پیشنهادات کلی برای مطالعه درس شیمی

امروز قصد  در مورد  پیشنهادات کلی برای مطالعه درس شیمی بیشتر توضیح بدهیم. درس شیمی بعد از درس زیست شناسی دومین درسی است که دانش آموزان تجربی باید برای آن وقت بگذارند. و برای دانش آموزان ریاضی بعد از درس ریاضی و فیزیک سومین درس اختصاصی محسوب می شود. دانش آموزان تجربی نباید فقط به حفظ کردن محض شیمی بپردازند و از مفاهیم آن غافل شوند. دانش آموزان ریاضی هم نباید از حفظ کردن مطالب صرفا حفظی آن پرهیز کنند. مطالعه متن کتاب به صورت خط به خط ، محل تمرین ها و پرسش های متن و شکل های آن و جدول ها؛ در مطالعه شیمی اهمیت بسیار بالایی دارد چون شیمی درس مفهومی است و نکات زیادی در نمودار ها و شکل ها و جدول ها هست که در سوالات حتما دیده می شود.

پیشنهادات کلی برای مطالعه درس شیمی

 پیشنهادات کلی برای مطالعه درس شیمی

مثل سایر دروس منبع اصلی مطالعه در شیمی خود کتاب است و بدانید چیزی خارج از این کتاب در دست شما در کنکور نمی آید و بسیاری از سوالات از جمله های متن کتاب است و بقیه آن مسئله است .مطالب حاشیه متن پاورقی ها و تمرین های داده شده همانند متن کتاب حائز اهمیت هستند. مانند دروس دیگر تست زدن شیمی باید پس از تسلط کامل بر متن کتاب صورت می گیرد. چون درس شیمی مفاهیم و نکات زیادی در متن و نمودار ها و شکل ها دارد پس از مطالعه کتاب برای ارزیابی خود و اینکه مطمئن شوید همه نکات را تشخیص داده اید حتما از یک کتاب خوب کمک آموزشی استفاده کنید تا با نوع تست ها و مسئله های درس شیمی آشنا شوید.

در هنگام مطالعه درس شیمی خلاصه برداری و نوشتن فیش برای به خاطر سپردن مطالب نکات و همچنین فرمول ها بسیار کمک می کند. خلاصه برداری برای مرور این درس لازم است زیرا در یادآوری مطالب و کوتاه شدن زمان مرور به دانش آموز کمک فراوانی می کند. توجه داشته باشید برای هر فرد خلاصه ،فیش یا فلاش کارت خودش بیشتر مورد استفاده است تا متنی که توسط فرد دیگر نوشته شده است.

پیشنهادات کلی برای مطالعه درس شیمی

توجهات کتاب شیمی 2

به علت اینکه اکثر داوطلبان به تست های این کتاب پاسخ درس می دهند به همین دلیل نزدن تست های این درس تراز را خیلی پایین می آورد. مطالب فصل 1 و 2 بسیار مهم حجیم و پراکنده است. جدا کردن مطالب مفهومی از حفظی و خلاصه کردن مطالب حفظی به صورت فیش های یادآوری ، بسیار مهم و کمک کننده است. آزمایش های داده شده در متن، واکنش های خواسته شده در آن ها و پاسخ و پرسش های مطرح شده در این آزمایشگاه ها بسیار مهم است.

توجهات کتاب شیمی 3

شیمی 3، مفهومی ترین کتاب شیمی است، پس آن را با دقت بیشتری بخوانید تا بر آن مسلط شوید. فصل اول را باید کامل مسلط بود چون پایه ی درس  شیمی محسوب می شود. از این فصل تمرین زیاد حل کنید. چون مسئله ها با تمرین ها با تمرین زیاد تثبیت می شود. مطالب حفظی و مسئله های محلول در فصل سوم اهمیت ویژه ای دارد.

توجهات کتاب شیمی پیش

برای این کتاب تمرین زیاد حل کنید . خط به خط کتاب مخصوصا تعاریف مهم هستند. از شکل ها و نمودار ها و جدول ها هر ساله چندین سوال در کنکور طرح می شود. این امر ،توجه دقیق شما را به مفاهیم طرح شده در جدول ها و شکل ها و زیر نویس ها را طلب می کند. سوال هایی به صورت نقطه چین و عمدتا از جملات کتاب درسی طرح شده است هر ساله در کنکور دیده می شود. از مفاهیم علمی ای که در تاریخچه ها آمده است و ترتیب کشف آن ها بدون جزئیات تاریخی طرح سوال می شود.

مشاور و ارتباط با دپارتمان حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکور جهت مشاوره و ارتباط با مشاورین ارشد حرف آخر میتوانند با شماره 09106620394 تماس حاصل فرمایند.

  1. مشاوره کنکوری
  2. مشاوره انگیزشی
  3. ارتباط با مشاورین ارشد
  4. تهیه محصولات کنکوری حرف اخر
  5. برنامه ریزی
  6. پشتیبانی

پیشنهادات کلی برای مطالعه درس شیمی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *