پیشنهادات کلی برای مطالعه درس ریاضی

در ادامه راهکارهای مطالعاتی برای دروس قصد داریم در این پست  راجب به پیشنهادات کلی برای مطالعه درس ریاضی صحبت کنیم.  چون درس ریاضی بخصوص برای رشته ریاضی، مباحث بسیار گسترده و مهمی را شامل می شود که بیشترین ضریب را دارد و در بالا و پایین شدن تراز خیلی موثر است. و در رشته تجربی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. کسب رتبه برتر در گروه تجربی و قبولی در گروه پزشکی نیازمند کسب درصد بالا در درس ریاضی است.

 

پیشنهادات کلی برای مطالعه درس ریاضی

 بهتر است ریاضیات را از همان اول دبیرستان کم کم و پله پله سر کلاس خوب یاد بگیرید. زیرا که ریاضی درس زنجیر وار است و وقتی سنگ بنای یک مبحث را بد بگذارید روی فهمیدن و یادگیری خیلی از موارد دیگر تاثیر جبران ناپذیری می گذارد . (قابل توجه بچه های سال اول یا دوم که می خواهند از الآن خود را برای کنکور آماده کنند.)

 

پیشنهادات کلی برای مطالعه درس ریاضی – توجه به کتاب درسی

کتب درس ریاضی بسیار مهم  هستند و این در حالی است که 99 درصد دانش آموزان ریاضی را فقط از روی جزوه و کتاب های کمک آموزشی می خوانند. برای شروع از کتاب اول دبیرستان شروع کنید (البته چون مباحث آن ساده است و اکثرا در سال های بالا تکرار شده است به حل تمرین های سخت آخر هر مبحث بپردازید). با این کار قشنگ روی قلتک می افتید و متوجه می شوید که چگونه باید با کتاب درسی ریاضی کنار بیائید و چقدر مفید است. در مرحله بعد کتاب های سنگین تر مثل: ریاضی سال دوم، آمار، حسابان، جبر و احتمال، هندسه،دیفرانسیل ،گسسته ،هندسه تحلیلی را به ترتیب زیر بخوانید.

 

پیشنهادات کلی برای مطالعه درس ریاضی – عدم حفظ فرمول

تمام متن کتاب را خط به خط  بخوانید. مثال های داخل متن را بدون نگاه کردن به جواب آن ها حل کنید ،سپس جواب خود را با جواب کتاب مقایسه کنید. تمرین های کتاب را یک به یک بدون نگاه کردن به حل المسائل حل کرده ،سپس اشکالات خود را از معلمین ] هم کلاسی ها و … بپرسید. هیچ گاه فرمول ها را حفظ نکنید، زیرا به زودی فراموش می کنید، تازه اگر هم فراموش نکنید نمی توانید در حل تست ها از آن ها استفاده کنید، چون فقط آن ها را حفظ کرده اید و نمی دانید کجا ها کاربرد دارند. وقتی مطلب را از روی کتاب خواندید و مثال ها و تمرین ها را حل کردید، باید آنقدر از آن مبحث تست بزنید تا فرمول ها و راه حل ها به همراه کاربردشان ملکه ذهنتان شوند.

 

پیشنهادات کلی برای مطالعه درس ریاضی – تست بیشتر حل کنید

به طور مثال مبحث تابع را کامل از روی کتاب خوانده اید حدود 50 تست از این مبحث را انتخاب می کنید. 25 تست اول را بدون گرفتن زمان و نگاه کردن به پاسخ های تشریحی حل کنید. یعنی دقیقا ذهن خود را درگیر سوالات نمایید و راه حل های مختلف را برای رسیدن به پاسخ درست امتحان کنید بعد از تمام شدن این 25 سوال به پاسخ تشریحی مراجعه کنید و پاسخ های خود را مقایسه کنید.

 

پیشنهادات کلی برای مطالعه درس ریاضی – تمرین و تکرار بیشتر

کنار هر کدام از سوالات که نتوانسته بودید هیچ راه حلی برای آن ها ارئه دهید علامت منفی و کنار سولاتی که کامل حل کرده اید ولی به پاسخ غلط رسیده اید علامت ضربدر و کنار سوالاتی که نصف راه حل را رفته اید ولی بالاخره هیچ کدام از گزینه ها را درنیاوردید علامت مثبت بگذارید و دست آخر سوالاتی که با راه حل درست رسیده اید هیچ علامتی نگذارید. این کار به درد دوره کردن مفید و سریع می خورد یعنی در دور دوم که شما خواستید این تست ها را دوباره بزنید ( حداقل بعد از دو هفته ) به حل تست های علامت دار می پردازید و هر کدام را که توانستید حل کنید علامت کنارش را پاک می کنید.

 

مشاوره و ارتباط با موسسه حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری برای مشاوره و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر موسسه حرف آخر و همچنین تهیه محصولات کنکوری این انتشارات از دفتر مرکزی واقع در تهران میتوانید با شماره 09106620394 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • برنامه ریزی
  • تهیه محصولات کنکوری
  • ارتباط با مشاورین ارشد حرف آخر
  • پشتیبانی

 

پیشنهادات کلی برای مطالعه درس ریاضی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *