کنکور علوم انسانی

امروز قصد داریم در این مقاله  در مورد کنکور  رشته علوم انسانی صحبت کنیم و اطلاعات لازم و کافی را در اختیار دوستان  گروه انسانی قرار بدهیم.  کنکور رشته علوم انسانی گروه، یکی دیگر از 5 آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است که داوطلبان علاقه مند به رشته های حقوق، اقتصاد، روانشناسی، علوم سیاسی و رشته های دبیری ادبیات فارسی، تاریخ و …  عمدتاً در کنکور سراسری به رقابت با هم می‌پردازند، در سال های اخیر،  علاقه دانش آموزان به کنکور انسانی، بیشتر شده و بعد از  کنکور تجربی، دانش آموزان در کنکور انسانی، شرکت می‌کنند.

 

کنکور علوم انسانی

دروس تخصصی و عمومی کنکور رشته علوم انسانی

درس های تخصصی رشته علوم انسانی،  شامل درس های ریاضی که شامل 20 تست می‌باشد و منابع آن در نظام قدیم(آمار و مدل سازی، ریاضی 1 و 2 و 3) و در نظام جدید درس اقتصاد که شامل 15 تست ، زبان و ادبیات فارسی 20 تست، زبان عربی 20 تست،درس های تاریخ و جغرافیا، هر کدام 15 تست، علوم اجتماعی 20 تست، فلسفه و منطق 25 تست و روانشتاسی شامل 20 تست می‌باشد. درس های عمومی رشته انسانی نیز مانند دو رشته علوم تجربی  و علوم ریاضی و فنی، 4 درس، ادبیات، عربی، معارف اسلامی و زبان انگلیسی می‌باشد که ضریب ادبیات 4، معارف اسلامی 3، عربی و زبان انگلیسی ضریب 2 می‌باشد،  ضریب درس های تخصصی با توجه به زیر گروه انتخابی هر داوطلب، متفاوت بوده و ضریب هر کدام در هنگام محاسبه تراز در  3ضرب می‌شودکه اهمیت بالای درس های تخصصی را نشان می‌دهد.

 

زیر گروه های کنکور علوم انسانی

کنکور علوم انسانی، شامل 5 زیر گروه است،

 زیر گروه 1

 مربوط به رشته های حقوق، فلسفه، علوم قضایی، زبان و ادبیات فارسی

 زیر گروه 2

 مربوط به رشته علوم اجتماعی و سایر گرایش های مربوط به این رشته،  و خبرنگاری می‎‌باشد

زیر گروه 3

 شامل کلیه گرایش های مدیریت و علوم اقتصادی ، زیر گروه 3، مربوط به کلیه گرایش های علوم سیاسی، جغرافیا و تاریخ و زیر گروه5، رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مشاوره و تربیت بدنی را شامل می‌شود.با توجه به رشته ای که هر داوطلب کنکور انسانی به آن علاقه دارد، ضریب هر زیر گروه اهمیت ویژه‌ای دارد، اگر به رشته های زیر گروه 1 مانند حقوق علاقه‌مند هستید، ادبیات فارسی و عربی هر یک ضریب 4، ریاضی ضریب 2، درس های روانشناسی و علوم اجتماعی هم ضریب 1 دارند، اگر به رشته های زیر گروه 2 علاقه دارید، درس علوم اجتماعی ضریب 3، روانشناسی و اقتصاد و زبان و ادبیات فارسی ضریب 2 دارند، اگر به رشته های زیر گروه 3 مانند مدیریت و اقتصاد علاقه دارید، ضریب درس اقتصاد 3 و درس های زبان و ادبیات فارسی و علوم اجتماعی ضریب 2 دارند.

زیرگروه 4

مانند رشته علوم سیاسی، ضریب درس تاریخ و جغرافیا 3 و ضریب درس های دیگر( به جز عربی)، 2 می‌باشد.

 زیر گروه 5

مانند روانشناسی، علاقه مندید، درس های روانشناسی، ریاضی و علوم اجتماعی بیشترین ضریب را با ضریب 3 دارند ولی ادبیات فارسی، ضریب 2 دارند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور علوم انسانی

تعداد داوططلبان کنکور انسانی به این ترتیب بوده است که در کنکور 95، 161 هزار و 500 نفر در کنکور 96، 184 هزار و  122 نفر و در کنکور 97، تعداد داوطلبان کنکور انسانی به 205 هزار و 936 نفر  شرکت کرده اند. همانطوری که دیده می‌شود، در سه سال اخیر، تعداد داوطلبان کنکور انسانی، افزایش پیدا کرده است. بیشتر داوطلبان رتبه های برتر کنکور انسانی، رشته حقوق  را انتخاب می‌کنند.  همچنین، کسانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند،رشته های امور مالی و مدیریتی با دید MBA را میتوانند به عنوان یک گزینه خوب انتخاب کنند.

 

مشاوره و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری میتوانند جهت مشاوره کنکوری و تهیه محصولات کنکوری موسسه حرف آخر با شماره 09106620394 تماس حاصل فرمایند.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • خرید محصولات حرف آخر
  • ارتباط با رتبه برترهای حرف آخر
کنکور رشته علوم انسانی

کنکور رشته علوم انسانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *