مدیریت زمان در کنکور – اهمیت زمان بندی برای کنکور

درصد 100 در کنکور با 15 دقیقه

اهمیت مدیریت زمان در کنکور برای کنکوری ها محرز است اما عدم توجه به این مقوله بخصوص در ماه های منتهی به کنکور باعث ایجاد سردرگمی و استرس در داوطلبان میشود. زمان بندی برای هر درس باعث ایجاد نظم در برنامه ریزی و رسیدن به هدف های برنامه کنکوری میشود. تعیین زمان برای مطالعه هر درس باعث ایجاد چشم انداز و استفاده بهینه از زمان میشود. آزمون سراسری دارای تاریخ انقضاست و استفاده بهینه از این موقعیت رمز موفقیت هر داوطلب است. حجم زیاد منابع درسی اجازه اتلاف وقت را به شما کنکوری ها نمیدهد بنابراین باید زمان بندی هر درس را حداقل به طور تقریبی مشخص کرد.

 

اهمیت مدیریت زمان در کنکور

عواملی زیادی در موفقیت داوطلبان آزمون سراسری نقش اساسی دارد. اما عامل زمان مهمترین و زیر ساخت اجرای سایر عوامل دیگر است. کاهش زمان باعث میشود هیچ داوطلبی نتواند از پشتکار، استعداد و منابع خود به نحو احسن استفاده کند. کل فعالیت های بشری در بستر زمان صورت میگیرد بنابراین لازم است که از این نعمت در جهت رسیدن به اهدافتان به بهترین وجه استفاده شود. از آنجا که حجم دروس کنکوری زیاد است استفاده حدگثری از زمان را می طلبد. حداقل زمان برای داوطلبان فارغ التحصیل 12 ساعت در روز و برای دانش آموزان سال آخر 6 ساعت مطالعه مفید در روز میباشد. نکته مهم در این ارتباط، مطالعه مستمر و پایدار میباشد.

 

اهمیت مدیریت زمان در کنکور

زمان بندی برای دروس

سعی شود در برنامه کنکوری در قدم اول، کلیه دروس در سه سطح ضعیف، متوسط و قوی دسته بندی شود. این امر باعث میشود که همه دروس و مباحث را در یک برنامه نگنجانید. اختصاص ضعف های آموزشی در برنامه ریزی میتواند باعث تقویت اشکالات درسی شود. جهت اینکه از زمان نهایت استفاده شود سعی کنید برای مطالعه و رفع اشکال هر مبحث به طور تقریبی زمان مطالعه را مشخص کنید. برای مثال زمان تقریبی مطالعه و رفع اشکال درس عربی با روزانه 2 ساعت مطالعه 12 روز و جمعا 24 ساعت. این امر باعث میشود که برای زمان تعریف شده تلاش داشته باشید و از زمان نهایت استفاده را بکنید. اهمیت مدیریت زمان در کنکور در ماه های پایانی به روشن مشخص میشود زمانی که خیلی از داوطلبان آرزوی فرصت بیشتر جهت مرور بیشتر را میکنند.

 

ارتباط با انتشارات مرکزی حرف آخر

 استفاده بهتر و بیشتر از زمان دوره آموزش را کوتاه میکند و اجازه مرور و تست بیشتر را به شما کنکوری ها میدهد.  هر اندازه دوره آموزش کوتاه باشد زمان مناسبی برای مرور و تست در اختیار خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از دپارتمان رتبه برتر حرف آخر میتوانید با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری

سفارش محصولات حرف آخر

ارتباط با مشاورین رتبه برتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *