مقالات

حل مسائل شیمی – بهترین منبع برای مسائل شیمی کنکور

مفاهیم شیمی یازدهم حرف آخر

حل مسائل شیمی از دغدغه های اصلی دانش آموزان است. به ویژه در گروه تجربی که شیمی دارای ضریب بالاست. شیمی به دو بخش مفاهیم و مسائل تقسیم میشود که بخش مسائل سخترین تست های این درس را به خود اختصاص میدهد. آموزش اشتباه در دروس محاسباتی باعث شده که شکاف بزرگی بین یادگیری این دروس با دانش آموزان ایجاد شود. گاها کسب درصد پایین در شیمی سرنوشت تحصیلی و کاری دانش آموزان را تغییر میدهد. ولی هر مشکلی راحلی دارد که ما امروز بهترین راحل را پیش پا شما میگذاریم. با این راحل میتوانید درصد بالای 80 در شیمی کنکور کسب کنید.

حل مسائل شیمی

تقریبا در آزمون سراسری تست های مسائل شیمی 50 درصد از تست ها را به خود اختصاص میدهد. داوطلبان بیشتر به حل تست ها و مطالعه مفاهیم شیمی تمایل دارند. بنابراین حل تست های مسائل شیمی، به دلیل اینکه خیلی از داوطلبان قادر به پاسخگویی نیستند میتواند بسیار سرنوشت ساز و رتبه آور باشد. بعنوان یک پیشنهاد، جهت کسب رتبه به سراغ مطالب و دروسی بروید که ازش ترس و واهمه دارید. غلبه بر ضعف ها میتواند سکوی پرتابی برای شما شود. مسائل شیمی نیز از این قائده مستثنی نیست. چون کسب رتبه برتر میانگین مقبول میخواهد و حداقل میانگین شما باید بالای 60 درصد باشد. یادگیری روش های ویژه که ما به شما معرفی میکنیم میتواند بسیار کمک کننده باشد. و به آسانی بتوانید رتبه عالی کسب کنید.

یادگیری و تسلط روی منابع کنکوری نیازمند درک مناسب مطالعه است. در مقاله روش صحیح مطالعه به این اصول پرداخته ایم. استفاده از منابع مناسب، روش صحیح مطالعه و برنامه ریزی از فاکتورهای مهم موفقیت در آزمون سراسری محسوب میشود. 

بودجه بندی  شیمی

برای گروه آزمایشی ریاضی و تجربی، 35 تست به درس شیمی اختصاص داده شده است. هر تست 1 دقیقه زمان پاسخگویی دارد و در کل 35 دقیقه زمان برای حل تست های شیمی در نظر گرفته میشود. فقط تسلط کافی و کامل میتواند به مدیریت زمان کمک کند. عدم توانایی داوطلبان در حل تست های مسائل آنها را به حذف کردن وادار میکند. حذف دروس و مباحث برای هر درسی راه معقولانه نیست و اصلا پیشنهاد نمیشود. همانگونه که اشاره شد حذف آموزش و یادگیری از دلایل اصلی عدم موفقیت شما در آزمون سراسری است. که این مشکل راحل خود را دارد.

شیمی پایه دهم تجربی 8 تست
شیمی پایه یازدهم تجربی 14 تست
شیمی پایه دوازدهم تجربی 13 تست
شیمی پایه دهم ریاضی 11 تست
شیمی پایه یازدهم ریاضی 13 تست
شیمی پایه دوادزهم ریاضی 11 تست

مهمترین مباحث مسائل شیمی

مباحث اسید و باز که هر ساله در آزمون سراسری پای ثابت سوالات بخش مسائل شیمی است. 3 الی 4 تست را به خود اختصاص میدهد.  مباحث استوکیومتری که از سال دهم شروع میشود در سال یازدهم کاملتر میشود که 4 تست  را به طور مستقیم به خود اختصاص میدهد. ترمودینامیک و سنتیک که تست های آن به صورت ترکیبی طرح میشود هر کدام تقریبا 3 تست را به خود اختصاص میدهند. سایر مباحث مانند تعادل و ترکیب های آلی نیز 2 الی 3 تست را به خود اختصاص میدهند. مباحث استوکیومتری مهترین مباحث مسائل شیمی است که تسلط روی این مبحث به حل تست بقیه مباحث نیز کمک میکند. همین تعداد تست میتواند سرنوشت تلاش و آرزوهای شما را مشخص و مسیر آن را تغییر دهد. 

نکات مهم برای یادگیری مسائل شیمی

یکی از راهکارهای تسلط روی مباحث مسائل شیمی حل تست و رفع اشکال در تست هاست. عدم  پایداری در مطالعه بزرگترین آفت موفقیت دانش آموزان در آزمون سراسری است. خیلی از داوطلبان در مواجه با تست های سخت و مشکل و عدم توانایی برای حل آن، به صورت کلی دلسرد میشوند و درصد زیادی از آنها، تلاشی برای رفع مشکل انجام نمیدهند. حل تست بعد از یادگیری و آموزش کمک زیادی به شناخت نقاط ضعف و قوت شما میکند. در صورتی که از حل برخی از تست ها ناتوان شوید، نباید آن را رها کنید. باید دنبال رفع ضعف خود باشید. با مرور مجدد و حل تست بیشتر آن را رفع کنید. انتظار معقول از خود میتواند به عادی سازی این فرآیند کمک کند. شما در هر مرحله از آموزش و مرور 5 الی 10 درصد پیشرفت میکنید. نباید با یکبار مطالعه انتظار پیشرفت 100 درصد از خود داشته باشید. 

معرفی بهترین منبع برای مسائل شیمی 

متاسفانه در فضای رسمی آموزش، همه دروس از جمله دروس محاسباتی با سنتی ترین روش های آموزش ارائه میشود. هنوز دانش آموزان در مدارس مجبور به حفظ کردن مطالب و فرمولهای متعدد هستند. همین امر باعث شده تا فاصله زیادی بین یادگیری و کسب درصد بالا در دروس محاسباتی ایجاد شود. گروهی بزرگی از کنکوری ها، در درس ها ریاضی، فیزیک و شیمی نمیتواند درصد بالای کسب کنند. به همین جهت مجبور به حذف کردن آن هستند. اما یک منبع منسب میتواند ضعف یادگیری و آموزش را پوشش دهد و کمک کند تا داوطلبان بتوانند در کمترین زمان ممکن به سطح بالای از آمادگی برسند.

شیمی حرف آخر

به کار گیری روش های جدید یکی از زمینه های موفقیت حرف آخر در تدریس و آموزش پکیج های آموزشی و کنکوری است. خلا آموزش مفهومی و شهودی در مدارس احساس میشود. حرف آخر با راهکارهای ساده محاسباتی، توانسته این دروس را به صورت کاملا مفهومی و شهودی تدریس کند. حفظ کردن فرمولهای متعدد و صرف زمان زیاد برای تست زدن حذف شده است. استاد سلوکی مدرس شیمی حرف آخر، برای هر کدام از مباحث شیمی راهکار ساده محاسباتی تحت عنوان الگوی مفهومی ارائه کرده است. کل درسنامه  با الگوهای مفهومی تدریس و برای تفهیم بهتر تست های تالیفی و کنکوری تشریح و تحلیل میشود.

مسائل شیمی حرف آخر

مسائل شیمی حرف آخر به صورت جامع در 25 ساعت تدریس شده است. ماهیت ترکیبی بودن برخی از مباحث شیمی در آزمون سراسری، باعث شده تا استاد سلوکی مسائل شیمی را به صورت جامع تدریس کند. چنانچه داوطلبان در درس شیمی، فقط بخش مسائل مشکل یادگیری و آموزش دارند میتوانند فقط این پکیج را تهیه کنند. استفاده از سه الگوی مفهومی نیاز به حفظ کردن فرمولهای متعدد را حذف کرده است. ساعت مناسب تدریس همراه با حل تست های مختلف و راهکارهای سریع تست زدن، زمینه درک و تفهیم بهتر مطالب را فراهم ساخته است. با اختصاص نهایت 25 ساعت از زمان خود میتوانید 50 درصد از تست های شیمی را به راحتی بزنید.

ارتباط با موسسه حرف آخر

برای سفارش پکیج شیمی حرف آخر، ارتباط مشاورین ارشد و کسب مشاوره رایگان، میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *