روش مطالعه دین و زندگی – چگونه دینی را مطالعه کنیم

روش مطالعه دین و زندگی

روش مطالعه دین و زندگی را می توانید از زبان رتبه های برتر کنکور در تمامی رشته بررسی کنید.  با توجه به قابلیت هایی که دارید یک روش را برای خود انتخاب کنید و یا نحوه مطالعه دین و زندگی را خود را طراحی کنید.

کنکور در تمامی رشته ها و برای هر درس به گونه ای سوالات را مطرح می کند که هم شامل سوالات مفهومی و هم سوالات حفظی باشد. با دانستن این نکته که بیشتر سوالات کنکوری مفهومی می باشند و برای درس دین و زندگی که با 25 سوال در سومین درس دفترچه عمومی کنکور سراسری قرار دارد نیز مفهوم ها در متن درس و بخش های مختلف آن بسیار زیاد و عمیق هستند که می بایست با یک تکنیک عالی به سراغ خواندن کتاب های دین و زندگی رفت.

 

روش مطالعه دین و زندگی

اگر نگاهی به سوالات کنکورهای قبل در بخش دین و زندگی داشته باشید و یا تست های سالهای قبل را مطالعه کرده باشید؛ می بینید بیش از 60 درصد سوالات در مورد رابطه ی آیات با مفهومی که ایجاد کرده اند بوده است. بنابراین شما باید به آیات دین و زندگی اهمیت دهید.  بخاطر این موضوع خواندن کتاب های درسی دین و زندگی را اصولی بخوانید.

قدم اول رو خوانی

اکثر رتبه های کنکور در نوع و روش مطالعات شان در مورد درس دین و زندگی ابتدا به سراغ آیات درس رفته اند.  پس از آنکه توانسته اند آیات را یکبار بخوانند به سراغ متن درس رفته اند.  بار اول متن درس را بصورت ساده و روخوانی کرده اند.  در مرتبه ی دوم دوباره متن درس را با دقت بیشتری خوانده اند. چون در این مرتبه به دنبال یافتن ارتباط آیات با متن درس بوده اند. البته برای آنکه بتوانند آیات درس را حفظ کنند و آنها را بخاطر بسپارند به سراغ پیدا کردن نشانه یا یک کلمه ی کلیدی می رفتند که بتواند آنها را راهنمایی کند و متن آیات را برای آنها در ذهن ماندگار کند.

 

قدم دوم مطالعه پیوسته

اگر می خواهید در روش مطالعه دین و زندگی عملکردی مثبت داشته باشد و در جلسه کنکور درصد 100 دین و زندگی را به خود اختصاص دهید؛ مطالعه روزانه و هفتگی به صورت مستمر و پیوسته  الزام آور است. یکی از مهمترین نکاتی که در هر روشی که برای مطالعه دین و زندگی برمی گزینید این است که هرگز قبل از آنکه متن درس را خوانده باشید و یا تسلط کامل به متن درس داشته باشید تست نزنید و از این کار جدا خودداری کنید.

 

نکات مهم در نحوه مطالعه دین و زندگی

در روش مطالعه دین و زندگی کنکور نکات کوچک اما بسیار مهمی وجود دارد. رعایت همین نکات روش مطالعه دین و زندگی شما را منحصر به فرد نسبت به سایر روشهای مطالعه خواهد کرد.

  • خلاصه نویسی در دین و زندگی نیز در یادگیری و تثبیت مطالب و آیات در ذهن بسیار غوغا می کند.
  • نکات مهم و یا کلمات مهم را در حاشیه کتاب درون پرانتز بگذارید.  
  • در آیات آن کلمه کلیدی که باعث می شود شما آن را بخاطر بسپارید با ماژیک رنگی زیر خط دار کنید.  یا در حاشیه های کتاب آن را نوشته و معانی آن را بنویسید.
  • تفسیر آیات را برای خودتان به زبان ساده و قابل فهم در کتاب بنویسید.
  • لغات درس که خود نیز معانی زیادی با مفهوم های متفاوتی که اجاد می کنند را نشانه دار کنید.

نتیجه – روش مطالعه دین و زندگی 

 ابتدا باید از کتاب های درسی شروع شود. نباید قبل از آنکه بتوانید بر متن درس و آیات آن تسلط داشته باشید به سراغ کتاب هایی برای دین و زندگی غیر از کتاب درسی بروید. یا تست زدن را بدون هیچ گونه آگاهی از متن درس شروع نکنید. نحوه صحیح مطالعه درس دین و زندگی هر گز شما را با حجم انبوهی از درس ها و آیات در ماه های نزدیک به کنکور رها نمی کند. بلکه اگر شما به این درس همانند سایر دروس اهمیت دهید و آن را ساده و یا بی تاثیر نبینید. قطعا با یک برنامه ریزی دقیق مثلا مطالعه ی هر دو روز یک بار یک درس  دین و زندگی قطعا شما را به درصد 100 خواهد رساند. فقط می بایست روش مطالعه شما برای درس دین و زندگی با رعایت تمام اصول نحوه ی مطالعات کنکوری باشد.

 

بهترین منبع کنکوری دین و زندگی

مطالب بالا را که مطالعه کردی میدانید که کسب درصد بالا در دین و زندگی زمان بر و دشوار است. خیلی از زمان طلایی شما را میگیرد. بنابراین قصد داریم بهترین منبع کنکوری را معرفی کنیم. اگر بخواهیم بهترین منبع دین و زندگی را معرفی کنیم؛ آن منبع دین و زندگی حرف آخر است. کمتر داوطلب و دانش آموزی هست که اسم استاد علیرضا یوسفیانپور را نشنیده باشد. استاد یوسفیانپور با روش های کاملا مفهومی و شهودی در قالب الگو، توانسته دین و زندگی حرف آخر را در 36 ساعت تدریس کند. با وجود دین و زندگی حرف آخر دیگر کمتر از درصد 80 در کنکور کسب نمی کنید.

ارتباط با ما

برای سفارش بسته های دین و زندگی حرف آخر و کسب مشاوره رایگان میتوانید با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرماید.

ثبت نام طرح نخبگان

سفارش پکیج های دین و زندگی

ارتباط با مشاورین ارشد تحصیلی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *