زمان اجرای پذیرش بدون کنکور اعلام شد

بالاخره بعد از سالها و ماهها کشمکش زمان اجرای پذیرش بدون کنکور اعلام شد. چندین سال است که حرف از حذف کنکور است تا اینکه چند روز پیش وزیر آموزش و پرورش روز چهار شنبه گذشته یعنی 12 دی ماه 1397  از جلسه تعیین تکلیف نهایی کنکور خبر داد و اعلام کرد که  ورود  به 85 درصد ظرفیت دانشگاه ها نیازی به شرکت در کنکور ندارد و داوطلبان کنکوری نباید دیگر متحمل اضطراب های طاقت فرسا  برای کنکور شوند. بلکه میتوانند صرفا با سوابق تحصیلی برای  رشته های دانشگاهی شرکت کنند.

 

زمان اجرای پذیرش بدون کنکور اعلام شد

هفته گذشته هفته سرنوشت سازی برای مساله بزرگ کنکور بود. وزیر آموزش و پرورش از خداحافظی کنکور حرف زدند. آقای عبدالرسول عمادی  رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در ادامه صحبت های وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که  سال 98 اولین سال کنکوری است که داوطلبان نیاز به شرکت در کنکور برای 85 درصد رشته ها را ندراند و میتوانند مستقیم با مراجعه به دانشگاههای محل زندگی خود  براساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنند. همچنین آقای عمادی اعلام کردند که  همه دانشگاه ها  که ظرفیت آزاد از کنکور دارند اعم از دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه دولتی و غیر انتفاعی  مشمول این مصوبه هستند. رئیس سازمان سنجش اعلام داشتند که  داوطلبان بعد از ثبت نام با ارائه مدارک خود به دانشگاهها و بررسی آن از سوی دانشگاه پذیرش خواهند شد و این قانون برای هر دو گروه نظام جدید و نظام قدیم است و هیچ استثنایی وجود ندارد.

 

آغاز ثبت نام بدن کنکور

طبق اعلام سازمان سنجش وزات آموزش و پرورش 29 دی ماه 1397 ثبت نام دانشجوی صرفا براساس سوابق تحصیلی شروع خواهد شد و داوطلبان کنکوری برای 85 درصد رشته های آزاد دانشگاهی میتوانند از 29 دی ماه 97 نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. مساله اساسی و دغدغه آور اصلی برای بسیاری از دانش آموزان، داوطلبان و خانواده های آنها این است که برای کدام رشته های به طور قطعی کنکور وجود دارد؟؟ و سوال دیگر هم این است که میتوان براساس سوابق تحصیلی در یکی از رشته ها ثبت نام کرد و برای رشته های که هنوز هم کنکور وجود دارد آزمون سراسری شرکت کرد یا نه؟ با توجه به محدودیت زمانی برای خیلی از داوطلبان و سپری شدن سریع آن، امیدواریم که خیلی سریع وزارت آموزش و پرورش ابهامات موجود را برطرف کند.

 

دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری برای کسب مشاوره تحصیلی و کنکوری و همچنین تهیه محصولات کنکوری حرف آخر میتوانند با شماره 09106620394 تماس حاصل فرمایند.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • ارتباط با مشاورین ارشد
  • تهیه محصولات کنکوری حرف آخر

زمان اجرای پذیرش بدون کنکور اعلام شد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *