چطور شیمی را بخوانیم – شیمی کنکور را 100 بزنید – شیمی حرف آخر

چطور شیمی را بخوانیم

چطور شیمی را بخوانیم سوال قریب به اکثریت داوطلبان آزمون سراسری است. درس شیمی برای دو گروه آزمایشی تجربی و ریاضی دارای اهمیت زیادی است. تقسیم بندی شیمی به دو بخش مفاهیم و مسایل باعث شده که داوطلبان نتوانند درصد بالای در این درس بخصوص در بخش مسایل شیمی کسب کنند.  درس شیمی برای زیر گروه اول تجربی دارای ضریب 9 و برای زیرگروه 2 نیز دارای ضریب 12 میباشد. و در گروه ریاضی نیز برای زیر گروه دوم مانند مهندسی نفت دارای ضریب 9 است. ضرایب شیمی بیانگر اهمیت فوق العاده این درس در آزمون سراسری است.

 

چطور شیمی را بخوانیم

درس شیمی را میتوان به سه بخش حفظیاتی، مفهومی و مسائل تقسیم  بندی کرد. بخش حفظیات شامل  نظریه ها، خواص عناصر، رنگ بعضی مواد، مواد خاص و … که جنبه حفظی دارند. مباحث مفهومی و تحلیلی مانند آرایش الکترونی،  واکنش های تجزیه، ترکیبی، سوختن، نحوه پر شدن اوربیتال و … صرفا جنبه حفظیاتی ندارند و به صورت مفهومی و تحلیلی طرح میشود. بخش حل کردنی یا محاسباتی مانند استوکیومتری،ترمودینامیک، سنتیک، تعادل، اسید و باز و …پای ثابت سوالات بخش مسائل شیمی هستند. این بخش هر ساله در آزمون سراسری 40 الی 45 درصد سوالات شیمی را به خود اختصاص میدهد و مشکل اساسی داوطلبان در بخش مسائل میباشد.

 

مسائل شیمی

همانگونه که اشاره کردیم داوطلبان کنکوری ارتباط خوبی با بخش مسائل شیمی ندارند و به همین جهت بیشتر روی بخش مفاهیم سرمایه گذاری میکنند. در روش های معمول و سنتی که هنوز در خیلی از مدارس هنوز پرباجاست دانش آموزان مجبور به حفظ کردن فرمولهای متعدد هستند و این امر کار را دشوار کرده است. دکتر شیروانی مدرس شیمی موسسه حرف آخر توانسته که مسائل شیمی حرف آخر را با سه الگوی کوتاه به صورت مفهومی و به صورت پیوسته تدریس کند. درک مفهومی این بخش کمک میکند تا یادگیری بسیار سریع اتفاق بیفتد و از سوی نیز آسان تر بتوان تست زد. یادگیری مفهومی با حل تست ها، به ویژه تست سراسری کمک زیادی به تثبیت و تسلط مطالب میکند. لذت یادگیری بخش مسائل شیمی این است که بعد از یادگیری، نیازی به مرور نیست و میتوان با حل تست مرور و جنعبندی را انجام داد.

 

 

کسب درصد بالا در شیمی

کسب درصد بالا در همه دروس کنکوری از جمله شیمی چند فاکتور اساسی را میطلبد. خواستن داوطلب و تلاش برای یادگیری پایه دستیابی به این موفقیت است. عدم پشتکار آفت بزرگی است که خیلی از کنکوری ها با آن مواجه هستند. بی شک یادگیری و آموزش نیازمند تلاش و پشتکار است و اختصاص حداقل زمان برای یادگیری اشتباه بزرگ است. بنابراین در قدم اول در مطالعه مستمر و پیگیر باشید. استفاده از منابع دسته اول گام دومی است که میتواند شما را به موفقیت نزدیکتر کنند. حرف آخر این کار را برای کنکوری ها با تهیه منابع فوق العاده عالی ساده و آسان کرده است. آموزش مفهومی و شهودی با روش های جدید آموزشی راهکار حرف آخر برای تسلط بر آزمون سراسری است. برنامه ریزی گام سوم برای شکست غول کنکور است. برنامه مدون با توجه به نقاط قوت و ضعف هدایتگر انرژی و انگیزه شما برای پیروزی است.

 

 

چطور شیمی را بخوانیم – شیمی حرف آخر

دکتر شیروانی مدرس بی نظیر شیمی کشور، با سبک جدید در تدریس شیمی، راهکارهای یادگیری جذاب و ساده را در اختیار داوطلبان قرار داده است. مهمترین نقطه قوت شیمی حرف آخر، ارائه راهکارهای کوتاه محاسباتی برای بخش مسائل شیمی است. این روش ها کاملا مفهومی است و نیازی به حفظ کردن مطالب نیست. زمان تدریس کم و تسلط روی مباحث در کمترین زمان، یکی دیگر از ویژگی های قوی شیمی دکتر شیروانی است. با اختصاص حداکثر 70 ساعت از زمان خود میتوان بر مباحث تسلط پیدا کرد و زمان مازاد را صرف تست و سایر دروس کرد. بی دلیل نیست که رتبه برترهای حرف آخر، شیمی دکتر شیروانی را لقمه آماده میدانند.

 

ارتباط با ما

برای کسب مشاوره رایگان و دریافت محصولات حرف آخر میتوانید با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرماید.

مشاوره رایگان

پشتیبانی آموزشی

برنامه ریزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *