قوانین تست زنی – چگونه تست بزنیم؟

چگونه تست بزنیم، قوانین تست زنی کدامند؟ موفقیت هر دانش ­آموز در کنکور بستگی به توانایی او در حل تست است و برای حل تست هم علاوه بر تلاش او برای یادگیری مطالب، توانایی ترکیب این اطلاعات برای یافتن گزینه درست از باقی گزینه ­ها لازم است. تست­زنی یکی از لازمه­های آمادگی برای کنکور است که باید به صورت همزمان با آغاز مطالعه شما برای کنکور انجام بگیرد. بعضی از داوطلبان اصل کار را براساس مطالعه گذاشتن و می­گویند که بعد از عید تست زنی راهم شروع می­کنند، باید گفت که این روش کاملا اشتباه است. شما در دوران مدرسه هم همزمان که برای امتحانات ترم می­خواندید سوالات فصل به فصل را حل می­کردید و بعد از اتمام کل درس­ها سوالاتی که در طول ترم امتحان داده بودید را بررسی می­کردید اینطوری کاملا مباحث مهم را مشخص و برای خود یادآوری می­کردید و حدود سوالات احتمالی حرف آخر که قرار باشد برای امتحان بیاید برایتان مشخص می­شد. 

 

چگونه تست بزنیم، قوانین تست زنی

تست زنی آموزشی

این نوع تست زنی همراه با مطالعه صورت می­گیرد که در طول سال کنکور به صورت مستمر، پیرامون آن مبحث خاصی که مطالعه کردید، انجام می­گیرد. هدف از این نوع تست زدن فقط یادگیری بیشتر مبحث درسی می­باشد سعی کنید برای دروس محاسباتی به نسبت تعداد زیادتری تست حل کنید. قوانین تست زنی آموزشی که باید رعایت کنید تا نتیجه بهتری بگیرید: این تست­­ها صرفا برای یادگیری است و آشنایی شما با نمونه سوالات آن مبحث پس لازم نیست بحث زمان را وارد مقوله جواب دادن به آن­ها را داشته باشیم.

 

قوانین تست زنی

به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

زمانی که سوالات را جواب می­دهید علامت گذاری کنیدشان به این صورت که که اگر درست بود تیک بزنید اگر جوابتان اشتباه بود علامت منفی بگذارید، نکته مهمی داشت یا احساس کردید سوال جالبی بود ستاره بگذارید اگر شک دار و گنگ بود علامت ضربدر، این علائم می­تواند متناسب با سلیقه­تان انتخاب شود. سعی کنید بعد از اتمام تست­ها حتما جواب­ها و روش هایتان را با روش کتاب مقایسه کنید. برای درس­­­های عمومی تست زدن اگر با فاصله زمانی صورت گیرد بهتر است اما برای درس عربی و بحث­های آرایه ادبی و قرابت معنای در ادبیات را بلافاصله انجام بدید نتیجه بهتری خواهید داشت. برای دروس تخصصی هم درس­های محاسباتی، تست­زنی با مطالعه کتاب باشد و درس­های حفظی با فاصله یک تا دو روزه باشد برای تثبیت مطالب در ذهنمان بهتر خواهد بود. اگر در تست نکته آموزشی بود آن را در حاشیه کتابتان بنویسید.

تست زنی آزمونی

 هر چند مدت براساس برنامه درسی که دارید سوالات مربوط به چند مبحث از همه دروس رو انتخاب کنید و به صورت آزمون از خودتان امتحان بگیرید. در این آزمون­ها زمان مهم است و سعی کنید سوالات انتخابی­تان شامل سوال­های علامت گذاری شده تست زنی آموزشی، که علائم شک دار و نکته ای و سخت بوده­اند، باشد. بعد از آزمون سوالاتی که جواب نداده اید یا اشتباه جواب داده اید را دوباره علامت گذاری کرده و سعی کنید چندین بار دیگر مورد برسی قرار گیرد و خلاصه ای از آن­­ها را داشته باشید.

تست زنی برای جمع­بندی

 دوران جمع­بندی بعد از سه ، چهار ماه مطالعه انجام می­شود که در کل بعد از ایام تابستان، پایان امتحانات دی ماه در نوروز و خرداد ماه جمع­بندی هست. در این ایام علاوه بر سعی دانش ­آموز برای بازخوانی و بازگویی و مرور تمام مطالبی که در این بین خوانده و جمع بندی کردن آنها حتما باید تست زنی هم داشته باشد. سعی کنید قبل از زدن تست خلاصه برداری­هایتان را بخوانید و باز هم تست­های علامت دار مهم در اولویت قرار دارند زمان بندی داشته باشید و حتما درصد گیری کنید. تست­ها باید شامل تمام مباحثی که خوانده­اید باشد و اگر با نکات جدید برخوردید حتما یادداشت کنید.

این­ قوانین تست زنی به صورت کلی بود اگر شما در این چهار چوب و یا با ضوابط سختتری عمل می­کنید کاملا سلیقه­ای است فقط باید دقت داشته باشید که بازدهی مورد انتظارتان را داشته باشد.

ارتباط با ما

مشاورین رتبه برتر دپاتمان حرف آخر جهت ارائه مشاوره رایگان، معرفی محصولات کنکوری و برنامه ریزی منتظر تماس شما دانش آموزان و داوطلبان کنکوری هستند جهت ارتباط با مشاورین برتر ما میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری

برنامه ریزی

سفارش پکیج های کنکوری

پشتیبانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *