بی برنامگی سال دوازدهمی ها برای کنکور

پیش نیازهای موفقیت در کنکور

علت بی برنامگی سال دوازدهمی ها برای کنکور چیست؟ متاسفانه گروه بزرگی از داوطلبان کنکور، رقابت حس و سرنوشت ساز آزمون سراسری را جدی نمیگیرند. بی نامگی سال دوازدهمی ها برای کنکور نمونه ای از  این گروه است. علیرغم افزایش آگاهی داوطلبان و خانواده ها نسبت به حساسیت و رقابت شدید کنکوری ها برای اکتساب رشته های برتر، اما گروه بزرگی از سال دوازدهمی ها به دلایلی که در ادامه مقاله به آن اشاره خواهیم کرد، نتیجه این آزمون سرنوشت ساز را به گونه ای دیگر رقم میزنند. بررسی آمار رتبه برترهای کنکور سراسری نشان میدهد که 90 درصد رتبه برترها داوطلبانی هستند که بار اول کنکور را تجربه میکنند و در واقع سال اول موفق به کسب رتبه و قبولی میشوند. چه عواملی باعث میشود که بتوانند سال اول در کنار درس و مدرسه سال آخر رتبه برتری را کسب کنند؟؟

 

بی برنامگی سال دوازدهمی ها برای کنکور

کنکور فرآیندی زمان بر و فرسایشی اما سرنوشت ساز است. آینده کاری و موقعیت اجتماعی داوطلبان به این آزمون بستگی دارد. بی شک چنین آزمونی نیازمند زمان و اختصاص وقت ویژه جهت کسب آمادگی لازم است. معضل بزرگی که در آموزش داوطلبان وجود دارد، موکول کردن کل فرآیند کنکور به سال آخر است. عدم تلاش در مقطع دهم و یازدهم باعث انباشت مطالب آموزشی میشود که زمان محدود سال دوازدهم اجازه مطالعه و مرور کلیه مباحث را نمیدهد. سپری شدن زمان و فرصت آزمون سراسری و عدم توانایی داوطلبا برای کسب آمادگی کنکور باعث ایجاد سردرگمی، بی برنامگی، استرس و نا امیدی میشود. بی برنامگی سال دوازدهمی ها برای کنکور از عدم توجه به این امر و شروع دیر هنگام است. از سوی دیگر تعجیل و عدم وجود صبر و طمائنینه باعث بهم ریختن آرامش روحی و درونی آنها میشود.

 

سال دوادزهمی ها چکار باید بکنند؟؟

دانش آموزان سال دوازدهم به دلیل محدودیت زمانی برای رسیدن به سطح عالی آمادگی آزمون سراسری باید خود را ملزم به داشتن پشتکار منظم و مستمر کنند. وقفه های بی مورد باعث اتلاف وقت و نا امیدی آنها میشود بنا براین در قدم اول باید سعی کنند که پشتکار منظم داشته باشند. در قدم دوم باید در بین دروس دهم و یادزهم برای شروع مطالعه مباحث و دروسی را شروع کنند که نسبت به بقیه دروس دارای مشکل و ضعف آموزشی هستند. رفع مشکلات درسی و تسلط بر آنها باعث افزایش اعتماد به نفس و انگیزه در داوطلب میشود. بنابراین سعی شود که نصفی از وقت روزانه خود را به مطالعه و مرور دروس تخصصی دهم و یازدهم اختصاص بدهید. قدم سوم اختصاص روزهای پنج شنبه و جمعه به مطالعه دروس سال دهم و یازدهم نیز باعث پیشرفت در حجم دروس سالهای قبل میشود.

 

توجه به دروس سال دوازدهم

ناگفته نماند که دروس سال دوازدهم 35 الی 40 درصد سوالات آمزون سراسری را به خود اختصاص میدهند و از سوی سال دوازدهمی ها دارای امتحانات نهایی نیز میباشند بنابراین دانش اموزان سعی کنند که با مطالعه روزانه از تلنبار شدن مباحث سال آخر جلوگیری کنند تا در هنگام امتحانات ترمی و نهایی دچار استرس و بی برنامگی نشوند.

 

خلاصه آنچه باید انجام شود

ایجاد روحیه تلاش و پشتکار منظم و مسمتر

 اختصاص نصف زمان مطالعه روزانه به مرور دروس دهم و یازدهم با اولویت دروس تخصصی

اختصاص روزهای پنج شنبه و جمع هر هفته به دروس سال دهم و یازدهم جهت پیشرفت در حجم مطالب

استفاده از زمان های طلایی بین کلاسی در مدرسه برای مطالعه خلاصه نویسی ها و تست زدن

پرهیز از تلنباز شدن حجم دروس سال دوازدهم

 

ارتباط با ما

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری برای دریافت مشاوره رایگان و سفارش بهترین پیکج های کنکوری از دفتر مرکزی انتشارات حرف آخر میتوانند با شماره های 09106620394 و 09100584851 تماس حاصل فرمایند.

  • مشاوره کنکوری
  • سفارش محصولات آموزشی حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین رتبه برتر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *