سر جلسه کنکور چیکار کنیم؟ نکات مهم سر جلسه کنکور

سرجلسه کنکور

سرجلسه کنکور برای همه داوطلبان روزی فراموش نشدنی و پر از اضطراب و استرس است. آینده تحصیلی، کاری و موقعیت اجتماعی خیلی از کنکوری ها در این روز رقم میخورد. حساسیت زیاد و پر از التهاب آزمون سراسری باعث میشود که به رغم تلاش و کوشش فراوان نتیجه عالی برداشت نشود. گاها سر یک اشتباه کوچک کل تلاش و آرزوهای داوطلب بر باد میرود. اجتناب از برخی اشتباهات میتواند به شما کمک کند تا راحت تر نتیجه تلاش چندین ساله خود را درو کنید.

 

 

سر جلسه کنکور چیکار کنیم

داوطلبان کنکوری را میتوان در سه سطح دسته بندی کرد. دسته اول داوطلبانی که اصلا مطالعه نداشته اند یا بسیار کم مطالعه داشته اند؛ این گروه بیشتر برای خود سنجی و تجربه سر جلسه آزمون سراسری حاضر میشوند و اضطراب و استرس زیادی برای قبولی ندارند. بالطبع هدفی که دارند ممکن است در پاسخ دهی هر گونه ریسکی از قبیل عدم دقت کافی به صورت سوال، پاسخگویی به سوالات شک دار، عدم تمرکز و … را انجام دهند و حتی ممکن است برای سایر داوطلبان نیز با سر و صدا، صحبت کردن و از قبیل کارها ایجاد مزاحمت کنند و تمرکز آنها را نیز بر هم بزنند. برای این گروه از کنکوری های مهم نیست که از کدام قسمت دفترچه و از چه درسی شروع به پاسخدهی کنند.

 

گروه دوم

گروه دوم از داوطلبان بیابین هستند، نه زیاد بیخیال کنکور و نه بسیار جدی. اما ممکن است برای بار چندم دارند آزمون سراسری را تجربه میکنند و قصد دارند با قبولی رشته های تقریبا متوسط به ماجرای کنکور پایان دهند. مثلا میخواهند پرستاری، اتاق عمل، فوریت های پزشکی، مهندسی دانشگاه های سطح دوم و سوم و … قبول شوند و بیش از این خود را به زحمت نندازند. به این گروه توصیه میشود که هر سوال شک داری را پاسخ ندهند و فقط و فقط سوالاتی که یقین کامل دارند را پاسخ دهند. همچنین وقت اضافه خود را برای اصلاخ سوالات شک دار مدیریت کنند.

 

گروه سوم

گروه سوم به طور جدی سرجلسه آزمون سراسری حاضر شده اند و قصد کوتاه آمدن از خواسته خود را ندارند. به این گروه توصیه میشود که طبق دفترچه و ترتیب سوالات جلو بروند. داوطلبانی هستند که از آخر به اول سوالات را پاسخ میدهند و یا اینکه به سراغ دروسی می روند که به آن علاقه مند و آمادگی کافی دارند، این کار ریسک بزرگی محسوب میشود و ممکن است در حین انتقال جواب به پاسخنامه گزینه و سوالات را اشتباه و جابجا وارد کنید. در صورت انجام این کار حتما هنگام انتقال گزینه به پاسخنامه دقت لازم و کافی را داشته باشید. برای کسب رتبه برتر لازم نیست همه سوالات را پاسخ دهید و دنبال کسب درصد 100 در همه دروس باشید. از پاسخدهی به سوالات شک دار از نوع مطلق به جد اجتناب کنید.

 

باید و نباید های کلی سرجلسه کنکور

  • حفظ خونسردی و کنترل اضطراب و استرس خود
  • خواب کافی شب قبل از آزمون
  • داشتن تمرکز و دقت کافی
  • توجه کافی به صورت سوال
  • پاسخدهی سریع به سوالاتی که از آن اطمینان کامل دارید
  • مدیریت وقت اضافه برای سوالات شک دار نسبی
  • اجتناب از سوالات شک دار مطلق
  • دقت و توجه کافی هنگام انتقال گزینه صحیح به پاسخنامه

 

ارتباط با ما

برای کسب مشاوره رایگان تحصیلی و کنکوری و همچنین ثبت نام در طرح های ویژه موسسه آموزشی و کنکوری حرف آخر با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

  • ارتباط با مشاورین ارشد حرف آخر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *