ضعف اصلی کنکوری ها

در این مقاله قصد داریم به ضعف اصلی کنکوری ها بپردازیم، و با توجه به تجربیات داوطلبان آزمون سراسری این مساله را بیشتر تجزیه و تحلیل کنیم تا سایر دانش آموزان و داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند مرتکب این اشتباه نشود و بتوانند با توجه به تلاش و کوششی که برای موفقیت در آزمون سراسری متحمل میشوند نتیجه عالی کسب کنند. در بررسی نقاط ضعف و ایرادات کنکوری ها، نکات بسیاری به چشم میخورد اما نکته بسیار مهم “آموزش” است. ولی برخی مسایل و عوامل باعث میشود که کنکوری ها با تعجیل از کنار این مهم بگذرند و به سایر عوامل توجه داشته باشند. عدم توجه به آموزش چه مشکلی میتواند برای داوطلب کنکوری ایجاد کند که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

 

ضعف اصلی کنکوری ها

تب و تاب کنکور و رقابت برای کسب رتبه برتر، بخصوص در رشته تجربی باعث شده، که خیلی از داوطلبان و خانواده ها راه را از بیراهه کنکور تشخیص ندهند و علیرغم هزینه های زیادی مادی و زحمت بسیار، نتیجه مطلوب عاید نشود. ضعف اصلی کنکوری ها ، عدم توجه به آموزش و شتابزدگی برای شرکت در آزمون های آزمایشی است.متاسفانه دانش آموزان و داطلبان بدون توجه به مشکلات آموزشی و ضعف درسی مبادرت به شرکت در آزمون های آزمایشی میکنند. قدم اولیه و اساسی برای موفقیت در کنکور کسب آموزش و رفع کل مشکلات درسی و آموزشی است. تست زدن و شرکت در آزمون های آزمایشی بدون پشتوانه آموزشی درست باعث خستگی، عدم انگیزه، کاهش اعتماد به نفس و از همه مهمتر نا امیدی داوطلب میشود.

 

 فرصت محدود آموزش آزمون های آزمایشی

همه آزمون های آزمایشی برای آزمون های خود، دو هفته زمان و پیش آمادگی تعریف میکنند که این زمان برای دانش آموزان و داوطلبانی که فاقد پایه آموزشی مناسب هستند بسیار کم است و از سوی صرف تکیه بر تست زنی جهت کسب آموزش کافی نیست. برای مثال دانش آموزی که در درس ریاضی مشکل آموزشی دارد شرکت در آزمون های آزمایشی بدون رفع مشکلات آموزشی و تسلط روی مباحث، فقط باعث هدر رفتن زمان، نا امیدی و عدم انگیزه دانش آموز میشود و فرصت 14 روزه برای رفع مشکل درسی کلیه دروس تخصصی عمومی کمک کننده نیست. بنابراین داوطلبان باید حتما قبل از شرکت در آزمون های آزمایشی به سطح آمادگی 70 الی 80 درصد رسیده باشند و. از مدت زمان 14 روزه بین آزمون ها فقط صرفا جهت مرور و تست زنی استفاده کنند نه آموزش و یادگیری.

 

نقدی بر کلاسهای کنکوری مدارس

گاها از طرف مدارس در سراسر کشور، کلاسهای کنکوری اجباری برای داوطلبان کنکور ایجاد میشود. بیشتر این قبیل کلاسها فقط باعث هدر رفتن زمان طلایی آموزش میشود. این کلاسهای اجباری بدون نظر سنجی از داوطلبان در زمینه مشکلات آموزشی و یادگیری دایر میشود. نکته ای که مدیران مدارس از آن غافل  هستند این است که اگر دبیر مربوطه هر درس، در بحث آموزش تخصص خود توان کافی و قوی داشت، دانش آموزان مشکل آموزشی نداشتند و نیازی به ایجاد همچین کلاسهای آموزشی نبود. عدم توانایی آموزش صحیح در مبدا، باعث تلنبار شدن مشکلات درسی برای داوطلبان میشود که بعدا دایر کردن همچین کلاسهای فقط صرفا صورت خوش قضیه است.

 

ارتباط با ما

از این مقاله میتوان به این نتیجه گیری رسید که ضعف اصلی کنکوری ها عدم توجه به آموزش درست و نگرش اشتباه به آزمون های آزمایشی است. شرکت در کنکور آزمایشی بدون آمادگی کافی اشتباه بزرگ و جبران ناپذیر یک داوطلب محسوب میشود. برای دریافت مشاوره رایگان از مشاورین ارشد دپارتمان رتبه برتر حرف آخر میتوانید با شماره های 09106620394 و 09100584851 در تماس باشید.

  • مشاوره تخصصی و کنکوری
  • معرفی منابع آموزشی و کنکوری
  • ارتباط با رتبه برترهای حرف آخر
  • ثبت نام در طرح نخبگان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *