مدیریت زمان در مطالعه – مدیریت زمان در کنکور

مدیریت زمان در مطالعه

مدیریت زمان در مطالعه یکی از عوامل مهم در رسیدن به موفقیت و مولفه مهم برای برنامه ریزی است .در پست­های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که برای موفقیت باید هدف مشخص داشته باشیم و برای رسیدن به آن برنامه ریزی دقیق با زمان بندی مشخص در قالب­های بلند مدت و کوتاه مدت  تعیین کنیم.

 

مدیریت زمان در مطالعه

برای این که بتوانیم یک مدیریت صحیح روی زمان مطالعه خود داشته باشیم اولین قدم شناسایی زمان­های اتلاف شده خود، فعالیت های که باعث اتلاف زمان می­شوند و عادت های بدمان را شناختن و آن را مدیریت کردن است. برخی عادت­های غلط که نمی­توانید آن­ها را ترک کنید می­توانید فقط گاهی اوقات آن را انجام بدید البته اگر از آن انرژی مثبت می­گیرید و باعث افزایش انرژی شما می­شود، پس باید کنترل شده و به اعتدال باشد فعالیت یا عادت های اتلاف زمان­تان ، مثلا مهمانی رفتن، قرار نیست هر مهمانی که خانوادتان می­روند شما هم بروید شما دو ماه یک بار آن هم مهمانی بروید که مشغله ذهنی برایتان ایجاد نکند، سال کنکور برای شما سرنوشت ساز است زمان را بیهوده هدر ندهید.

 

زمان طلایی کنکور

مدیریت زمان درمطالعه، تصمیمی است که ما برای زمانی که در اختیارمان قرار داده شده می­گیریم که با این زمان چه کنیم. پارکینسون می­گوید هر کاری همان اندازه زمان می­برد که شما برایش تعیین کرده اید یعنی چقدر کارهایتان کش پیدا کند و زمان ببرد در این رابطه تصمیم گیرنده اید، شما باید بهترین تصمیم گیری را بکنید در برنامه ریزی زمانی که دارید به بهترین نحو و با الویت بندی زمان را به کارهایتان تخصیص بدهید فقط یک نکته زمان زیادی را برای تصمیم گیری­ها صرف نکنید و نباید انتظار داشت همیشه می­توان بهترین تصمیم را گرفت بدون تردید یک تصمیم به تنهای عامل شکست یا پیروزی نهایی ما نمی­شود ولی سردرگمی باعث اتلاف وقت می­شود پس تصمیمت را بگیر و عمل کن و هر کجا لازم بود اقدام­های اصلاحی را داشته باش.

 

پرهیز از مشغله ذهنی

حتما در طول روز زمانی را برای استراحت داشته باشید اما این زمان را به چیزی اختصاص ندهید که اطلاعات جدیدی را به شما بدهد و باعث مشغله ذهنی شما شود مثلا گوشی تان را چک می­کنید و مطلبی در مورد کسی می­خوانید ذهن تان گاها درگیر می­شود و تمام وقتتان را هدر می­دهید، اما برای استراحت چشم­هایتان را ببندید و بدنتان را ریلکس کنید و به هدفتان فکر کنید تا انرژی و انگیزه تان افزایش یابد فقط خواهشا غرق رویا نشید که زمان از دستتان برود.

 

اجتناب از پرخوری

موضوع دیگری که شامل اتلاف زمان داوطلبان می­شود پرخوری کردن است که عامل کسالت سری از کنکوری­ها  است و زمانی که معده­تان  پر است خون بیشتری به سمت دستگاه گوارش می­رود و این باعث کاهش تمرکز تان می­شود و حالت خواب آلودگی به شما دست می­دهد پس تغذیه مهم است و در حد نیازتان مصرف کنید که بعدها سلامت جسمتان هم به خطر نیفتد.

 

کنکور دارای تاریخ انقضاست

کنکور دارای تاریخ انقضاست و در تاریخ مشخص که سازمان سنجش ابلاغ میکند برگزار میشود. بنابراین میتوانید با مدیریت زمان در مطالعه به اهدافتان خواهید برسید. اگر در اهداف مطالعاتی خود به نتیجه مطلوب نمی­رسید یک بازنگری در تایمی که برای مطالعه قرار داده­اید داشته باشید. موانع ذهنی را برطرف کنید و با مشخص کردن ضعف ها، به نقاط قوت خود بیافزاید.

 

ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

جهت کسب مشاوره رایگان و ارتباط با مشاورین ارشد حرف آخر میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • سفارش محصولات حرف آخر
  • برنامه ریزی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *