نحوه مطالعه دروس عمومی

نحوه مطالعه دروس عمومی کنکور

نحوه مطالعه دروس عمومی کنکور از اهمیت زیادی برخوداراست. دروس مهم ادبیات و دین و زندگی با ضریب بالا، و عربی و زبان انگلیسی تعیین کننده سرنوشت کنکور و کسب رتبه برتر است. کسب درصد بالا در هر درسی روش خاص خودش را میطلبد. برای هر درس باید از راه مناسب وارد شد تا بتوانید درصد بالای د ان کسب کنید. بررسی کارنامه و نتایج خیلی از رتبه برترها بیانگر اهمیت کسب درصد بالای دروس عمومی است. به همین جهت میخواهیم به تفصیل نحوه مطالعه آنها را بیشتر توضیح دهیم.

 

نحوه مطالعه دروس عمومی 

دروس عمومی تاثیر زیادی در کسب رتبه دارند و مطالعه هر کدام از آنها روش خاص خود را میطلبد. برای موفقیت در کنکور نباید از تاثیر دروس عمومی غافل شوید.

ادبیات

ادبیات با ضریب 4 بالاترین ضریب را بین دروس عمومی دارد و تاثیر زیادی در کسب رتبه دارد. ادبیات از مباحث قرابت معنایی، زبان فارسی، آرایه ادبی، تاریخ ادبیات و لغات و واژگان تشکیل شده است. بسیاری از داوطلبان با مباحث قرابت، زبان فارسی و آرایه از حیث آموزشی و یادگیری مشکل تست زدن دارند و به ندرت برای یادگیری آن تلاش میکنند. بهترین روش برای کسب درصد بالا در ادبیات مطالعه آن به صورت مبحثی است و اگر ترتیب مطالعه آرایه ادبی، قرابت معنایی، زبان فارسی، لغات و تاریخ ادبیات باشد راندمان بیشتری دارد. برای تسلط بیشتر روی مباحث زبان فارسی و آرایه تست بیشتری کار کنید.

 

دین و زندگی

دین و زندگی  با ضریب 3، در پله دوم اهمیت دروس عمومی قرار دارد و به درس فریب مشهور است چون بر خلاف ظاهر ساده مطالب، سوالات کاملا مفهومی ازش در کنکور طرح میشود. داوطلبان به ظن سادگی مطالب در آزمون سراسری با سوالات مفهومی دین و زندگی به شدت غافلگیر میشوند. وجود آیات و احادیث درمتن باعث شده که طاح سوال، تست های دین و زندگی را مفهومی طرح کند. برای کسب درصد بالا در دین و زندگی از حفظ کردن مفاهیم پرهیز کنید و از منابع دسته اول استفاده کنید.

 

عربی

درس عربی با ضریب 2 اما تاثیر گذار در کسب رتبه، مورد علاقه خیلی از داوطلبان است. گاها گروه بزرگی از داوطلبان توانایی کسب درصد بالای 50 در عربی آزمون سراسری را دارند. تست های عربی مهارتی است و نیاز با آموزش خوب و مناسبی دارد. بخش های مختلف عربی مانند ترجمه میتواند به کسب درصد بالا کمک کند.

 

زبان

زبان انگلیسی نیزبا ضریب 2، ضعف اکثریب داوطلبان محسوب میشود. عدم دسترسی به آموزش مناسب و ضعف در ارائه آموزش در فضای رسمی باعث شده دانش آموزان و داوطلبان کنکوری رابطه قوی با زبان نداشته باشند و به همین دلیل تمایل و توانایی لازم برای حل تست های آن آزمون سراسری را ندارند. پایه یادگیری زبان بخش لغات، گرامر و درک مطلب است که این ترتیب باید حفظ شود. بیشتر منابع کمک کنکور زبان، به صورت کتاب است و دانش آموزان به دلیل ضعف پایه ای، قادر به رفع مشکل از طریق کتاب نیستند و باید از منابع تصویری استفاده کنند.

 

 منبع دروس عمومی حرف آخر

یکی از بهترین راهکارهای مناسب برای یادگیری سریع در دروس عمومی و کسب درصد بالا در آزمون سراسری، استفاده از منابعی است که با روش های آموزشی مناسب، زمینه درک مفهومی و شهودی را فراهم ساخته باشد. حرف آخر با تکنیک های جالب و ساده یادگیری، از قبیل پویانمایی، نقشه راه  و کدینگ، امکان یادگیری مفهومی و شهودی را ایجاد کرده است.

 

ادبیات حرف آخر

استاد محسن منتظری با آموزش مبحثی و مفهومی در کمتر از 40 ساعت ادبیات را به سادگی و خوبی تدریس کرده است.

دین و زندگی

استاد علیرضا یوسفیانپور، مدرس دین و زندگی، با روش های مفهومی به خوبی تدریس کرده است که نیازی به حفظ کردن مفاهیم آیات و احادیث نیست و داوطلبان میتوانند به سادگی با اختصاص 30 ساعت از زمان خود درصد بالای 80 را کسب کنند.

عربی

استاد محمد واعظی برای همه داوطلبان کنکوری شناخته شده است. روش های جدید در آموزش عربی در کمترین زمان، از ویژگی های تدریس مفهومی عربی استاد واعظی است. میتوانید با 17 جلسه عربی جامع حرف آخر را مطالعه و با اعتماد به نفس درصد بالای کسب کنید.

زبان

استاد محمودی در قالب داستان، کدینگ و زبان ساده زبان را در سه پکیج، لغات و گرامر، درک مطلب و تیر آخر، زبان انگلیسی را به زیبایی و سادگی تدریس کرده است.

 

ارتباط با ما

برای دریافت مشاوره رایگان و سفارش بسته های آموزشی حرف آخر میتوانید با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *