برنامه نیمه دوم کنکور

تقریبا از فردا یعنی اول بهمن ماه برنامه نیمه دوم کنکور داوطلبان شروع میشود و کمتر از 6 ماه تا آزمون سراسری باقی مانده است. دانش آموزان و داوطلبان کنکوری در این برهه از ایام کنکور را میتوان به سه دسته تقسیم کرد.

  • دسته ای از داوطلبان که نهایتا تا یک الی دو هفته آینده مرحله آموزش و یادگیری را تمام میکنند و وارد فاز جمعبندی و مرور میشوند.
  • دسته ای از داوطلبان که بینا بین هستند. به صورت ناقص و کم تا بیش تا امروز مطالعه داشته اند.
  • دسته سوم داوطلبانی هستند که از امروز به بعد میخواهند شروع کنند.

سیاست آموزشی و برنامه ریزی این سه گروه از داوطلبان برای برنامه نیمه دوم کنکور متفاوت است و هر گروه نسخه و برنامه مخصوص  به خودش را دارد که میخواهیم به توضیح هر کدام از این گروهها بپردازیم.

برنامه نیمه دوم کنکور

 برنامه نیمه دوم کنکور از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع نیمه دوم بازی کنکور بیشتر از نیمه اول نفس و تلاش میخواهد بنابراین داوطلبان عزیز کنکوری باید در نیمه دوم نهایت تلاش خود را بکنند تا بتوانند نتیجه برتر را کسب کنند.

  باید و نباید گروه اول

گروه یا دسته اول برای کنکور 98 بیشتر داوطلبان دوره نظام قدیم هستند و برای بار دوم، سوم یا بیشتر دارند کنکور را تجربه میکنند و تا 1 الی 2 هفته آینده کلیه منابع تخصصی و عمومی خود را تمام میکنند. دو وارد فاز جمعبندی و مرور میشوند. برای این دسته از دوستان کنکوری چند پیشنهاد وجود دارد. بعد از اتمام کلیه دروس چک لیستی از ضعف تمام دروس تهیه شود و به مدت 40 روز و نهایتا تا عید فقط روی ضعف و مشکلات درسی که باقی مانده کار کنند. همراه رفع مشکلات احتمالی از تست کلان و حرفه ای غافل نباشند. بخصوص برای مرور مباحثی که نقطه قوت دارند از تست استفاده کنند. ترجیحا ابتدا تست سراسری و بعدا تست تالیفی.عید به بعد از آزمونهای جامع غافل نشوند و همپای آزمون ها مرور کلی رو تمام دروس داشته باشند.

باید و نباید گروه دوم

گروه دوم دو دسته نظام قدیم و نظام جدید را شامل میشود که به صورت مقطعی و بینابین مطالعه داشته اند. در این گروه داوطلبانی هستند که خیلی از منابع را مطالعه کرده اند. بنابراین برای اینکه فاز مرور و جمعبندی را شروع کنند و نتیجه عالی را بدست بیاورند باید حتما تا عید فاز آموزش و یادگیری را تمام کنند. دانش آموزان سال دوازدهم نظام جدید نیز جزء این دسته محسوب میشوند که این دوستان باید ترم دوم سال دوازدهم را بطور جدی شروع کنند و از الان برای امتحانات نهایی با برنامه ریزی پیش بروند. در فرصت های آزاد به سراغ دروس سال دهم و یازدهم بروند. داوطلبان این گروه نیز از تست زدن غافل نشوند.

باید و نباید دسته سوم

دسته سوم نیز باز دو گروه نظام قدیم و جدید را شامل میشود و به دلایل متعدد نتوانسته اند تا به امروز کنکور را با جدیت شروع کنند و قصد دارند در این ماه های آخر برنامه نیمه دوم کنکور را شروع کنند و پیش بروند. دوستان عزیز که تازه میخواهند شروع کنند باید از فکر مطالعه کامل کلیه دروس بیرون بیایند چون زمان کافی برای آموزش و یادگیری باقی نمانده است. این دوستان برحسب  اهداف خود مباحث ساده از همه دروس را گلچینن کنند و سعی کنند 60 الی 70 درصد مبحث هر درسی را به طور کامل مطالعه کنند. چون مطالعه 70 درصد به طور کامل بهتر از مطالعه 100 درصد به طور ناقص و آشفته است. بنابراین تمرکز خود را روی بخش های ساده و قابل مطالعه دروس بگذارند.

نکته پایانی

نکته پایانی را به دوستان سال دوازدهم اختصاص میدهیم. اضطراب امتحان نهایی در خرداد ماه بی شک سروقت شما میاید سعی کنید از همین الان ترم دوم را با جدیت دنبال کنید و از انباشت مطالب آموزشی ترم دوم اجتناب کنید تا با آرامش کامل بتوانید در وقت های آزاد سراغ دروس دهم و یازدهم بروید. در بخش مطالعه دروس سالهای گذشته زمانتان را به دروسی که مشکل دارید و ضعف آموزشی وجود دارد اختصاص بدهید و سعی کنید تا قبل از عید کلیه ضعف هایتان را برطرف کنید.

لازم به گفتن است که حداقل زمان مطالعه در برنامه نیمه دوم کنکور 12 ساعت است به استثنایی دوستان سال دوازدهم.

مشاوره و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

دانش آموزان عزیز و داوطلبان کنکوری برای مشاوره رایگان و تهیه محصولات کنکوری حرف آخر از دفتر مرکزی این انتشارات در تهران با شماره 09106620394 تماس حاصل فرماید.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • تهیه محصولات کنکوری حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین ارشد
  • پشتیبانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *