تغذیه مناسب هنگام درس خواندن برای کنکور

تغذیه مناسب هنگام درس خواندن برای کنکور، منبع انرژی، توان و پتانسیل لازم برای اختصاص وقت لازم و کافی جهت مطالعه کنکور است. دانش آموز و داوطلب کنکور برای اینکه انرژی لازم را داشته باشد و دیرتر خسته شود باید حتما به تغذیه خود توجه داشته باشد. کار فکری و بخصوص مطالعه و درس خواندن در طولانی مدت با ساعت مطالعه بالا نیازمند توجه مبرم به مقوله تغذیه مناسب است. عدم توجه به این مهم باعث احساس خستگی زود هنگام میشود و بازدهی مطالعه به شدت کاهش پیدا میکند. استفاده از الگوهای های تغذیه مناسب و مفید برعملکرد مغزی تاثیر مثبت دارد و باعث افزایش راندامان مطالعه و از طرف دیگر سبب کاهش استرس و اضطراب میشود در این مقاله میخواهیم به تفصیل به تغذیه مناسب هنگام درس خواندن برای کنکور بپردازیم بنابراین تا آخر مقاله همراه ما باشید.

 

تغذیه مناسب هنگام درس خواندن برای کنکور

کارشناسان امور تغذیه اعلام میکنند داوطلب و دانش آموزکنکوری باید با پیروی از الگوهای تغذیه مناسب، متنوع و قوی، میزان انرژی و توان لازم برای درس خواندن را تامین کند چون ضعف بدن و عدم استفاده از تغذیه مناسب کارکرد مغز را به شدت کاهش میدهد و این امر باعث خستگی و خواب  آلودگی زیاد میشود. از سوی دیگر عدم استفاده از تغذیه مناسب باعث کاهش تمرکز و افزایش استرس و دلهره زیاد میشود. بر حسب این اهمیت دانش آموزان و داوطلبان کنکور باید تغذیه مناسب هنگام درس خواندن برای کنکور را فراهم کنند و به آن توجه داشته باشند. نکته بسیار مهم در این مقوله استفاده از تغذیه مناسب است نه هر خوراکی و تغذیه ای. چون بسیار از مواد غذایی نه تنها اثر مثبت بر افزایش راندامان مغزی ندارد بلکه باعث آسیب به مغز نیز میشود.

از چه تغذیه ای و خوراکی استفاده شود

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری باید در برنامه غذایی خود میوه، سبزیجات، لبنیات، مواد غذایی سبوس دار، غلات و ویتامین ها را قرار بدهند. میوه و سبزیجات منبع ویتامین های مختلف است که دریافت روزانه ویتامین ها باعث سر زندگی و عدم خستگی میشود. همچنین آنتی اکسیدان های  موجود در میوه جات باعث تقویت سیستم دفاعی بدن میشود و به دلیل بازکردن مسیرهای خون بدن از چربی های موجود در رگ خونی، جریان خون را راحت  و آسان تر میکند که باعث میشود کارکرد مغز افزایش یابد. سپس هر روز از سبزی و میوه جات به اندازه کافی استفاده شود.

تغذیه لازم برای کنکور

 استفاده از از حبوبات، تخم مرغ، بادام زمینی، و شیر به دلیل استیل کولین موجود در آنها بسیار ضروری و لازم است. اسیتل کولین موجود در این مواد غذایی تاثیر قوی و زیادی روی فعالیت مغز و حافظه میگذارد  به طوریکه از فراموش مطالب درسی جلوگیری میکند و  ماده حیاتی برای حافظه به شمار میاید. کاهش این ماده قدرت حافظه را کاهش میدهد. داوطلبان عزیز حتما در برنامه تغذیه لازم برای کنکور از حبوبات، شیر و تخم مرغ غافل نباشند و روزانه از آن استفاده کنند.

چه غذاهای نباید مصرف شود

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری  جهت عملکرد بهتر مغز و افزایش راندمان درسی از خوردن غذا های چرب، فست فودها و غذاهای شور خوداری کنید. مصرف غذاهای چرب  روی تمرکز، عملکرد مغز و حافظه تثیر منفی دارد  و یادگیری را تضعیف میکند. داوطلبان عزیز حتما از میان وعده های مقوی استفاده کنید سعی کنید از مواد و خوراکی های که ذکر شد استفاده بشود و نکته مهمتر اینکه پرخوری نکیند چرا که اثرات منفی زیادی دارد.

مشاوره و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان عزیز کنکوری برای مشاوره رایگان و تهیه پکیج های 6040 حرف آخر از دفتر مرکز این انتشارات واقع در تهران با شماره 09106620394 تماس حاصل فرماید. مشاورین زبده موسسه حرف آخر آماده پاسخگویی به شما عزیزان کنکوری هستند.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • ارتباط با مشاورین ارشد
  • تهیه محصولات کنکوری حرف آخر
  • برنامه ریزی
  • پشتیبانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *