مهارت لازم برای آزمون­ها – چگونه تراز بالای در آزمون ها کسب کنیم

مهارت لازم برای آزمون­ها

برای موفقیت در آزمون­های آزمایشی یا کنکور تنها دانش و اطلاعات لازم، کافی نیست. قسمتی از موفقیت در این آزمون­ها به جلسه­ی آن و چگونگی مدیریت آزمون بستگی دارد. برای رسیدن به موفقیت باید از قبل مهارت لازم برای آزمون­ها را داشته باشیم. آزمون­ های درسی، غیر درسی، نهایی، سراسری یا استخدامی و هرچی که باشد، فرقی نمی­کند افرادی هستند که از آزمون­ها ناراضی بیرون میایند با اینکه به اندازه کافی از نظر دانش آمادگی هم داشته اند، این افراد به دلیل اینکه نتوانسته ­اند قابلیت ها و توانایی­های خود را سر جلسه آزمون به نمایش بگذارند از آزمون­شان ناراضی بوده اند. مهارت­هایی لازم است در جلسه آزمون که همراه با دانش شما عامل موفقیت خواهدشد در زیر اشاره­ های به آنها خواهیم کرد.

 

مهارت لازم برای آزمون­ها

کنکور و آزمون­های آزمایشی دارای مدت زمان زیادی هستند چهار ساعت توانایی نشستن و پاسخ به سوالات واقعا مهارت می­خواهد. در نشستن طولانی مدت ستون فقرات علی الخصوص گردن که پایین قرار می­گیرد باعث ایجاد خستگی می­شود. برای اینکه سر جلسه کنکور از این قضیه غافلگیر نشوید حتما باید شبیه سازی کنکور را در منزل داشته باشید یا اگر آزمون­های آزمایشی شرکت کرده اید که چه بهتر…

 

استراحت کوتاه

سر جلسه آزمون حتما بعد از سوالات هر درس که حدودا نیم ساعت است 30ثانیه استراحت داشته باشید در این بین عضلات را شل کنید چند نفس عمیق و چند حرکت کششی برای پاها و گردن وکمر داشته باشید. افرادی که از اول سرشان روی برگه است و استراحتی ندارند حتما در نیمه آزمون خستگی بدن و ذهن را خواهند داشت. پس اولین مهارت این شد که انرژی را در طول آزمون پیوسته حفظ کنیم.

 

ریسک کردن ممنوع

بچه­ها با شکل­های متنوعی برگه پاسخنامه آزمون را پر می­کنند مثلا ابتدا همه سوالات یک درس را جواب می­دهند بعد جوب را وارد برگه می­کنند به دو دلیل مهم این روش دارای ریسک بالایی است این که زمان تمام شود و مراقب اجازه وارد کردن جواب را  نمی­دهد دو خطای دید واینکه گزینه ­ها را اشتباه وارد کنید پس سعی کنید بعد از هر سوال بادقت به شماره سوال و برگه پاسخ، جواب را وارد کنید.

 

دقت در صورت سوال

همه سوالات را بررسی کنید و بخوانید شاید سوال بسیار ساده­ای در بین آنها باشد برای مثال در کنکور تجربی96 درس فیزیک  در بین سوالات سخت یک سوال مربوط به تبدیل حالات ماده که هر کسی میتوانست جواب بدهد یا زیست 95 سوالی مربوط به ترتیب رده­ بندی جانداران طرح شده، پس ساده از سوالات عبور نکنید.نکته بعدی متن سوال و گزینه­ها را تا انتها بخوانید تا در دام طراح نیفتید و گزینه اشتباه را انتخاب نکنید.

مهارت لازم برای آزمون­ها

افزایش تمرکز

تمرکزتان را بیشتر کنید و جوری در آزمون، نیمه هوشیار که  کنترل زمان هم در دستتان باشد، غرق شوید و به حرکت کردن مراقب یا صدای پا و باز کردن بسته خوراکی­ها و در کل محرک­های بیرونی دقت نکنید. بچه­های که دائما در سکوت مطلق هستند دقت کنید که جلسه کنکور کاملا سکوت نیست و حتما صدا­های خواهد بود پس از الان خودتان را برای بودن در آن شرایط آماده کنید.

 

مهارت لازم برای آزمون­ها

مدیریت زمان

زمان واقعا مهم و سرنوشت­ساز است شما باید تلاش چند سال­تان را در چهار ساعت به نمایش بگذارید. همراه داشتن ساعت و چک کردنآن کاملا ضروری است. لازم نیست برای هر سوال زمان چک کنید، پیشنهادم این است که هر 5 یا 10  سوال زمان را چک کنید و دقت داشته باشید از زمان درس ­های دیگر برای درس دیگری استفاده نکنید، اگر در زمانبندی برا ی هر درس که معمولا 25-35 دقیقه است بجز درس 50سوالی، نتوانستید به سوالات جواب بدهید حتما به درس بعدی برید و در آخر اگر زمان باقی ماند به سوالات که پاسخ ندادید برگردید. برای این با موضوع کمبود زمان مواجه نشید حتما در منزل برای تست­ها زمان بگیرید.

 

مهارت لازم برای آزمون­ها

با انرژی سرجلسه حاضر شوید

حتما قبل از آزمون استراحت خوبی را داشته باشید شب حتما خوابتان سر موقع باشد و تا دیر وقت بیدار نباشید به امید اینکه کم کاریی اگر داشته­اید را جبران کنید. خواب باعث می­شود آمادگی ذهنی لازم را در جلسه آزمون داشته باشید.

 

ارتباط با ما

مشاورین رتبه برتر ما در دپارتمان رتبه برتر حرف آخر منتظر تماس شما دانش آموزان و داوطلبان کنکوری هستند. برای کسب مشاوره رایگان، آگاهی از پکیج های کنکوری حرف آخر و سفارش آن از انتشارات مرکزی میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری

سفارش محصولات کنکوری

برنامه ریزی

پشتیبانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *