکوری این زمان را رعایت نمیکنند و بعضا خیلی کمتر از 6 ساعت به خواب اختصاص میدهند این امر باعث میشود پس از گذشت چند هفته دچار کم خوابی شوند و انرژی لازم برای کنکور را از دست میدهند. داوطلبان عزیز حتما زمان لازم برای خواب و تجدید قوا دوباره اختصاص بدهید چون پروسه کنکور طولانی است و با اختصاص زمان کمبرای خواب نمیتوانید تا آخر خط رقابت کنید.

چه ساعتی در طول شبانه روز بخوابیم؟؟

پزشکان میگویند بهترین ساعت برای خواب و استراحت 11 شب الی 5 صبح است. که بدن در این زمان هورمون های را ترشح میکند که برای سلامتی و افزایش کارآیی بدن بسیار مفید است. دانش آموزان و داوطلبان عزیز باید حتما این زمان خواب خود را تنظیم کنند تا با سلامت کامل به برنامه های خود با قوت ادامه بدهند. متاسفانه خیلی از داوطلبان در طول روز میخوابند و قسمت زیادی از شب را به مطالعه اختصاص میدهند که این امر اشتباه است. سعی کنید ساعت 12 شب به رختخواب بروید و ساعت 7 صب بیدار شوید این زمان مناسب و ساعت مناسب برای خواب است که هیچ وقت دیگر احساس خستگی نمی کنید.

مشاور و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری جهت مشاوره رایگان و تهیه محصولات کنکوری حرف آخر از انتشارات مرکزی حرف آخر در تهران می توانند با شماره 09106620394 تماس حاصل فرمایند.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • تهیه محصولات کنکوری حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین ارشد حرف آخر
  • برنامه ریزی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *