لزوم تفریح در ایام کنکور – اختصاص یک روز در هفته به تفریح

لزوم تفریح در ایام کنکور

هر کاری که به صورت پیوسته و بدون وقفه صورت بگیرید باعث خستگی می­شود حالا اگر بحث کنکور باشد که شما یک سال و بعضا افرادی که چند سال برای این آزمون تلاش می­کنند، خستگی زیادی به همراه دارد اگر تفریح در ایام کنکور وجود نداشته باشد. مطالعه مداوم خستگی­های را ایجاد می­کند و حتی اگر داوطلب خودش تمایل به ادامه پیوسته این روند باشد خستگی انباشته می­شود و باعث دلزدگی و افسردگی می­شود از یک جا به بعد سطح انرژی پایین میاد و کارایی و کیفیت مطالعه­ مان مثل قبل نخواهد بود، برای جلوگیری از این وضعیت لزوم تفریح در ایام کنکور واجب است اما نه هر تفریحی!

 

لزوم تفریح در ایام کنکور

 تفریح­هایی که مورد علاقه­مان است با دقت در برنامه ریزی که نوشتیم می­گنجانیم توصیه من این است که در آخر هفته­ها دو تا سه ساعت و برای یک ماه نصف روزی را به تفریحی که بیشترین انرژی و کمترین دغدغه رابرایتان دارد اختصاص بدهید. بعضی دروس هستند که به دلیل سختی بودن درس یا نداشتن علاقه نداشتن به آن انرژی زیادی از ما می­گیرد بعضی­ها به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک می­کنند و کلا درس را حذف می­کنند اصلا موافق این موضوع نیستم پس تا جایی که امکان دارد برایش تلاش کنید تا درصدی از آن را در کنکور بزنید اما چون باعث خستگی شما می­شود سعی کنید در برنامه­ریزیتان سر وقتی که برای آن تعیین کرده­اید شروع و تمامش کنید حتی اگر مطلب زیادی از آن را نخوانده­ اید این باعث می­شود که بار بعدی دلزده تر نباشید و کم کم به مرور زمان بهتر شوید.

 

لزوم تفریح در ایام کنکور

افراط و تفریط ممنوع

در هیچ کاری افراط و تفریط نکنیم درس خواندن هم همینطور است باید بین درس­های روزانه زمان استراحتی داشته باشیم و آخر هفته هم تفریح دو، سه ساعته­ای داشته باشیم مثل تماشای یک فیلم سینمایی، پیاده رویی، بودن باخانواده، گوش کردن، موسیقی و… تفریح آخر هفته­ ها باعث می­شود در طول هفته انرژی داشته باشید و با رسیدن به آخرهفته خستگی طول هفته را از بین ببرید و تا روز آزمون با انگیزه و پر قدرت بدون دلسرد شدن در این دوران ادامه بدهیم.

 

 

لزوم تفریح در ایام کنکور

 

لزوم تفریح در ایام کنکور

تعطیلات نوروز

یک تایم طلایی که برای کنکوری­ها وجود دارد ایام نوروز هست. شما چه بخوای چه نه، تحت تاثیر محیط و حال وهوایی نوروز و سال تازه قرار می­گیری بنابراین در برنامه بلند مدت­تان حتما 2 تا 3 روز را برای تفریح اختصاص بدهید و با خانواده تان تنظیم کنید که مهمانی­ها و سفر­های دو سه روزه یتان را در آن چند روز تفریح شما باشد. دوستانی هستند می­گویند این تایم زیاد است اما گفتم هم شما دلسرد و ناراحت نمی­شود و بهانه این که این درس پس کی تمام می­شود نمی­گیرید هم خانواده به راحتی می­تواند بدون نگرانی تفریح چند روزه­ای داشته باشد و هم شما برای سه ماه آینده انرژی مضاعفی می­گیرید.

 

چند نکته­ در رابطه با تفریح کنکوری­ها

علایق هر فرد برای تفریح متفاوت است همانطور که تفاوت در خوراک و محیط هر فرد است، پس خودتان تفریحتان را انتخاب کنید و برایش برنامه ­ریزی کنید در پایان ماه عملکردتان را بسنجید اگر عملکرد خوبی داشته اید به خودتان پاداش بدهید و اگر کم کاری داشتید تنبیه­ی داشته باشید وکم کاریتان را جبران کنید. ورزش از بهترین تفریح­ها هست چون فعالیت بدنی کمی دارید می­تواند برای سلامت بدنی و افزایش انرژیتان آن راجزء تفریحتان قرار بدید. اگر می­خواهید رتبه برتر باشید حتما باید با لذت و عشق مطالعه داشته باشید و درس خواندن مثل تفریحی باشد اینطور به موفقیت نزدیک­تر خواهید بود.

 

ارتباط با ما

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری میتوانند برای کسب مشاوره رایگان و ارتباط با مشاورین ارشد حرف آخر با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرمایند.

مشاوره کنکوری

سفارش پکیج های کنکوری حرف آخر

برنامه ریزی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *