چگونه ادبیات را 100 بزنیم؟ مهمترین درس عمومی کنکور

چطوری ادبیات را 100 بزنیم؟

داوطلبان و دانش آموزان کنکوری میپرسند چگونه ادبیات را 100 بزنیم؟ ادبیات در بین دروس عمومی بالاترین ضریب را به خودش اختصاص داده است. اما شامل 5 بخش قرابت معنایی، آرایه ادبی، زبان فارسی، لغات املاء و تاریخ ادبیات است. این ترکیب باعث شده که کسب درصد دانش آموزان در ادبیات آزمون سراسری سلیقه ای باشد. برای مثال اکثریت داوطلبان با زبان فارسی به سختی ارتباط برقرار میکنند. ضریب بالای درس ادبیات و از سوی دیگر مشکل آموزشی داوطلبان باعث شده که داوطلبان بینابین بمانند. از طرفی دانش آموزان گروه تجربی و به خصوص گروه ریاضی به سختی با دروس عمومی ارتباط برقرار میکنند. اما جبر ناشی از رقابت و کسب رتبه برتر باعث شده که نتوانند از آن چشم پوشی کنند اما کسب درصد بالا هم برای اکثریت سخت است.

 

چگونه ادبیات را 100 بزنیم؟

کسب درصد بالا درس ادبیات در آزمون سراسری تاثیر قوی و بزرگی در کسب رتبه دارد. در مباحث ادبیات، قرابت معنایی بیشترین تست(36 درصد سوالات) را به خودش اختصاص داده است. بنابراین باید در قدم اول سراغ قرابت معنایی رفت. بخش دوم که حائز اهمیت است،آرایه های ادبی است. تنوع اشعار و متون در این بخش باعث شده که داوطلب باید فنون و مهارت آرایه را یاد بگیرد تا بتواند پاسخگوی سوالات باشد. کسب مهارت در این بخش نیازمند درک کامل مباحث، تمرین و تکرار بیشتر است. داوطلبان سعی کنند در این بخش تست های زیادی را کار کنند. زبان فارسی نیز بخش مهم و ناخوشایندی است، گستردگی دستور زبان فارسی و تشابهات دستوری برای عده ای از داوطلبان کار را سخت کرده است، این بخش را باید بسیا با حوصله و همراه با تمرین و تکرار بیشتر مطالعه کرد.

 

تاریخ ادبیات و لغات املا

این دو بخش از ادبیات کاملا حفظیاتی است. اما تعداد اسامی و آثار در تاریخ ادبیات باعث سردرگمی میشود برای این کار میتوانید از روش کدینگ و کدگذاری استفاده کرد. لغات ادبیات گاها دشوار است اما ماهیت حفظ کردن لغات میتواند کمک کننده باشد.

 

ادبیات حرف آخر – چگونه ادبیات را 100 بزنیم؟

ادبیات حرف آخر به صورت مبحثی و هر مبحث به صورت جامع توسط استاد محسن منتظری تدریس شده است. روش های مفهومی و شهودی به همراه نقشه راه و کدینگ باعث شده که استاد منتظری کل ادبیات را در 40 ساعت تدریس کند و داوطلبان بتوانند با اختصاص زمان بسیار کم درصد بالای کسب کنند. در همه پکیج های ادبیات حرف آخر، کل درسنامه تدریس و بعد از ان تست های تالیفی و سراسری حل و تحلیل میشود.

ارتباط با ما

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری میتوانند جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر از موسسه حرف آخر با شماره های 09106620394 و 09100584851 تماس حاصل فرمایند.

  • مشاوره کنکوری
  • سفارش محصولات حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین ارشد
  • برنامه ریزی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *