کنکوری جوگیر نشو – درک درست از واقعیت برای موفقیت

کنکوری جوگیر نشو

کنکوری جوگیر نشو صحبت خیلی از مشاورین کنکور با دانش آموزان و داوطلبان است. آزمون سراسری هم مانند سایر امور مهم زندگی نیاز به تفکر،  تعمل و پیدا کردن راه و چاره دارد. جوگیر شدن شاید در قدم اول سرعت کار را زیاد کند اما نهایتش سقوط و شکست است. بارها در پست های مختلف به این نکته اشاره کرده ایم که کنکور، فرآیندی فرسایشی و طاقت فرساست و نمیتوان با احساس و هیجان آنی و چند روزه در این امر موفقیت کسب کرد. برای اینکه بتوانید به راحتی از سد کنکو عبور کنید با درک درست از هدف، ضعف و توانایی خود داشته باشید به همین منظور تا پایان این پست با ما باشید.

 

کنکوری جوگیر نشو

هدف و انتخاب صحیح آن، یعنی جمع آوری نیرو، توان و برنامه ریزی کردن برای رسیدن به نقطه مقصد است. وقتی از گروهی از داوطلبان سوال میشود هدفت در آزمون سراسری چیست، نمیداند و یا به طور کلی میگوید پزشکی، دندان، مهندسی…این یک هدف کلی است. برای موفقیت در آزمون سراسری باید هدف مشخص، روشن و کلیه جزئیات آن آشکار باشد. چه آروزی پشت بند این هدف دارید؟ میخواهید در کدام دانشگاه تحصیل کنید؟ چه موقعیت کاری و اجتماعی را دوست دارید؟ اصلا برای چه میخواهید به آن هدف برسید؟ رسیدن به آن هدف چه نفع مادی و معنوی برای شما دارد؟ آیا وقتی به هدفت فکر میکنید به شما هیجان و انرژی میدهد؟… بنابراین جهت اینکه وسط راه متوق نشوید مقدمتا هدفت را با جزئیات مشخص کن.

درک درست از موقعیت

گروهی از داوطلبان که چندین سال از مطالعه، درس و کنکور به دور مانده اند مجددا قصد شرکت در آزمون سراسری و کسب رتبه برتر را میکنند. برای موفقیت هیج سنی زیاد نیست و انسان میتواند در هر سنی به دنبال هدف و آرزوی خودش برود، اما باید از واقعیت ها درک درست پیدا کرد. کنکور نیاز به زمان مطالعه دارد، با روزی 4 ساعت مطالعه، یک ماه تلاش و … راه به جای نمی برید و فقط خودتان را اذیت میکنید. برای شکست ناکامی ها و رسیدن به هدفتان باید از توانایی و ضعف خود درک درستی داشته باشید. باید نیرو و توانی که میخواهید در این راه برای شکست کنکور بسیج کنید را بسنجید که شامل ساعت مطالعه، مدت زمانی که میخواهید در سال به آن اختصاص دهید، ضعف های آموزشی و درسی، توان درونی مانند پشتکار، انگیزه و اعتماد و ایمان به خود …

 

 

قبول مواجه شدن با سختی ها

هیچ موفقیت و هدفی، هرچند کوچک، به آسانی یافت نمیشود. موفقیت در کنکور با رتبه برتر سختی و دشوارهای خودش را دارد که بیشتر به مسایل و مشکلات آموزشی و درسی برمیگردد. خیلی از داوطلبان از مواجه شدن با ضعف های خود واهمه دارند و خیلی زود دست از تلاش و پشتکار برمیدارند. برای موفقیت ابتدا باید سنگ های درشت راهتان را بردارید، باید از ضعف هایتان شروع کنید، با تلاش و پشتکار برآنها غلبه کنید. باید قید خیلی از سرگرمی ها و تفریحات را زد، باید از زمان خواب و استراحت زد و به زمان تلاش و کوشش تبدیل کرد تا بتوانید موفقیت را در آغوش بکشید.

سخن آخر

هیجانی و احساسی وارد تورنومنت آزمون سراسری نشوید؛ چون بعد از مدت کوتاهی مجبور به کنارگیری میشوید. ضعف و توانایی های خود را لیست کنید، زمینه شروع را فراهم کنید و استارت را با رفع ضعف هایتان بزنید. برای کسب مشاوره رایگان از دپارتمان رتبه برتر حرف آخر میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری و تحصیلی

تهیه پکیج های برتر حرف آخر

ارتباط با مشاورین رتبه برتر

برنامه ریزی کنکوری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *