افزایش راندمان مطالعه برای کنکور – راهکاری افزایش مطالعه کنکور

افزایش راندمان مطالعه برای کنکور

افزایش راندمان مطالعه کنکور همواره یکی از دغدغه اصلی دانش آموزان و داوطلبان بوده است. مشکلات مطالعاتی از جمله شیوه مطالعه، وسواس در مطالعه و کاهش کیفیت مطالعه موانع ذهنی و فکری است که باعث کاهش کارایی کنکوری ها میشود. این عوامل باعث میشود داوطلب بعد از مدت کوتاهی به طور تدریجی از رقابت برای کسب رتبه دلسرد و به مرور نا امید میشود. در این مقاله قصد داریم به راه حلهای افزایش راندمان مطالعه برای کنکور بپردازیم.

 

افزایش راندمان مطالعه برای کنکور

عوامل موثر برای موفقیت در کنکور و کسب رتبه برتر به صورت زنجیره وار به هم دیگر وصل و وابسته هستند. دقیقا مانند مباحث درسی به نوعی پیش نیاز هم دیگر هستند. اگر یکی از عوامل وجود نداشته باشد و با آن توجه نشود کارایی سایر عوامل به طرز چشم گیری کاهش پیدا میکند. هدف ما افزایش راندمان مطالعه برای کنکور است اما رسیدن به این مهم پیش نیازهای لازم دارد که باید از سوی داوطلب  مهیا و رعایت شود. بدون این عوامل نمیتوان به یکباره راندمان مطالعه را افزایش داد. در تشریح هر کدام از این عوامل به وابستگی بودن آنها پی خواهید برد و بی شک میتوان با مهیا کردن این مسیر موفقیت بزرگی در شیوه مطالعه کسب کرد.

 

ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 09100584851

تعیین هدف

تعیین هدف در هر مرحله و ابعادی از زندگی انسان نیروی پیش ران محسوب میشود که میتواند باعث ایجاد نیروی انگیزه و تلاش شود. همچین تعیین هدف میتواند به روشن شدن مسیر و حرکت درست به سمت آرزوها وامیال منجر شود. بنابراین جهت اینکه بتوانید به خواسته و توقع خود برسید ابتدا هدفتان را به روشنی مشخص کنید.

 

برنامه ریزی

تعیین هدف یعنی خواستن و آروزی شما، برای رسیدن به هدفتان باید مسیر درست را انتخاب کنید. حکت به صورت چشم بسته و بیراهه باعث اتلاف انرژی، زمان و تخلیه انگیزه شما میشود. هدف شما، گنج ذهن شماست برای اینکه به گنج ذهنتان برسید باید برنامه ریزی انجام دهید. برنامه ریزی نیز دارای اصولی میباشد که با توجه به سلیقه، توانایی، نقاط ضعف آموزشی و شرایط محیطی منحصربفرد است و نمیتوان برای همه یک نسخه را پیچید. داوطلبان باید برنامه ریزی شما مبتنی بر نقاط ضعف شما باشد، یعنی دروسی را در برنامه ریزی بگنجانید که سنگ مانع رسیدن به خواسته شما هستند. جهت غلبه برترس و کابوس کنکور وقت و زمان خود را به ضعف هایتان اختصاص بدهید چون این کار باعث افزایش اعتماد و انگیزه شما نیز میشود.

 

ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 09100584851

اختصاص زمان

هدف تعیین شد، برنامه ریزی نیز انجام میشود. قدم سوم جهت اجرا کردن خواسته و برنامه تان، اختصاص زمان کافی است. به دلیل حجم زیاد مطالب درسی و آموزشی و محدودیت زمان کنکور، اختصاص زمان کم باعث کاهش راندمان شما و همچنین ایجاد استرس و سردرگمی میشود. چون با اختصاص زمان کم نمیتوان همه خواسته ها را دنبال کرد. حداقل زمان مطالعه مناسب برای آزمون سراسری 10 ساعت در روز میباشد.

 

مرحله نهایی

هدف ما از این مقاله افزایش راندمان مطالعه برای کنکور بود سه پیش نیاز اصلی این امر مشخص و توضیح داده شد. شما داوطلب کنکوری باید برای رسیدن به راندمان مطالعه سه قدم اول و کلی این امر را رعایت و مهیا کنید. اما رسیدن به رضایت کلی از مطالعه شرایط اختصاصی ویژه نیز دارد که معرفی آن نیز خواهیم پرداخت.

 

ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 09100584851

تنوع در مطالعه

95 درصد داوطلبان مطالعه به صورت چرخشی دارند و کمتر داوطلبی میتواند کنکور را به صورت همایشی مطالعه کند. جهت افزایش کیفیت مطالعه سعی کنید حداقل 4 درس را در برنامه ریزیتان بگنجانید.تنوع مطالب درسی باعث افزایش کارایی مغز و کیفیت مطالعه میشود.

 

افزایش راندمان مطالعه برای کنکور

انتخاب زمان درسی مطالعه

زمانی را برای مطالعه انتخاب کنید که بازه دهی بیشتر دارید. گاها تعدادی از داوطلبان ساعت 5 صبح را برای شروع مطالعه انتخاب میکنند که این امر فاقد کارایی و کیفیت است. چون مغز هنوز در خواب و خسته است و کارایی زیادی ندارد. سعی کنید 7 ساعت خواب شبانه و نیم ساعت خواب روزانه داشته باشید تا از حیث انرژی جسمی و ذهنی انرژی کافی داشته باشید.

 

ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر 09106620394 – 09100584851

کلیک کردن ممنوع

روی مباحثی که احساس میکند در آموزش و یادگیری مشکل دارید کلیک نکنید. میتوانید این مشکل را به زمان بعدی موکول کنید. چون کلیک کردن روی یک موضوع باعث ایجاد و تقویت وسواس مطالعاتی میشود و کارایی شما را کاهش و خستگی و سردرد به دنبال دارد.

 

جابجایی تایم دروس

با تعویض تایم مطالعه دروس میتوانید زمان مطالعه را متنوع کنید. این کار باعث جلوگیری از یکنواختی میشود. برای افزایش کیفیت مطالعه سلیقه به خرج دهید و به صوت هفتگی زمان مطالعه دروس را جابجا کنید.

 

ارتباط با ما

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش محصولات کنکوری حرف آخر میتوانید با شماره های 09106620394 و 09100584851 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری

سفارش پکیج های کنکوری

ارتباط با مشاورین رتبه برتر

 

2 نظر در “افزایش راندمان مطالعه برای کنکور – راهکاری افزایش مطالعه کنکور

  1. azin گفت:

    واقعا خوب و مفید بود ممنون

    1. تیم رتبه برتر حرف آخر گفت:

      با سلام
      ممنون موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *