کنکور تجربی (کسب رتبه برتر تجربی)

امروزه تب و تاب کنکور تجربی (کسب رتبه برتر تجربی) به دلیل اهمیت گرایش های پزشکی و پیرا پزشکی از یک سو، و عدم اشتغال در سایر رشته های دیگر، بسیار بالا گرفته است. به طوری که در کنکور سراسری 97 تقریب به 700 هزار نفر شرکت کننده برای گروه تجربی ثبت نام کرده بودند که این رقم در کنکور کشور بی سابقه است.

همه دانش آموزان و داوطلبان کنکور این روزها درگیر مطالعه برای کنکور 98 هستند. داوطلبان نظام قدیم که برای بار دوم و سوم میخواهند کنکور را تجربی کنند کم کم دارند شروع میکند و دانش آموزان دوره نظام جدید نیز کم تا بیش شروع کرده اند و با شروع مهر ماه به ناچار قسمتی از وقت خود را به مدرسه و سال دوازدهم اختصاص میدهند. که این مر بی شک برای خیلی از دانش آموزان سال دوازدهم که کمتر سال دهم و یازدهم را مطالعه و مرور کرده اند باعث ایجاد استرس و اضطراب شده است. قصد داریم به صورت کلی نکات مهم و مفید برای مرور و مطالعه کنکور تجربی(کسب رتبه برتر تجربی) را خدمت شما دوستان کنکوری توضیح بدهیم.

 

کنکور تجربی (کسب رتبه برتر تجربی)

کنکور تجربی (کسب رتبه برتر تجربی)

 

روی سخن ما با سه دسته از شرکت کننده های کنکور تجربی(کسب رتبه برتر تجربی) است که برای هر کدام از این دوستان توضیح خواهیم داد که چه استراتژیکی را باید برای خواندن و مطالعه کنکور در پیش بگیرند تا بتوانند گام اساسی برای کسب رتبه برتر کسب کنند.

 

دسته اول از شرکت کنندگان کنکور تجربی (کسب رتبه برتر تجربی)

 

خیلی از دانش آموزان پایه دهم و یازدهم کنکور 99 و کنکور 1400 را میخواهند تجربه کنند و در این تور نومنت به رقابت بپردازند. تجربه رتبه های گروه تجربی حکایت از این دارد که رتبه برتر شدن با یکسال بدست نمی آید و  برتر شدن و قبولی در رشته پزشکی مرهوم چشم انداز، برنامه و تلاش از سال اول دبیرستان است. خیلی از داوطلبان کنکور همه تلاش و مطالعه را به سال آخر موکول میکنند که متاسفانه نتیجه عالی در پی ندارد. بنابراین دوستان سال دهمی و یازدهمی از الان زمان را غنیمت بشمارید به صورت اصولی، اساسی و درست مطالعه و خواندن برای کنکور تجربی(کسب رتبه برتر تجربی) را شروع کنید و تلاشتان بی وقفه باشد.

 

دسته دوم کنکور تجربی (کسب رتبه برتر تجربی)

 

دسته ای از داوطلبان کنکور 98 دانش آموزان سال دوازدهم دوره نظام جدید هستند که میخواهند برای اولین بار کنکور 98 را تجربه کنند. اگر دوستانی که از تیرماه و سال گذشته کنکور و مطالعه را شروع کرده اند به وقفه به تلاششان ادامه بدهند. چون وقفه در مطالعه آفت کنکور و قبولی محسوب میشود برای این دسته از دوستان چند پیشنهاد داریم که بهشان کمک میکند مدیریت زمان را در دست بگیرند و بتوانند نتیجه بهتری را کسب کنند.

  1. سعی کنید  مام مباحث سال دوازدهم را تا حد ممکن سرکلاس یاد بگیرید تا مجبور نباشید زمان مطالعه زیادی در منزل به آن اختصاص بدهید.
  2. نکات مهم و کنکوری را به صورت خلاصه و به صورت کلید واژه سر کلاس از دروس استخراج و یاداشت کنید.
  3. در زمان حضور در منزل زمانی را برای مرور و مطالعه سال دوازدهم اختصاص بدهید سعی کنید هر روز همه مباحث را مرور کنید تا مطالب به صورت تلنبار شده برای شب امتحان و پایان سال باقی نماند.
  4. دروس سال دهم و یازدهم را با تاکید روی دروسی که ضعیف هستید مطالعه کنید. هیچ بحث و درسی را از برنامه حذف نکنید و اول با ترس ها و ضعف هایتان مواجه شوید.

 

دسته سوم کنکور تجربی (کسب رتبه برتر تجربی)

دسته سوم کنکور تجربی (کسب رتبه برتر تجربی) دوستان نطام قدیم هستند که به دلایل مختلفی قصد کنکور مجدد را دارند. برای این دوستان پیشنهاد میکنیم که هیج درسی را از برنامه حذف نکنند چون با کاهش میانگین درصد ها و عدم کسب رتبه مناسب میشود. تاکید اصلی روی دروس باشد که ضعیف هستید و سعی کنید تا هر مبحثی را یاد نگرفته اید بحث جدید را شروع نکنید. درو کردن سریع دروس دستاورد خوبی ندارد و نهایتا مجبور خواهید شود مرور بیشتر اختصاص بدهید ولی یکبار عمیق و مفهومی مطالعه کنید مشکلی دیگر باقی نخواهد ماند. 

 

نکته اساسی که برای هر سه دسته از دانش آموزان و داوطلبان مشترک است بحث تست و  شرکت در آزمونهاست. دوستان کنکوری عزیز صرف نوشتن اسم و شرکت در آزمون های آزمایشی باعث کسب رتبه نمیشود. برای تست زدن عجله نداشته باشید. در گام اول آموزش را تکمیل کنید بعد سراغ تست زدن بروید. عجله برای این امر متاسفانه نتیجه منفی دارد. بدون آمادگی لازم تست زدن و شرکت در آزمون های آزمایشی مرهم موقت برای ضعف های شماست و فاقد هر گونه تاثیر مثبت است.

 

مشاوره کنکور- دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکور 98، کنکور 99 و کنکور 1400 برای دریافت مشاوره رایگان زیر نظر دپارتمان رتبه برتر حرف آخر و تهیه پکیج های کنکوری حرف آخر می توانید با شماره 09106620394 تماس حاصل فرماید.

  1. مشاوره کنکوری
  2. مشاوره انگیزشی
  3. برنامه ریزی حرفه ای
  4. جزوات رتبه برترهای حرف آخر
  5. ارتباط با مشاورین ارشد حرف آخر
  6. پشتیبانی

کنکور تجربی (کسب رتبه برتر تجربی)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *