چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟ برنامه ریزی کنکوری

چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟

چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟ سوال همیشگی و اصلی داوطلبان کنکوری است.برنامه ریزی مهمترین رکن برای موفقیت در آزمون سراسری محسوب میشود. عدم وجود این مهم باعث سردرگمی داوطلبان، تلف شدن انرژی و بی انگیزگی میشود. در واقع برنامه ریزی  راهنما و روشن کننده مسیر درست کسب رتبه در کنکور است. در همه امورات، عدم برنامه ریزی باعث خسارات جبران ناپذیری میشود و در زمینه آزمون سراسری، سرنوشت، آینده کاری و موقعیت اجتماعی داوطلبان به برنامه ریزی درست گره خورده است. بنابراین لازم است که داوطلبان و دانش آموزان کنکوری به این امر توجه ویژه داشته باشند و نکاتی که در این مقاله راجب به برنامه ریزی اشاره میشود را بکا کار ببندند.

 

چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟

آزمون سراسری فرآیندی پرچالش و استرس زاست. برحسب اهمیت این آزمون در زندگی و آینده کاری داوطلبان، خلا برنامه ریزی میتواند به صورت کلی شرکت کننده در کنکور را از ریل موفقیت دور و حذف کند. بیشترین گروه داوطلبان  از عدم وجود برنامه ریزی شاکی هستند و یکی از دلیل شکست و به حاشیه رفتن خیلی داوطلبان نبود برنامه ریزی است. چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟ چطوری دروس رو بخونیم؟ نمی دونم چگونه برنامه ریزی کنم؟ و سوالات زیادی از این قبیل، که میخواهیم به این سوالات پاسخ بدهیم.

 

گام اول برای برنامه ریزی

خودتان اقدام به برنامه ریزی کنید. معمولا خیلی از داطلبان با مراجعه به مراکز مشاوره درسی میخواهند که دیگران برای آنها امر برنامه ریزی را انجام دهند. این کار شاید در مرحله اول خوشایند و مرهمی  بر بی برنامگی داوطلب باشد اما در دراز مدت نمیتواند جوابگوی رفع بی برنامگی شما باشد. خود شما بهتر از هر مشاور دیگری روی نقاط ضعف خود اگاهی دارید و روی شرایط مطالعه، زمان، مکان مطالعه و تلاش خودتان آگاهی دارید.

 

گام دوم

شناخت ضعف های آموزشی گام نخست برای برنامه ریزی است. دانش آموزان و داوطلبان کنکوری باید لیستی از دروس و مواردی که ضعیف هستند را تهیه کنند. گاها خیلی از داوطلبان کنکور را با دروسی که نقطه قوت دارند شروع میکنند و در مواردی که ضعف آموزشی و یادگیری دارند به زمان های دیگر و نهایت به اواخر دوره کنکور موکول میکنند. برای موفقیت در کنکور باید ضعف آموزشی خود را بشناسید و سپس براساس آن برنامه ریزی کنید. سعی کنید با این کار اول با ترس و شکست هایتان مواجه شوید.

 

گام سوم

برای پیشبرد آموزش و یادگیری، لازمه که زمان کافی به این امر اختصاص داده شود. بعد از شناسایی ضعف های آموزشی، برحسب تعداد کتب و دروس زمان لازم اختصاص داده شود. چون مطالعه در زمان کم دارای راندمان بسیار کم است و این امر باعث ایجاد استرس در داوطلبان به دلیل عدم اتمام به موقع مباحث میشود.

 

گام چهارم

برای دروسی که ضعف آموزشی دارید فورا زمان تست زدن اختصاص ندهید. سعی کنید با پشتکار و حوصله بر مشکلات درسی غلبه و سپس مرحله تست زدن را شروع کنید. گروهی از داوطلبان بعد از مطالعه مباحث، برای محک زدن اطلاعات خود اقدام به تست زدن میکنند. این امر به دلیل عدم تسلط کافی روی مباحث، باعث نا امید و کاهش انگیزه داوطلب میشود.

 

گام پنجم

لازمه اجرا کردن هر برنامه ریزی، داشتن پشتکار است. اگر توسط خود شما و یا سایرین به بهترین نحو ممکن هم برنامه ریزی انجام گرفته باشد، عدم وجود پشتکار باعث اجرا نشدن و عدم پیشرفت شما میشود. بنابراین داشتن برنامه ریزی بدون وجود نیروی محرکه قوی(پشتکار و تلاش) برای موفقیت کافی نیست.

ارتباط با ما

برای مشاوره رایگان میتوانید با شماره های 09106620394 و 09100584851 تماس حاصل فرماید و از تجارب مشاورین رتبه برتر ما نیز استفاده کنید.

  • سفارش محصولات حرف آخر
  • ارتباط با رتبه برترها
  • پشتیبانی

 

  1. مفاهیم شیمی دهم حرف اخر
  2. مسائل شیمی حرف اخر
  3. فیزیک دهم حرف اخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *