کنکور سراسری – شرایط لازم –

کنکور سراسری – شرایط لازم – در واقع امتحانی است برای ورود به دانشگاه، داوطلب کنکور با امتحانات مدارس آشنایی دارد و سال ها امتحانات مدرسه را تجربه کرده است و با شرایط آن آشنا ست. ولی کنکور وضعیت جدیدی را به وجود می آورد ؛همانند کسی که از رودخانه به دریا می رود. آب رودخانه آرام است و طی کردن آن طولی نمیکشد ولی دریا گاه آرام است و گاه موج دارد و طی کردن آن طولانی است پس در امتحانات مدرسه، رودخانه را با قایق طی می کنیم و قایقران هستیم ولی در کنکور سراسری باید دریا را با کشتی طی کنیم و دریا نورد باشیم.

 

کنکور سراسری – شرایط لازم 

برای موفقیت در کنکور تنها درس خواندن کافی نیست و باید مهارت های موفقیت در کنکور به طور کامل مسلط باشید. تعدادی از تفاوت هایی که کنکور سراسری با امتحانات مدرسه دارد و شما باید آن ها را بدانید و خود را برای شرایط جدید آماده کنید را بیان می کنیم.

 

1- حجم زیاد مباحث و منابع

در طی سال های اول تا سوم دبیرستان، دانش آموزان هرسال 8 تا 12 کتاب مربوط به همان مقطع را مطالعه می کنند که مدت زمان یکسال برای اینکار زمان قابل توجهی است؛ اما در سال کنکور، داوطلب علوم انسانی بیش از 23 کتاب و داوطلب علوم تجربی یا ریاضی فیزیک بیش از 24 کتاب را طی یک سال مطالعه می کند و این موضوع سبب می شود حجم درس ها و مبحث های مورد نیاز برای مطالعه افزایش قابل توجهی داشته باشد و این اولین تفاوت کنکور با امتحانات است. تفاوت و افزایش حجم کتاب ها برای کنکور سراسری، اولین دلیل افزایش ساعت مطالعه در این مقطع است.

2- تداخل مطالب

در طی سال های قبل چون حجم دروس محدود بوده، برای تثبیت مطالب در حافظه و تداعی آن ها مشکلی پیش نمی آید. ولی در پیش دانشگاهی و در سال کنکور به علت حجم زیاد مطالب مورد مطالعه، احتمال تداخل بین مطالب و اختلال در تداعی آن ها وجود دارد که این امر لزوم توجه به مرور های به موقع و برنامه ریزی صحیح را نشان می دهد.

 

3- اهمیت سرعت انتقال و کامل بودن پاسخ

در طی سال ها قبل در امتحانات تشریحی سرعت انتقال اهمیت زیادی نداشت و در جلسه امتحان برای حدود 15 سوال زمانی حدودی 1.5 ساعت وجود داشت، ولی در جلسه کنکور برای بیش از 250 تست (برای اکثر رشته ها ) حدود 4 ساعت زمان وجود دارد که زمان بسیار محدودی است و در صورت نبود سرعت بالا در تست زنی داوطلب قطعا به بخش عمده ای از تست ها نخواهد رسید، حتی اگر پاسخ آن ها را بداند. اگر در امتحانات مدرسه فقط به بخشی از سوال پاسخ دهید یا راه درست بروید ولی در اواسط راه اشتباه کنید. بهرحال بخشی از نمره را دریافت می کنید، مگر چطور بشود و چه نوشته باشید که دبیر مربوطه نتواند به شما نمره دهد اما در کنکور سراسری پاسخ شما یا درست است که نمره میگیرید یا غلط است که نمره نمیگیرید.

 

4- پاسخ غلط و رقابت

در کنکور به پاسخ های اشتباه شما نمره منفی تعلق میگیرد. در حالی که در امتحانات مدرسه نمره منفی در کار نیست. این تفاوت باعث می شود که دامنه شانس و تصادف بسیار محدود شود و شما برای هر علامتی که در پاسخ نامه می زنید ارزش بیشتری قائل می شوید. کنکور یک آزمون رقابتی است. در کنکور هر نفر فقط یک رتبه خواهد داشت این موضوع سبب می شود تا میزان موفقیت ؛ بستگی به کیفیت ، کمیت و زمان شروع مطالعه باشد. به زبان ساده تر هر داوطلبی که زود تر و بهتر و بیشتر مطالعه کند؛ موفقیت بیشتری کسب خواهد کرد. بنابراین برای کنکور سراسری – شرایط لازم – را باید مهیا کنید

 مشاوره کنکوری و تهیه پکیج موسسه حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکور برای مشاوره رایگان و تهیه بسته های کنکوری موسسه حرف آخر از دفتر مرکزی این انتشارات در تهران می توانند با شماره 09106620394 تماس حاصل فرمایند.

  1. مشاوره کنکوری
  2. مشاوره انگیزشی
  3. تهیه محصولات کنکوری
  4. ارتباط با مشاورین ارشد
  5. برنامه ریزی
  6. پشتیبانی

کنکور سراسری - شرایط لازم -

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *