چگونه در کنکور موفق شویم – راهکارهای موفقیت در کنکور

راهکارهای موفقیت در کنکور

چگونه در کنکور موفق شویم؟ راه های میانبر برای رسیدن به هدف است که کمک میکند به داوطلب به هدف خود برسد. این راهکارها متفاوت است و ممکنه برای اشخاص متفاوت باشه اما حالت های از این راهکارها وجود دارد که بررای همه داوطلبان مشترک است. برای موفقیت در کنکور باید سخت تلاش کرد تلاش در جهت درست برای رسیدن به بهترین نتیجه نیازمند به راهکارهای درست و برنامه ریزی درستی هم دارد. راهکار موفقیت در کنکور شامل چهار مولفه (دستاورد، روش، هدف، برنامه) هست و لازمه رسیدن به موفقیت و نقطه پایان با این الگو، خوب و درست پیش بردن آن است.

 

چگونه در کنکور موفق شویم

 انتخاب درست منبع

دستاورد، هر چه قدر میزان ساعات مطالعه رو افزایش و تلاش بیشتری داشته باشیم دستاورد بیشتری خواهیم داشت. روش، انتخاب درست منابع کمکی برای کنکور که باید متناسب با نیاز ما انتخاب بشه و استفاده بهینه از این منابع که راندمان ما رو افزایش بده. دقت کنید که این منابع را درست انتخاب کنید اگر در نیمه راه متوجه این مهم بشید دیگر زمان شما قابل برگشت نیست تا انتخاب درستتری را داشته باشید.

 

هدفت رومشخص کن

هدف، مطابق یک مطالعه انجام شده بر روی تعداد زیادی افراد که به آن­ها گفته شده بود اهدافی برای خود مشخص کنند، نتیجه این مطالعه این بود که افرادی که اهدافشان را نوشته بودن به احتمال بیشتری به اهدافشون رسیده بودند بنابراین شما هم همین حالا کاغذ و قلم رو بردارید و به این دو سوال جواب بدید

1-خواهان چه رشته ای در چه دانشگاهی هستی 2-چرا این رشته و دانشگاه رو انتخاب میکنی

(جواب تو به این سوال­ها میشه هدف تو سعی کن کاغذ رو جای بچسبانی که همیشه آن را ببینی)

 

چگونه در کنکور موفق شویم

بدون برنامه ریزی جلو نرو

برنامه، شامل همه­ی روشهای که برای  مطالعه هر درسی اتخاذ شده، می­شود. در دروسی که قوی هستید نشان دهنده این است روشی که در پیش گرفتید درست هست و میتوان با این روش با قدرت بیشتری ادامه داد، اما روش برای درسهای که درآن عملکردتان ضعیفتر هست می­توانید از روش­های دوستانتان استفاده کنید یا از مشاور در این مورد کمک بگیرید.

 

تنها دو اشتباه وجود دارد که درمسیر موفقیت برای کنکور می­توان مرتکب شد.

1-ترس از شروع کردن، اینکه داوطلب میترسد از شروع کردن، چون شروع کردنشان در بهترین حالت خودش نیست و نمی­داند این کاملا طبیعی هست. این کمال گرایی افراطی  عامل اصلی بسیاری از عدم موفقیت­ها و پیشرفت­هاست، نه شکست خوردن ها و شروع خوب نداشتن ها. اون روز فوق­العاده هرگز از راه نخواهد رسید مگر اینگه شما از یک نقطه ای شروع کنی، از شنبه عبارت بازنده هاست از الان شروع کن و یک شروع نه چندان  خوب رو به پایان فوق ­العاده تبدیل کن.

2- مسیر را تا آخر برویم. از شکست های کوچک دلسرد نشو اگر آزمونی رو درصدهای پایین زدی بازبینی کن اشتباهاتت را ببین و اصلاح کن و تا آخرین لحظه ای که فرصت داری تلاش کن. در نهایت قوانین بازی، از روز اول تا الان تغییری نکرده، رتبه های برتر کنکور با تلاش و تلاش و تلاش حداکثری موفقیت در کنکور را کسب کردن پس هیچ وقت بیخیال هدفت نشو و ادامه بده.

(بدون سروصدا تلاش کن اجازه بده موفقیتت سروصدا کند)

 

چگونه در کنکور موفق شویم

 ارتباط با دفتر مرکزی حرف آخر

برای دریافت مشاوره رایگان از دپارتمان رتبه برتر حرف آخر و سفارش پکیج های کنکوری میتوانید با شماره های 09120085450 و 09106620394 تماس حاصل فرماید.

مشاوره کنکوری

ارتباط با مشاورین رتبه برتر

برنامه ریزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *