پیشنهادات کلی برای مطالعه درس فیزیک

 در ادامه مقالات قبلی پیشنهادات کلی برای مطالعه درس فیزیک را میخواهیم توضیح بدهیم که باید به چه نکاتی در درس فیزیک توجه شود. درس فیزیک برای هر دو رشته ریاضی و تجربی دارای اهمیت است و کسب درصد بالا در این درس میتواند تاثیر زیادی در کسب رتبه داشته باشد. در گروه تجربی متاسفانه داوطلبان کنکور ارتباط خوبی با فیزیک ندارند و همین عامل باعث میشود که علیرغم تلاش زیاد به دلیل کسب درصد پایین در درس فیزیک نتوانند رتبه مناسب کسب کنند.

 

پیشنهادات کلی برای مطالعه درس فیزیک

 برای مطالعه درس فیزیک که مفاهیم زیاد و بخش های متنوع دارد و واحد درسی سنگینی است و ضریب بالایی در کنکور دارد برای صرفه جویی در وقت و جلوگیری از دوباره کاری با توجه به آنکه بسیاری از مفاهیم کتاب های سال های بالاتر تکرار و کامل شده است بهترین روش پیشنهادی آن است که مطالب 9 بخش آن را از پایه تا کنکور یک جا مطالعه کنید (چون ممکن است بعضی بخش ها مثلا در کتاب فیزیک 2 آمده باشد و همان فصل کامل تر آن در کتاب پیش آمده باشد شما می توانید بعد از خواندن آن مبحث در این بخش های مشابه تمام کنید ). درس فیزیک همان طور که می دانید درسی در رابطه تنگاتنک از مسئله است و به هیچ عنوان فقط با حفظ کردن فرمول و خواندن سوال ها نمیتوانید موفق باشد و حتما باید تعداد زیادی مسئله حل کنید.

 

پیشنهادات کلی برای مطالعه درس فیزیک – منبع آموزشی مناسب

داشتن یک منبع آموزشی در درس فیزیک به شما کمک میکند بعد از خواندن مباحث به تست زنی بپردازید و با گونه های مختلف سوال در کنکور آشنا شوید. پس از آنکه تست های با تعداد کافی را بررسی کردید نکاتی که یادگرفته اید یادداشت کنید و حتما خلاصه تهیه کنید این خلاصه حتما در زمان مرور دوباره درس و همچنین زمان جمع بندی دروس به درد شما میخورد پس دوراندیش باشید و اینکار را حتما انجام دهید اگرچه برای بار اول مطالعه وقتی خلاصه نویسی میکنید وقت بیشتری میگذارید ولی برای مرور خیلی در وقت شما صرفه جویی می شود و در زمان سود می کنید.

 

توجهات کتاب فیزیک 1

مباحث این کتاب به جز فصل نور در کتاب های سال بعد به طور کامل تری ارائه شده است، نیاز به وقت گذاری زیادی ندارند. بخش نور و شکست دارای اهمیت زیادی در کنکور است. تست های کنکور در این بخش کمی سخت می باشد لذا به علت عدم تکرار این مبحث در سال های بعد به آن توجه کافی نمائید و هرگز آن را به علت سختی حذف نکنید.

 

توجهات فیزیک 2

فصل های اندازه گیری و حرکت شناسی و دینامیک در کتاب فیزیک پیش مرور می شود. در فصل حرکت شناسی حرکت در یک بعد همیشه در کنور سوال می آید یکی از روش های حل سوال در این فصل استفاده از نمودار ها و تجزیه تحلیل آن ها ست. دینامیک یک از مهمترین فصل ها در کنکور است که سوال های زیادی از آن در کنکور می آید. فصل کار و انرژی به علت عدم تکرار در سال های بعد باید به آن توجه کرد. بخش های ویژگی های ماده و گرما، مقدمه درس ترمودینامیک فیزیک 3 هستند بحث فشار با توجه به نوع تست های این بخش نیاز به دقت بیشتری دارد و باید متن این فصل ها نیز از کتاب درسی حتما مورد مطالعه قرار گیرد. به دلیل حجم زیاد مطالب این کتاب، برای فراگیری و مرور آن به زمان کافی نیازمند هستید.

 

توجهات کتاب فیزیک 3

تمام مباحث این کتاب دارای اهمیت زیادی است و در سوالات کنکور سهم بالایی دارد. مباحث ترمودینامیک دارای مفاهیم عمقی است همانطور که گفته شد بنابراین برای درک آن ها باید توجه کافی شود. مباحث الکتریسته ساکن و خازن و الکتریسیته از فصل های متنوع است و نیاز به زمان کافی برای حل مسائل آن و همه مطالب گوناگون آن دارید.

 

توجهات کتاب فیزیک پیش

حدود 50% تست های کنکور از درس فیزیک پیش طراحی می شود. نکته ای که در درس فیزیک باید به آن توجه کنید مفاهیمی که به غیر از مسئله در کنکور می آید و می تواند به شما در کسب تراز بالا تر کمک کند.

 

مشاوره و تهیه  محصولات کنکوری حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان کنکور نظام جدید و نظام قدیم میتوانند جهت مشاوره کنکوری و تهیه محصولات حرف آخر با شماره 09106620394 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • ارتباط با مشاورین ارشد

  • تهیه محصولات کنکوری حرف آخر

  • برنامه ریزی

  • پشتیبانی

 

پیشنهادات کلی برای مطالعه درس فیزیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *