شرایط اختصاصی رتبه برتر شدن – چگونه رتبه برتر شویم

شرایط اختصاصی رتبه برتر شدن

داوطلبان و دانش آموزان کنجکاو هستند که شرایط اختصاصی رتبه برتر شدن چیست؟ رتبه برترها چه کارهای انجام دادن که توانسته اند موفقیت کسب کنند و مسیر زندگی شان را تغییر بدهند. بی شک همه داوطلبان کنکوری آرزوی کسب رتبه برتر را دارند اما خیلی از آنها علیرغم تلاش و کوشش زیاد اما نمیتوانند به آرزوی خود برسند. رتبه برترها از چه مسیری حرکت میکنند که موفق به کسب رتبه برتر میشوند؟ در این مقاله قصد داریم به توصیف این شرایط بپردازیم و آن را بیشتر برای شما کنکوری ها تشریح کنیم.

 

 

شرایط اختصاصی رتبه برتر شدن

در سالهای اخیر به دلیل اشباع و عدم اشتغال و آینده مناسب کاری در خیلی از رشته ها بخصوص در گروه آزمایشی تجربی، داوطلبان کنکوری برای چند رشته برتر به رقابت میپردازند که این عوامل باعث شده تا شرایط عمومی برا احراز رتبه برتر شدن بسیار سخت و برای گروهی از کنکوری های دست نیافتنی باشد. اما با این وجود داوطلبانی هستند که به راحتی میتوانند رتبه برتر شوند و خیلی راحت به آرزوی خود برسند. به همین دلیل با چندین نفر از رتبه برتر های کنکور 97 و 98 به صورت حضوری و تلفنی مصاحبه را انجام دادیم تا بتوانیم تجربه این عزیزان را به شما کنکوری های منتقل کنیم و شما ها نیز به راحتی به آروزی خود برسید.

 

پشتکار و تلاش جانانه

بیشتر رتبه برترها از پشتکار و تلاش جانانه صحبت کردند. پشتکاری که در آن وقفه و توقفی وجود نداشته و تا خط پایان کنکور با همان انرژی و انگیزه روز شروع ادامه داده اند. وقفه در تلاش آسیب بزرگ روحی و روانی برای کنکوری ها محسوب میشود چون به شدت اعتماد به نفس و انگیزه خود را از دست میدهند و به خود سرزنش کردن روی می آورند و زود تسلیم شکست و نا امیدی میشوند.بنابراین اگر قصد برتر شدن را دارید در قدم اول باید تلاش و کوشش جانانه و بدون وقفه را برای خود در نظر بگیرید.

 

برنامه ریزی مدون

رتبه برترهای کنکور 97 و 98 از تاثیر قوی برنامه ریزی مدون در موفقیتشان صحبت کردند. برنامه ریزی مدون باید براساس ضعف ها و رفع مشکلات آموزشی باشد. متاسفانه داوطلبان کنکوری فاقد خلاقیت و توانایی برای برنامه ریزی هستند و این امر ضربه بزرگی به آنها میزند. داوطلب کنکوری برای برنامه ریزی باید دارای خلاقیت و تاکتیک باشد. دروس و مباحثی که دارای ضعف و مشکلات آموزشی است شناسایی و برای رفع آن در چارچوب برنامه ریزی وقت و زمان کافی اختصاص بدهد. اما گروهی از داوطلبان با اختصاص وقت طلایی کنکور برای مباحثی که نقطه قوت دارند باعث به تاخیر انداختن ضعف های خودشان میشوند و با این کار باعث افزایش ترس و تزریق نا امیدی به خود میشوند.

 

 شاخه به شاخه کردن ممنوع

ضعف دیگری که داوطلبان با آن مواجه هستند و باعث هدر رفتن انرژی و هزینه مادی و معنوی آنها میشود انتخاب منابغ متعدد کنکوری و به اصطلاحی شاخه به شاخه کردن است. تعدد منابع در بازار کنکور به این امر دامن زده است اما با انتخاب نمونه تدریس و تهیه مجموعه ای کوچک از منابع مختلف میتواند به خوب و بد بودن منابع را به راحتی فهمید.

 

انتخاب منبع مناسب کنکوری

انتخاب درست منابع برای کنکور هم از شرایط اختصاصی رتبه برتر شدن محسوب میشود. در چند سال اخیر موسسات و انتشارات متعددی در کشور ایجاد شده که گاها انتخاب درست منابع را برای داوطلبان کنکوری سخت کرده است. شیوه تدریس و به کار گیری روش های نوین آموزشی میتواند تاثیر قوی و مثبتی روی آموزش و یادگیری در بازه زمانی کم داشته باشد.رفع مشکلات آموزشی با منبع مناسب باعث افزایش آمادگی درسی و ارتقاء حس روحی و روانی داوطلب میشود. بنابراین زنان را با منابع متعدد و نا مناسب تلف نکنید.

 

ارتباط با ما – شرایط اختصاصی رتبه برتر شدن

برای مشاوره رایگان و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر موسسه حرف آخر میتوانید با شماره های 09106620394 و 09100584851 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • سفارش محصولات کنکوری حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین رتبه برتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *