مقالات

درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی

درصد لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی

درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی ازجمله مسائلی است که اکثر داوطلبان پرسش‌های فراوانی دراین‌باره دارند. همواره در پی پاسخی هستند تا به‌واسطه آن بتوانند عملکرد خود را برای شرکت در کنکور مدیریت کنند. مثلاً درصد دروس عمومی و اختصاصی و میانگین آن‌ها برای کسب رتبه زیر هزار چقدر است و با این رتبه امکان قبولی در چه دانشگاه‌هایی وجود دارد؟  آیا می‌توان با این رتبه در رشته‌های شاخه پزشکی قبول شد؟

بر این اساس طی بررسی کارنامه افرادی که رتبه‌های آن‌ها زیر 1000 بوده به نتایجی دست‌یافته‌ایم که با ارائه آن‌ها متقاضیان گرامی می‌توان برای حضور در رشته موردعلاقه خود، تلاش کنند.پیش از هر چیز بد نیست بدانید که برخورداری از یک برنامه درست، عامل مهم واصلی افراد دارای رتبه زیر 1000، دررسیدن به اهداف موردنظرشان است. درواقع آن‌ها، قبل از توجه به درصد موردنیاز برای کسب رتبه ایدئال، به فکر راهکاری برای قرار گرفتن در مسیر درست هستند. به همین دلیل با در اختیار داشتن یک پلان مشخص و دریافت مشاوره صحیح، عملکرد موفقی در دستیابی به اهداف خوددارند.

به‌طور حتم فشار درس و استرسی که قبل از کنکور بر داوطلب تحمیل می‌شود، به‌اندازه‌ای سنگین است که ممکن است گاهأ موجب ترس از شکست و حتی پشیمانی گردد. اما با بهره‌گیری از تجربیات افراد موفق، قطعاً به این مسیر دلگرم شده و متوجه می‌شوند که کسب رتبه زیر 1000 کنکور تجربی، چندان دور از انتظار و نخواهد بود. بنابراین با امید به اینکه شما نیز یکی از افراد موفق در کنکور پیش رو باشید در ادامه برای اطلاع از درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی اطلاعاتی را ارائه خواهیم کرد.

درصد لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی

درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی

همان‌طور که می‌دانید دو رتبه برای هر داوطلب در کارنامه کنکور سراسری وجود دارد.  یکی از آن‌ها مربوط به رتبه داوطلب در سهمیه و دیگری، رتبه کشوری است. معمولاً رتبه سهمیه در انتخاب رشته دانشگاه‌ها، حائز اهمیت بوده و معیار پذیرش دانشجو در رشته مربوطه خواهد بود. اما رتبه کشوری بیشتر جهت انتخاب رشته در دانشگاه آزاد مطرح می‌گردد. درواقع رتبه کشوری بیانگر وضعیت شما در مقایسه با سایر داوطلبان از سراسر کشور بوده و نسبت شما را در گروه آزمایشی به‌کل داوطلبان کشور نشان می‌دهد. به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که رتبه کشوری شما در کارنامه، 1000 باشد، به معنای آن است که نسبت به 499 هزار داوطلب دیگر از سطح کشور، رتبه بهتری دارید.

 

اما درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی کشوری در دروس مختلف به شرح زیر می‌باشد :
• درصد زبان و ادبیات فارسی برای رتبه زیر هزار کنکور تجربی باید بیشتر از 64 باشد.
• حداقل درصد درس عربی برای کسب رتبه زیر هزار 68 است.
• درس معارف اسلامی برای رتبه زیر هزار تجربی دارای درصد 73 است.
• زبان انگلیسی برای رتبه‌های برتر کنکور تجربی باید 67 درصد باشد.
• درس زمین‌شناسی برای رتبه هزار تجربی 11 درصد است.
• زیست‌شناسی 87 درصد است.
• درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی و در درس ریاضی 85 است.
• درصد درس فیزیک 89 درصد می‌باشد.
• درصد درس شیمی 76 درصد است.
بر همین اساس برای کسب رتبه زیر هزار در کنکور تجربی، می‌بایست میانگین درصد دروس عمومی 70 و درصد دروس اختصاصی 82 باشند.

درصد لازم برای رتبه هزار سهمیه منطقه یک کنکور تجربی

رقابت جهت قبولی در سهمیه منطقه یک کنکور تجربی میان چیزی در حدود 105 هزار نفر داوطلب صورت می‌گیرد. برای کسب رتبه زیر هزار در این سهمیه، شما بایستی برتر از 104 هزار داوطلب دیگر باشید. این در حالی است که تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری کل کشور حدود 5 برابر داوطلبان سهمیه منطقه یک بوده و به‌این‌ترتیب، داوطلبی که موفق به کسب رتبه هزار در این سهمیه شود، دارای رتبه کشوری 5 هزار خواهد بود. با این توضیحات، درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی جهت قبولی در سهمیه منطقه یک، به شرح زیر می‌باشد :

• درصد زبان و ادبیات فارسی برای کسب رتبه هزار سهمیه منطقه یک کنکور تجربی 68 است.
• سهم درس عربی برای رتبه هزار این سهمیه در کنکور تجربی 54 درصد می‌باشد.
• درصد فرهنگ و معارف اسلامی نیز 83 است.
• زبان انگلیسی دارای 55 درصد سهم در کسب رتبه زیر هزار برای کنکور تجربی می‌باشد.
• درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی در درس زمین‌شناسی 47 است.
• زیست‌شناسی دارای 62 درصد می‌باشد.
• درس ریاضی از 68 درصد در کسب رتبه لازم برای این سهمیه برخوردار است.
• فیزیک دارای 46 درصد می‌باشد.
• درصد درس شیمی برای کنکور تجربی و سهمیه منطقه یک 73 است.
با این حساب، می‌توان میانگین درصد دروس عمومی برای کسب رتبه زیر هزار در سهمیه منطقه یک کنکور تجربی را 66 و دروس اختصاصی را 63 دانست.

درصد لازم برای رتبه هزار سهمیه منطقه دو

حدود نیمی از تعداد داوطلبان کل کشور در کنکور تجربی را متقاضیان سهمیه منطقه دو تشکیل می‌دهند.  تعداد آن‌ها به 220 هزار داوطلب می‌رسد. بنابراین بدیهی است که اگر در تلاش برای کسب رتبه زیر 1000 برای سهمیه منطقه دو کنکور تجربی هستید، می‌بایست رتبه خود را از میان نزدیک به 219 هزار داوطلب ارتقا داده تا بتوانید رتبه 1000 این سهمیه را کسب نمائید. در این صورت، رتبه کشوری داوطلب حدود 3 هزار می‌شود.درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی برای قبولی در سهمیه منطقه دو کنکور، به شرح زیر خواهد بود.

• درصد زبان و ادبیات فارسی برای رتبه زیر هزار تجربی در سهمیه منطقه دو 68 است.
• درس زبان عربی از درصد 78 برای کسب رتبه زیر هزار برخوردار می‌باشد.
• درصد موردنیاز برای رتبه هزار تجربی سهمیه دو در درس فرهنگ و معارف اسلامی 63 است.
• زبان انگلیسی نیازمند درصد 82 برای کسب رتبه زیر هزار این سهمیه می‌باشد.
• درصد درس زمین‌شناسی 0 است.
• سهم زیست‌شناسی در کسب درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی سهمیه منطقه دو 56 درصد است.
• ریاضی دارای 70 درصد می‌باشد.
• درس فیزیک از 59 درصد برخوردار است.
• درس شیمی برای کسب رتبه زیر هزار تجربی این سهمیه 61 است.
بنابراین دروس عمومی نیازمند میانگین 72 درصد و دروس اختصاصی میانگین 61 درصد برای به دست آوردن رتبه 1000 سهمیه منطقه دو کنکور تجربی می‌باشند.

درصد لازم برای کسب رتبه هزار سهمیه منطقه سه

اما سهمیه منطقه سه کنکور تجربی با بیش از 250 هزار داوطلب را می‌توان یکی از سهمیه‌هایی دانست که دارای تعداد داوطلبان بیشتر و تقریباً سه برابر است. به همین دلیل رقابت در این سهمیه برای قبولی در برخی رشته‌ها و دانشگاه‌های مطرح و پرطرفدار، بیشتر می‌باشد. بنابراین ضروری است که داوطلبان برای پذیرش در رشته‌های مشابه در سایر سهمیه‌ها، تلاش بیشتری به خرج دهند تا با کسب رتبه بهتر از میان حدود 250 هزار نفر، در این رقابت پیروز شوند. به‌این‌ترتیب درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی جهت سهمیه منطقه سه، به این صورت خواهد بود:

• حداقل درصد زبان و ادبیات فارسی برای رشته‌های سهمیه منطقه سه کنکور تجربی و رتبه زیر هزار، 68 می‌باشد.
• درصد درس عربی برای کسب رتبه زیر هزار سهمیه منطقه سه کنکور تجربی 78 است.
• فرهنگ و معارف اسلامی دارای درصد 63 برای کسب رتبه برتر کنکور تجربی سهمیه مذکور است.
• درس زبان انگلیسی نیازمند کسب درصد 82 می‌باشد.
• درصد زمین‌شناسی همانند سهمیه منطقه دو کنکور تجربی 0 است.
• زیست‌شناسی جهت کسب درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی نیازمند درصد 56 می‌باشد.
• درصد ریاضی برای رتبه زیر هزار سهمیه منطقه سه کنکور تجربی 70 است.
• درصد فیزیک 59 می‌باشد.
• درس شیمی نیز نیازمند 61 درصد برای کسب رتبه لازم در این سهمیه خواهد بود.
به این صورت میانگین درصد موردنیاز جهت کسب سهمیه منطقه سه کنکور تجربی در دروس عمومی 72 و برای دروس اختصاصی 61 درصد می‌باشد.

ابزارهای لازم جهت کسب رتبه زیر 1000 تجربی

وجود برخی شرایط و ابزارها جهت کسب درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی از اقدامات ضروری داوطلبان به‌حساب می‌آید که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم داشت

داشتن یک برنامه‌ریزی اصولی

با توجه به رقابت سخت و نفس‌گیری که برای قبولی در آزمون سراسری و تحصیل در رشته‌های پرطرفدار وجود دارد، فرصتی برای آزمون‌وخطا باقی نمی‌ماند و داوطلبی که تمام آینده خود را در کنکور و قبولی تصور می‌کند، بایستی تمام تلاش خود را صرف آمادگی کامل در تمام دروس و ایجاد یک برنامه استاندارد، اصولی و همه‌جانبه نماید.

اگرچه تهیه و تنظیم این برنامه، یک امر تخصصی و زمان‌بر است. اما به‌رغم تجربه کم و بی‌اطلاعی داوطلب، این امکان هست که براساس شناخت کلی از خود و شرایط زندگی، همچنین میزان توانایی و تسلطی که بر هریک از دروس کنکور دارد، یک برنامه کاربردی را طراحی و استفاده نماید. چراکه بدون تردید، وجود یک برنامه مدون، مسیر رسیدن به اهداف و رشته موردعلاقه را ساده می‌کند. البته استفاده از راهنمایی و تجربه یک مشاور نیز در برنامه‌ریزی بهتر داوطلب جهت مطالعه دروس، مؤثر و راهگشا خواهد بود.
بنابراین برای کسب درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی به‌هیچ‌عنوان از برنامه‌ریزی غافل نشوید.  سعی کنید روش مطالعه اصولی هر درس، نحوه تست‌زنی و مواردی که موفقیت و پیشرفت شما درگرو یادگیری آن است را به‌خوبی فرابگیرید.

درصد لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی

استفاده از منابع باکیفیت

همه داوطلبان در هر سطح علمی، نیازمند یک سری منابع و کتب جهت مطالعه دروس کنکور می‌باشند. امروزه انواع مختلفی از کتاب‌های کمک‌آموزشی در اختیار داوطلبان قرار دارد. اما نکته حائز اهمیت، انتخاب منابعی است که از کیفیت لازم برخوردار باشند. به‌طوری‌که با استفاده از آن‌ها، نیاز متقاضی برای رفع اشکالات خود در درس موردنظر، کاملاً برطرف شود.

این منابع اساسأ دارای محتوای مفیدی هستند که کاملاً مرتبط و متناسب با سؤالات کنکور سالهای قبل بوده و به تست‌های مهم اشاره دارند. دقت کنید که با خرید چندین منبع و کتاب برای هر درس، تنها تمرکز خود را ازدست‌داده و در یادگیری مطالب دچار سردرگمی می‌شوید. بنابراین بهتر است تنها به یک کتاب کمک‌درسی اکتفا نمائید. البته از میان تمام کتب آموزشی کنکور، اصلی‌ترین و بهترین منبع، همان کتاب درسی است. اما با توجه به برخی ابهامات در توضیح مباحثی خاص، همواره بر ضرورت وجود یک درس‌نامه یا منبع باکیفیت توصیه می‌شود.

تست‌زنی بی‌وقفه

یکی از عوامل مؤثر در کسب درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی توسط داوطلب کنکور، تبحر در تست‌زنی و سرعت‌بالای درک سؤالات آزمون و تصمیم‌گیری برای انتخاب گزینه صحیح است. درواقع به همان اندازه که وجود کتاب‌های کمک‌آموزشی در تقویت سطح مطالعاتی داوطلب مؤثر می‌باشد، تمرین تست‌زنی پس از خواندن هر درس و استفاده از تست‌های کنکور سراسری نیز، ضرورتی بسیار مهم محسوب می‌شود که هر داوطلب باید توجه ویژه‌ای را صرف آن نماید.

شرکت در آزمون‌های آزمایشی

درصورتی‌که قصد دارید برای شرکت در کنکور از آمادگی صددرصدی و کامل برخوردار باشید، شرکت در آزمون‌های آزمایشی را نیز در برنامه خود قرار داده و این فرصت را غنیمت بشمارید. درواقع آزمون‌هایی که پیش از کنکور سراسری برگزار می‌شوند، یک آمادگی اولیه را در شما ایجاد نموده و ضمن آشنایی با فضای کنکور، باعث کاهش استرس ناشی از شرکت در جو دلهره‌آور آزمون اصلی نیز خواهد شد. این مسئله به‌ویژه برای داوطلبانی که برای نخستین بار کنکور را تجربه می‌کنند، از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد. بدیهی است برای غلبه بر ترس و آشنایی کافی با فضای سنگین کنکور، در طول سال چندین بار بایستی خود را توسط آزمون‌های آزمایشی محک زده و آماده کنید.

علاوه بر آن، کنکور آزمایشی کمک می‌کند که داوطلب سرعت عمل خود را برای پاسخ به سؤالات، سنجیده و با رفع نقاط ضعف و اشکالاتی که در جلسه آزمون با آن‌ها مواجه می‌گردد، شانس خود را برای قبولی در رشته شموردعلاقه و کسب درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی نیز امتحان کند.

ارتباط با موسسه حرف آخر

برای کسب مشاوره تحصیلی حرف آخر و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر میتوانید با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرماید.

4 نظر در “درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 تجربی

  1. اِلای گفت:

    سلام و احترام خدمت شما موسسه‌ حرف آخر✋🏻

    سوال داشتم خدمتتون؛
    برای رتبه مابین ۱۰۰۰ تا ۱۷۰۰ فقط و فقط شیمی و زیست‌شناسی چقد باید درصد داشته باشیم تا این رتبه‌رو کسب کنیم؟

    1. دپارتمان رتبه برتر گفت:

      سلام
      شرایط کنکور نسبت به سابق تغییر کرده. ورود شرایط معدل به فاکتورهای قبولی و کسب رتبه معادله رو یک کم پیچیده کرده است. امسال نیز چون بار اول برگزاری آزمون با شرایط جدید میباشد آرشیوی از سابقه معدل و مقدار کسب درصد برای برتر شدن متاسفانه وجود ندارد. به همین دلیل حتی به طور احتمال هم اظهار نظر کردن سخت است

      1. اِلای گفت:

        امکانش هست که اگه شیمی و زیست رو بالای ۷۰ درصد بزنیم، رشته دندان پزشکی منطقه ۳ قبول بشم؟ 

        1. .مم گفت:

          بالا ۹۰ باید بزنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *