تنظیم خواب کنکوری – اهمیت خواب برای کنکوری ها

تنظیم خواب برای کنکور

یک دانش آموز کنکوری فقط به زمان و ساعت برای درس خواندن نیاز ندارد. بلکه به خواب، استراحت و غذا همانند سایر نیازهای دیگر بدن نیاز دارد. البته در مورد خواب موضوع بسیار جدی تر و عمیق تر خواهد بود. یک راهنمای تنظیم خواب کنکوری می تواند برنامه ای منظم در زندگی کنکوری ها باشد.

بی خواب شدن برای هر فرد طبیعی است و نمی توان آن را انکار کرد. ولی وقتی یک دانش آموز قرار است با تلاش چندین ماهه خود آینده و رسیدن به آرزوهایش را رقم بزند نیاز به تمرکز دارد.  بخشی از تمرکز در خواب خوب و به موقع او دارد. ما برای شما یک منشور تحت عنوان راهنمای تنظیم خواب کنکوری آماده کرده ایم و آن را با شما به اشتراک می گذاریم.

 

تنظیم خواب کنکوری

برای هوشیاری و بهره وری و حتی بالا بردن قدرت تمرکز ذهن هیچ چیزی به اندازه خواب خوب شبانه نمی تواند برای شما دستاوردهای ارزشمندی به لحاظ تقویت روحیه و انرژی برای شما داشته باشد. در این بخش شما را با عوال تاثیر گزار در یک راهنمای تنظیم خواب کنکوری آشنا خواهیم کرد.

 

شب ها ورزش نکنید

ورزش باعث بیدار شدن عضلات می شود و مانع از خواب خوب می شود. بطور کلی از فعالیتهایی که از نظر عقلی بیش از حد تحریک کننده هستند، خودداری کنید.

 

حمام گرم ایده خوبی برای خوب خوابیدن است

بدن ما دمای داخلی خود را کاهش می دهد تا خودش را برای خوابیدن برنامه ریزی کند. این یک حمام ولرم (حداکثر 37 درجه) است که باعث آرامش شما می شود.

 

حداقل یک ساعت قبل از خواب صفحه نمایش ها را خاموش کنید

تلویزیون،کامپیوتر، گوشی موبایل که نور آبی بسیار مهیجی از خود ساطع می کنند را خاموش کنید و از قرار گرفتن در معرض آنها در هنگام شب خودداری کنید.

 

درجه حرارت را در اتاق خود خنک نگه دارید

همیشه برای کمک به بدن ما برای کاهش دمای داخلی خود و آماده شدن برای خواب، مراقب باشید که از 18-19 درجه سانتیگراد در اتاق خود عبور نکنید و همچنین اتاق خواب تان دارای تهویه مناسب باشد.

 

قبل از خواب کافئین مصرف نکنید

قبل از خوابیدن چای، قهوه و یا نوشابه استفاده نکنید.  سعی کنید که آخرین مصرف کافئین شما در روز ساعت سه تا چهار بعدازظهر باشد. چرا که موجب می شود یک خواب با کیفیت را از شما سلب کند. در واقع اصلی ترین مورد در راهنمای تنظیم خواب کنکوری همین مورد می باشد. موجب برنامه ریزی خود به خودی مغز می شود که بی خوابی را تجربه کند و از یک نظم مشخص برای خوابیدن فاصله بگیرید.

 

اتاقی که اختصاص به خواب دارد

اتاق خواب مکانی برای خواب است. پس می بایست فاقد تلویزیون یا کامپیوتر و هیچ کار مدرسه یا اداره ای باشد. چرا که اتاق خواب باید ساکت، تاریک، الهام بخش و آرام باشد. از خوابیدن در کنار وسایلی مانند تلفن های هوشمند، تبلت هایی که از طریق هشدارها یا چراغ ها می توانند خواب شما را مختل کنند، خودداری کنید.

 

آیا به اندازه کافی میخوابید؟

هیچ استاندارد مشخصی برای تعداد ایده آل ساعات خواب فرد وجود ندارد. این به سن ، سطح فعالیت و ساخت فرد بستگی دارد. بزرگسالان به حدود 8 ساعت خواب نیاز دارند. اما بعضی از آنها کمتر از هفت ساعت می خوابند. دیگران برای عملکرد خوب حداقل به 9 ساعت زمان نیاز دارند. با این حال، طبق گفته جولی کریر متخصص خواب ، افرادی که فقط شش ساعت می خوابند و در طول روز علائم خواب آلودگی ندارند ، بسیار نادر هستند.

 

چگونه می توان فهمید که به اندازه کافی خوابیده ایم؟

به گفته متخصصان بنیاد خواب آمریکا 3، خواب کافی صرفاً به معنای توانایی عملکرد تا پایان روز بعد است. بدون اینکه احساس خواب آلودگی کنید.

 

نتیجه 

برنامه راهنمای تنظیم خواب کنکوری برای این است که هر شب تقریباً در ساعت یکسان بخوابید و همانطور که در ساعات معمول غذا خوردن، گرسنه هستید ، به محض اینکه در رختخواب قرار بگیرید، احساس خواب کنید. به خاطر داشته باشید برای آنکه یک راهنمای تنظیم خواب بتواند اثر گذار باشد می بایست حتما از چرت زدن در طول روز خودداری کنید.

 

ارتباط با ما

برای کسب مشاوره و سفارش پکیج های آموزشی و کنکوری حرف آخر میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

 

 

2 نظر در “تنظیم خواب کنکوری – اهمیت خواب برای کنکوری ها

  1. Arshin گفت:

    مطالب سایتتون مفید وعالیه خدا قوت

    1. فواد شهسواری گفت:

      با سلام
      از لطف شما به مجموعه حرف آخر سپاسگزاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *