روش مطالعه و برنامه ریزی برای امتحانات نوبت اول

دغدغه بسیاری از دانش آموزان روش مطالعه و برنامه ریزی برای امتحانات نوبت اول است. هر ساله از حدود دهه اول دی ماه امتحانات نوبت اول پیش دانشگاهی ( دوازدهم ) آغاز می شود و معمولا حدود ۲ هفته درگیر این امتحانات خواهید بود؛ با توجه به اهمیت این امتحانات و فرصت بسیار مناسبی که در این روز ها خواهید داشت توجه شما را به چند نکته مهم در ارتباط با این موضوع جلب میکنیم.

 

روش مطالعه و برنامه ریزی برای امتحانات نوبت اول

امتحانات ترم اول را جدید بگیرید

  • قبولی در امتحانات دوازدهم، شرط ورود به دانشگاه می باشد به عبارت دیگر اگر کسی در آزمون سراسری پذیرفته شود اما تمام دروس دوره دوازدهم را را با موفقیت نگذرانده باشد حق ورود به دانشگاه را ندارد و قبولی او ( کان لم یکن ) تلقی می شود پس باید این امتحانات را جدی گرفت هر ساله حدودا ۵۰ % سوالات آزمون سراسری از سال دوازدهم شاید بتوان گفت ۲۵ %آن مربوط به نیمه سال اول دوازدهم ( که شما قرار است امتحانات آن را بدهید) است پس اهمیت این دروس نیم سال اول در آزمون سراسری از اهمیت بسیاری برخوردارند .

روش مطالعه و برنامه ریزی در امتحانات نوبت اول

فرصت را غنیمت بشمارید

  • فرصت امتحانات نوبت اول بهترین زمان برای جمع بندی و مرور درس و مفاهیم نیم سال اول دوازدهم و برطرف کردن نقاط ضعف احتمالی است پس میتوانید هدف آموزشی خود را در این مدت با این رویکرد تنظیم نمایید که به نحوی نیم سال اول را در ۲ الی ۳ هفته مرور و جمع بندی کنید تا در آزمون سراسری مشکلی با مفاهیم و مطالب این قسمت ( نیم سال اول ) نداشته باشید و بتوانید در فرصت های بعدی ضمن مرور نیم سال اول ، تمرکز بر روی مطالب نیم سال دوم قرار دهید.

مرور و تست زدن را فراموش نکنید

  • بهترین حالت آن است که در کنار مرور مفاهیم دروس نیم سال اول به زدن تست های مربوطه بپردازید . به عبارت دیگر وقت خود را به نحوی تنظیم نمایید که علاوه بر کسب نمره مطلوب در امتحانات نیم سال اول حداقل ۴۰% وقت خود را نیز صرف مهارت تست زنی در این مباحث کرده باشید البته نحوه تقسیم وقت بین این دو کار بستگی به سطح علمی داوطلبان دارد و در مورد افراد در سطوح آمادگی مختلف متفاوت است و بدیهی ست که الویت با امتحانات نوبت اول است .

مثلا یک دانش آموز قوی ممکن است با صرف ۳۰% از وقت خود بتواند در درس یا دروس مختلف نمره مطلوب کسب نماید و ۷۰% باقی وقت را صرف تست زدن نماید . اما دانش آموز دیگری با ۸۰% وقت خود به نمره مطلوب برسد ؛ بنابراین هر کس به تناسب وضعیت خود برنامه درسی خود را به نحوی تنظیم نماید که تا حدی به هر دو مقوله ذکر شده رسیده باشد اگر نحوه برنامه ریزی به طور خلاصه بگوئیم: مطالعه و مرور دروس نیم سال اول در دوران امتحانات + تقویت مهارت تست زنی

 

روش مطالعه و برنامه ریزی در امتحانات نوبت اول

 

روی اولویت های مهم کار کنید

  • مجموعه مطالب فوق نشان دهنده آن است که مقطع امتحانات نیم سال اول دوازدهم یکی از حساس ترین مقاطع برای آمادگی در آزمون سراسری است لذا با دقت خود و تنظیم برنامه مناسب سعی در استفاده هر چه بیشتر از این مدت ضروری است. و همانطور گفته شد در این مدت الویت اصلی شما امتحانات نیم سال اول است.

 

شرایط لازم را فراهم آورید

  • در طول مدت مطالعه برای امتحانات به چند نکته توجه داشته باشد: مکان مطالعه شما باید شرایطی که شما با آن راحت هستید را داشته باشد مانند سکوت که در افراد مختلف میزان آن متفاوت است پس در هر مورد به شرایط خود توجه کنید. نور کافی در مکان مطالعه وجود داشته باشد . وجود هوای تازه در مکان مطالعه مفید است. طرز نشستن صحیح را برای مطالعه انتخاب کنید.

 

روش مطالعه و برنامه ریزی در امتحانات نوبت اول

روش مطالعه و برنامه ریزی برای امتحانات نوبت اول

مشاوره و ارتباط با دپارتمان رتبه برتر حرف آخر

دانش آموزان و داوطلبان عزیز میتوانند برای دریافت مشاوره رایگان و تهیه محصولات کنکوری از دفتر مرکزی حرف آخر در تهران با شماره 09106620394 تماس حاصل فرمایند.

  • مشاوره کنکوری
  • مشاوره انگیزشی
  • تهیه پکیج های کنکوری حرف آخر
  • ارتباط با مشاورین ارشد حرف آخر
  • برنامه ریزی
  • پشتیبانی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *